خانهاخبار
کالبدشکافی مک بوک ایر M2 نکات مهمی را نشان می‌دهد

کالبدشکافی مک بوک ایر M2 نکات مهمی را نشان می‌دهد

کانال یوتیوبی Max Tech ویدئوی کالبد شکافی مک بوک ایر جدید را منتشر کرده که نکات مختلفی را از تراشه ذخیره‌سازی، پردازشگر، باتری و دیگر قطعات این محصول به دست می‌دهد.
۱۴۰۱/۴/۲۸

کانال یوتیوب Max Tech اخیرا ویدیویی از مک بوک ایر جدید را به اشتراک گذاشته است که نگاهی به داخل این نوت بوک بازطراحی شده ارائه می‌دهد.

به طور کلی طراحی داخلی مک بوک ایر جدید شبیه مدل قبلی به نظر می‌رسد، اما پوسته صاف‌تر به اپل اجازه می‌دهد تا سلول‌های باتری بزرگ‌تری را در داخل نوت بوک قرار دهد. مک بوک ایر جدید با توجه به مشخصات فنی اپل، به باتری ۵۲٫۶ وات ساعتی در مقایسه با باتری ۴۹٫۹ وات ساعتی مدل قبلی مجهز شده است. با این حال جالب این است که اپل می‌گوید هردو مدل ۲۰۲۰ و ۲۰۲۲ مک بوک ایر تا ۱۸ ساعت عمر باتری در هر بار شارژ دارند.

image

 

کالبد شکافی این محصول برد منطقی مک بوک ایر جدید را نشان می‌دهد که شامل تراشه جدید M2 نیز هست. همانطور که هفته گذشته توسط اپل تایید شد، در این کالبد شکافی شاهد آن هستیم که مدل ۲۵۶ گیگابایتی مک بوک ایر جدید، تنها به یک تراشه ذخیره‌سازی NAND مجهز شده است که منجر به ۳۰ تا ۵۰ درصد سرعت پایین‌تر SSD در تست بنچ‌مارک در مقایسه با مدل‌های بالاتر این محصول و همچنین مدل M1 مک بوک ایر می‌شود.

image

 

طبق معمول تراشه‌های ذخیره‌سازی و رم در مک بوک ایر جدید به برد منطقی لحیم شده‌اند و ارتقای این قطعات پس از خرید را بسیار دشوار یا به نوعی غیرممکن ساخته‌اند.

در نهایت اگر به دنبال جزئیات بیشتری از قطعات درون مک بوک ایر M2 باشیم، باید صبر کنیم تا وب سایت با سابقه iFixit نگاه عمیق‌تری به داخل این محصول داشته باشد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)