خانهاخبار
اولین بتای عمومی اندورید 13 برای گوشی‌های پیکسل سازگار منتشر شد

اولین بتای عمومی اندورید 13 برای گوشی‌های پیکسل سازگار منتشر شد

بتای جدید اندروید 13 با محوریت دسترسی برنامه‌های ثالث به فایل‌های مولتی‌مدیا کاربر در دسترس قرار گرفت.
۱۴۰۱/۲/۷

سرانجام پس از دو نسخه پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندورید 13 که در ماه فوریه و مارس منتشر شد، دیروز اولین بتای عمومی اندورید 13 منتشر در دسترس قرار گرفت که برای آزمایش توسط کاربران عرضه شده است. به علاوه، نصب و کار با بتای عمومی اندروید 13 راحت‌تر از نصب پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان است در نتیجه، کاربران بیشتری اقدام به نصب آن خواهند کرد و جزئیات دقیق‌تری از آن منتشر خواهد شد.

image

البته باید اشاره کرد که همانطور که انتظار می‌رود، کاربران ممکن است با باگ‌ها و اختلالات زیادی در حین کار با بتای اندروید 13 مواجه شوند که البته چندان دور از ذهن نخواهد بود چرا که این اولین بتای عمومی اندروید 13 از چهار بتا این سیستم عامل محبوب قبل از عرضه نسخه پایدار آن است.

 شایان ذکر است که نسخه نهایی اندورید 13 در اواخر سال جاری میلادی منتشر خواهد شد. در حال حاضر، تنها سری پیکسل 4، پیکسل 5 و پیکسل 6 با این بتا سازگار هستند و کاربران می‌توانند با نام نویسی در صفحه رسمی اندورید بتا گوگل نسخه بتا اندروید 13 را در قالب یک بروزرسانی نرم‌افزاری دریافت کنند.

image

برنامه زمانی عرضه اندروید 13

برجسته‌ترین قابلیت اولین بتا اندورید 13 ویژگی دسترسی برنامه‌های مختلف به فایل‌های مولتی‌مدیا مانند تصاویر، فایل‌های صوتی و ویدئویی است. در همین راستا، برنامه‌ها حالا برای بهره‌گیری به فایل‌های کاربر باید سه نوع دسترسی را فعال کنند که برای هر نوع فایل به طور مجزا خواهد بود به این معنی که دسترسی برای انواع فایل صوتی، ویدئویی و صوتی به طور جداگانه خواهد بود. قبلا برنامه‌ها تنها به یک دسترسی مشترک برای همه ‌فایل‌ها نیاز داشتند که به نوعی امنیت کاربر به مخاطره می‌انداخت. البته قبلا نیز گزارش شده بود که یکی از مهمترین محورهای اندورید 13 بحث امنیت و حریم شخصی کاربر است.

image

 

در نهایت باید اشاره کرد که کنفرانس توسعه‌دهندگان I/O گوگل ماه بعد برگزار خواهد شد که در آن گوگل جزئیات بیشتری از سیستم عامل خود را اعلام خواهد کرد. به علاوه، به احتمال زیاد دومین نسخه بتا اندروید 13 نیز همزمان با رویداد گوگل منتشر شود. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)