خانهاخبار
رقابت بین سازندگان خودرو برای تولید قطعات خودرو آینده اپل رو به افزایش است

رقابت بین سازندگان خودرو برای تولید قطعات خودرو آینده اپل رو به افزایش است

گزارش‌ها و اخبار پیرامون خودرو الکتریکی اپل آنقدر زیاد شده که نمی‌شود دیگر در وجود این پروژه متفاوت اپل به دیده تردید نگریست. با ما همراه باشید تا از جدیدترین اخبار و تحلیل‌ها در مورد خودرو اپل مطلع شوید.
۱۴۰۰/۱۲/۱۴

ما‌ه‌هاست که شایعه شده است اپل با چندین خودروساز برای ساخت خودرو الکتریکی خود در حال همکاری است اما کارشناسان می‌گویند اگر بخواهد در این حوزه موفق شود در نهایت باید به چین روی آورد.

در حالی که هنوز سال‌ها با خودرو اپل فاصله داریم، گزارش‌ها حاکی از آن است که در سریع‌ترین زمان، ممکن است اپل خودرو خود را در سال ۲۰۲۴ معرفی کند و صنعت خودروهای الکتریکی در حال آماده‌سازی خود برای این پروژه است. به جز افشای برخی اطلاعات و حق ثبت اختراع‌های گاه به گاه، اطلاعات دیگری در مورد این محصول اپل در دسترس نیست اما اپل در حال مذاکره با شرکت‌های مربوطه در این صنعت در مورد خودروی الکتریکی نهایی خود است.

به گزارش Digitimes Asia انتظار می‌رود اپل در زمان عرضه خودروی خود با شرکت هیوندای کره جنوبی یا Magna International مستقر در کانادا همکاری کند. با این حال اگر قرار باشد که خودروی اپل به عنوان یک محصول جهانی در چین به فروش برسد، منابع صنعتی می‌گویند که اپل قطعا به تولیدکنندگان چینی نیاز خواهد داشت.

image

شرکت تایوانی Foxconn یکی دیگر از شرکت‌های بالقوه برای کمک به تولید قطعات خودروی اپل است، اما در بازار خودروهای الکتریکی نسبتا نوپا است. Luxshare مستقر در چین هم در این صنعت تازه وارد است، با این تفاوت که قبلا با شرکت Chery که یک خودروساز چینی است در ساخت قطعات خودروهای الکتریکی همکاری داشته است.

منابع صنعتی پیش‌بینی می‌کنند که Foxconn و Luxshare در نهایت منابع و تجربیات لازم را برای ساخت قطعات خودرو الکتریکی اپل خواهند داشت. خصوصا در مورد Luxshare به نظر می‌رسد که همکاری اپل در حوزه خودرو حیاتی باشد، زیرا این شرکت در چین واقع شده و اپل برای ساخت و فروش خودرو خود در چین می‌تواند با آن همکاری داشته باشد که به سود دو طرف منجر شود.

به نظر می‌رسد اپل در سال ۲۰۲۱ با هیوندای مذاکره کرده باشد؛ با این حال عدم صلاحدید هیوندای ممکن است باعث شود این مذاکرات زودتر از موعد پایان یابد. در هر صورت اپل برای پیشبرد پروژه خود و تولید انبوه خودرو الکتریکی‌اش لازم است که هرچه سریع‌تر مذاکرات خود را با سازندگان خودرو به نتیجه برساند.

در گزارش امروز این اولین باری نیست که از Foxconn به عنوان یک سازنده بالقوه یاد می‌شود. این شرکت همین حالا هم بخش مهمی از زنجیره تامین اپل را برای تولید قطعات آیفون و محصولات دیگر به عهده دارد.

شرکت Luxshare هم یکی دیگر از تامین کنندگان اصلی اپل است که ایرپاد تولید می‌کند و به طور فزاینده‌ای قطعات آیفون را تامین می‌کند. جالب اینجاست که این شرکت سرمایه‌ گذاری در تولید خودروهای الکتریکی را آغاز کرده است، اما هنوز زود است که بگوییم هدف از این سرمایه‌گذاری تولید خودروهای اپل است یا خیر.

خودروی اپل ممکن است سال‌ها طول بکشد تا وارد بازار شود، برخی گزارش‌ها به سال ۲۰۲۴ و برخی دیگر به سال ۲۰۲۷ یا حتی بعد از آن اشاره می‌کنند. این مدت زمان طولانی ممکن است کافی باشد تا به Foxconn و Luxshare این امکان را بدهد تا زمانی که خودرو اپل به مرحله تولید انبوه رسید، مهارت‌های تولید قطعات خودروی خود را با استانداردهای اپل مطابقت دهند.

آیا فکر می‌کنید اگر اپل وارد حوزه خودروهای الکتریکی شود می‌تواند موفقیت‌های خود در زمینه موبایل و کامپیوتر را در این صنعت هم بدست آورد؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

a

۱۴۰۰/۱۲/۱۴
واسه خرید فرمون یا لاستیکش باید جدا اقدام کرد؟
خبری در این باره منتشر نشده؟