خانهاخبار
امکان نمایش دسترسی اپلیکیشن‌ها از پلی استور حذف می‌شود!

امکان نمایش دسترسی اپلیکیشن‌ها از پلی استور حذف می‌شود!

گوگل می‌گوید این اقدام را برای جلوگیری از نگرانی‌های بی مورد انجام خواهد داد.
۱۴۰۱/۴/۲۶

اگر به ماه May سال گذشته بازگردیم، به خاطر می‌آوریم که گوگل به خاطر مسائل امنیتی در حوزه اطلاعات اپلیکیشن ها، بخش جدیدی را به پلی استور خود اضافه کرد. به این ترتیب شما هنگام نصب هر اپلیکیشن می‌‌توانستید دسترسی های مورد نیاز آن را مرور کنید. اما این موضوع باعث ایجاد نگرانی هایی شده است.

بخش Data Safety در پلی استور گوگل

اگر در این خصوص کنجکاو شده‌اید، بد نیست بدانید که این دسترسی ها ممکن است به شبکه اینترنت یا مواردی از قبیل مخاطبین یا اپلیکیشن Phone یا حتی لوکیشن دستگاه نیز منتهی شود. این دسترسی‌ها از طریق اسکن فایل‌های هر اپلیکیشن استخراج می‌شود.

به این ترتیب بخش دسترسی‌ها در واقع توسط دولوپرها پر می‌شود. به عنوان مثال در اپلیکیشن وب سایت GSMArena آمده است که این اپ دسترسی به لوکیشن و اطلاعات شخصی شما را از دستگاه می‌گیرد که البته این موضوع به هیچ عنوان صحت ندارد. لذا شخص کاربر در مورد به اشتراک گذاشتن این اطلاعات با دیگران ممکن است تا حد زیادی نگران شود. لذا گوگل قصد دارد تا این بخش را حذف کند تا از بروز نگرانی‌های بی مورد در این زمینه جلوگیری به عمل آورد.

image

بخش Data Safety در پلی استور گوگل

گوگل قصد دارد تا بخش Data Safety را جایگزین قسمت دسترسی اپلیکیشن‌ها کرده و به این ترتیب خطرات ناشی از اتفاقات یاد شده را از این طریق از بین ببرد. البته ممکن است بسیاری از کاربران در دنیای امروزی به این دسترسی ها اهمیتی نداده و اصلا برایشان مهم نباشد که گوشی هوشمند یا تبلتی که از آن استفاده می‌کنند، به کدام یک از اطلاعات شان دسترسی دارد. اما گوگل با اتخاذ این سیاست جدید نشان داد که نگرانی کاربران بیش از هر چیز دیگری برایش اهمیت داشته و نمی‌خواهد اجازه دهد تا کاربران هنگام استفاده از سیستم عامل اندروید یا کلیه پلتفرم‌ هایی که از پلی استور استفاده می‌کنند، ذره‌ای نگرانی به دل خود راه دهند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)