خانهاخبار
سامسونگ گلکسی واچ 5 احتمالا دارای دماسنج خواهد بود

سامسونگ گلکسی واچ 5 احتمالا دارای دماسنج خواهد بود

به تازگی شایعاتی مبنی بر قرار گرفتن یک دماسنج روی نسل بعدی ساعت‌های هوشمند سامسونگ، یا همان گلکسی واچ 5 شنیده می‌شوند.
۱۴۰۰/۱۲/۱۹

به گفته خبرگزاری ETNews، شرکت سامسونگ قصد افزودن یک دماسنج را به نسل بعدی ساعت‌های هوشمند خود یا همان سری گلکسی واچ 5 را دارد. این قابلیت، برای تشخیص نشانه‌های اولیه ویروس کرونا و همچنین بقیه عواملی که منجر به تب می‌شوند؛ بسیار مفید است.

image

 

این نخستین ساعت هوشمند عرضه شده به همراه یک دماسنج نیست؛ اما تنها افزودن این سنسور به دستگاه، به معنای عملکرد صحیح و بی نقص آن نیست. دمای پوست اطراف مچ کاربران، معمولا توسط عواملی خارجی چون نور خورشید تغییر کرده و سنجش دقیق آن، کار بسیار دشواری خواهد بود. به همین دلیل، شرکت‌هایی چون اپل و سامسونگ تا به حال از اضافه کردن دماسنج به گجت‌های پوشیدنی خود خودداری کرده‌اند.

اما این خبرگزاری کره‌ای گزارش می‌دهد که شرکت سامسونگ، مشکلات سر راه خود را از میان برداشته و با توجه به این امر که آنها در حال تست یک گلکسی بادز با قابلیت سنج دمای بدن نیز هستند؛ به نظر می‌رسد که دماسنج به ویژگی‌ جدید دستگاه‌های پوشیدنی سامسونگ در امسال تبدیل خواهد شد. نمونه اولیه گلکسی بادز ذکر شده، از یک سنسور مادون قرمز برای سنجش دمای پرده گوش کاربر استفاده می‌کند.

image

 

به ادعای این خبرگزاری، سری ساعت‌های هوشمند سامسونگ گلکسی واچ 5، احتمالا در ماه آگوست معرفی خواهند شد. این تاریخ حدود یک سال بعد از معرفی و عرضه سری گلکسی واچ 4 بوده که از نظر زمانی، به نظر منطقی می‌رسد؛ سری گلکسی واچ 4 به همراه سیستم عامل WearOS گوگل و سنسور الکتروکاردیوگرام روانه بازار شدند.

درباره ساعت هوشمند جدید سامسونگ و قابلیت سنجش دمای بدن توسط آن چه می‌اندیشید؟ آیا سامسونگ واقعا موفق شده تا دقت اینگونه دماسنج‌ها را بالاتر ببرد؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)