خانهاخبار
مشخصات فنی شیائومی 12 الترا بار دیگر لو رفت

مشخصات فنی شیائومی 12 الترا بار دیگر لو رفت

گوشی پرچمدار پرمیوم شیائومی از دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی و نمایشگر LTPO بهره خواهد برد.
۱۴۰۱/۳/۲۵

همانطور که می‌دانیم، شیائومی 12 الترا اولین گوشی شیائومی خواهد بود که دوربین‌های آن با همکاری برند لایکا توسعه داده خواهد شد. به علاوه، این گوشی احتمالا در ماه ژوئیه میلادی مصادف با بازه زمانی تیر تا مرداد رونمایی خواهد شد. در این راستا، امروز گزارشی از طرف افشاگری برجسته به نام Yogesh Brar منتشر شده است که حاوی لیست کامل مشخصات فنی شیائومی 12 الترا است.

image

تصاویر رندری شیائومی 12 الترا

براساس این گزارش، این افشاگر با تایید شایعات قبلی ادعا می‌کند شیائومی 12 الترا از دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال، لنز فوق عریض 48 مگاپیکسلی و سنسور تله‌فوتو 48 مگاپیکسلی با زوم 5 برابری بهره می‌برد. البته در گزارش این افشاگر اشاره‌ای به سنسور 3D ToF شده است که برای اولین بار مطرح شده است. به طور کلی، می‌توان انتظار داشت که دوربین‌های شیائومی 12 الترا مشابه گوشی نسل قبلی می 11 الترا باشد.

image

 

در پنل جلویی شیائومی 12 الترا نمایشگر امولد 6.7 اینچی با رزولوشن تصویر فول اچ‌دی پلاس و نرخ نوسازی 120 هرتزی قرار دارد که از فناوری LTPO برخوردار است. به علاوه، این نمایشگر به احتمال زیاد میزبان دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی خواهد بود. شایان ذکر است جزئیات نمایشگر این گوشی پرچمدار مشابه گوشی شیائومی 12 پرو است.

همانطور که انتظار می‌رفت، سخت‌افزار شیائومی 12 الترا تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل یک است که همراه با حافظه رم 8 و 12 گیگابایتی LPDDR5 و حافظه داخلی 256 و 512 گیگابایتی UFS 3.1 به پردازش اطلاعات خواهد پرداخت. در بخش نرم‌افزار، شیائومی 12 الترا از اندروید 12 بر پایه رابط کاربری MIUI 13 بهره خواهد برد. شایان ذکر است در گزارش Yogesh Brar اشاره‌ای به نمایشگر ثانویه شیائومی 12 الترا نشده است در حالی که برخی از شایعات وجود این نمایشگر ثانویه در پنل گوشی پرمیوم شیائومی را تایید کرده‌اند.

image

 

در نهایت باید اشاره کرد که منبع تغذیه این مجمومه باتری 4800 میلی‌امپر ساعتی با شارژ 67 واتی باسیم و 50 واتی بی‌سیم است. البته به نظر می‌رسد توان شارژ شیائومی 12 الترا که در این گزارش به آن اشاره شده است چندان نیز دقیق نباشد چرا که شیائومی 12 پرو به شارژ 120 واتی مجهز است و خیلی بعید به نظر می‌رسد که نسخه الترا سری از توان شارژ ضعیف‌تری بهره ببرد. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)