خانهاخبار
بنچمارک اولیه تراشه M1 الترا قدرت فوق‌العاده این تراشه را نشان می‌دهد!

بنچمارک اولیه تراشه M1 الترا قدرت فوق‌العاده این تراشه را نشان می‌دهد!

جدیدترین تراشه پرچمدار دسکتاپی اپل عملکردی در حد تراشه فوق قدرتمند AMD Threadripper 3990X خواهد داشت.
۱۴۰۰/۱۲/۱۸

دیروز اپل در طی رویداد Peek Performance از جدیدترین محصولات خود رونمایی کرد که یکی آز آن‌ها تراشه قدرتمند M1 الترا بود که از کنار هم گذاشته شدن دو تراشه M1 مکس توسعه داده شده بود. همچنین بنابر ادعای اپل، این تراشه قدرت و عملکردی خارق‌العاده خواهد داشت. در همین راستا، به نظر می‌رسد ادعای اپل درست باشد چرا که امروز اکانت توئیتری Benchleaks نتایج بنچمارک اولیه تراشه M1 الترا را به نمایش گذاشت که بیانگر قدرت بالای تراشه پرچمدار اپل است و می‌تواند با قدرتمندترین پردازنده‌های AMD رقابت کند. 


image

image

 

براساس بنچمارک گیک‌بنچ تراشه M1 الترا، تراشه بالارده کوپرتینونشین‌ها موفق به کسب امتیاز 1793 در تست تک هسته‌ای و امتیاز فوق‌العاده 24055 در تست چند هسته‌ای شده است. طبق این نتایج، تراشه M1 الترا عملکردی در حد تراشه قدرتمند AMD Threadripper 3990X خواهد داشت. شایان ذکر است که تراشه اپل با 20 هسته تنها 4.5 درصد ضعیف‌تر از پردازنده AMD با تعداد هسته‌های سه برابری است. 

پردازنده Threadripper 3990X اولین پردازنده 64 هسته‌ای جهان محسوب می‌شود و باعث تعجب است تراشه اپل که تنها همین دیروز معرفی شد موفق شده است عملکردی در حد یکی از بهترین پردازنده‌های در حال حاضر بازار از خود نشان دهد. همانطور که اشاره شد، تراشه M1 الترا دو تراشه M1 مکس متصل به هم است که اپل آن را UltraFusion می‌نامد. در این راستا، تعداد هسته‌های تراشه M1 الترا به 20 عدد می‌رسد که از ترکیب 16 هسته قدرتمند پردازشی و چهار هسته کم مصرف بهره می‌برد. همچنین تراشه M1 الترا از پردازنده گرافیکی 64 هسته‌ای و حافظه رم یکپارچه 128 گیگابایتی با سرعت 800 گیگابایت بر ثانیه بهره می‌برد. 

image

در نهایت باید اشاره کرد که البته چندان نمی‌توان به نتایچ این بنچمارک اولیه مطمئن بود و باید منتظر ماند تا بنچمارک‌های بیشتری و بررسی‌های دقیق‌تری از تراشه پرچمدار اپل منتشر شود. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)