خانهاخبار
لپ تاپ ایسوس بهتر است یا لنوو؛ کدام را انتخاب کنیم؟

لپ تاپ ایسوس بهتر است یا لنوو؛ کدام را انتخاب کنیم؟

انتخاب لپ‌تاپ می‌تواند یک تصمیم سخت و دشوار باشد. هدف این است که لپ‌تاپی بخرید که بیشترین ارزش و بهره را در قبال پولی که پرداخت می‌کنید، به شما بدهد.
۱۴۰۰/۱۱/۴
image

انتخاب لپ‌تاپ می‌تواند یک تصمیم سخت و دشوار باشد. هدف این است که لپ‌تاپی بخرید که بیشترین ارزش و بهره را در قبال پولی که پرداخت می‌کنید، به شما بدهد. علاوه بر اینکه باید با برند و لپ‌تاپی که انتخاب کرده‌اید راحت باشید و از خرید آن پشیمان نشوید. اما چطور باید مطمئن شویم که این اتفاق می‌افتد؟ جواب بسیار ساده است؛ با تحقیق و بررسی بیشتر!

لپ تاپ ایسوس یا لنوو؛ کدام بهتر است؟

هم ایسوس و هم لنوو، طیف گسترده‌ای از لپ‌تاپ‌ها دارند که از لحاظ طراحی، عملکرد، کیفیت و جزئیات با هم تفاوت دارند. اما از بین این همه لپ‌تاپ، باید کدام را انتخاب کنید؟ برای انتخاب بهترین لپ‌تاپ، تعداد انگشت‌شماری عوامل مؤثر وجود دارند که باید به آن‌ها توجه کنید. این عوامل عبارت‌اند از:

  • عملکرد و کارایی
  • کیفیت و وضوح نمایشگر
  • کیفیت ساخت و بدنه
  • عمر باتری

و صد البته که قیمت هم در این انتخاب تأثیر گذار است؛ شما می‌خواهید لپ‌تاپی انتخاب کنید که ارزش پولتان را داشته باشد. جالب است بدانید قیمت لپ تاپ ایسوس معمولاً مقداری از قیمت لپ تاپ لنوو پایین‌تر است. شاید با این جمله تصور کنید که پس لپ‌تاپ‌های لنوو بهتر هستند! اما واقعیت چیز دیگری است.

از بین لپ تاپ ایسوس و لنوو کدام را انتخاب کنم؟

اولین سؤالی که باید از خودتان بپرسید این است: نوع کاربری شما چیست؟ یعنی برای چه کارهایی می‌خواهید از لپ‌تاپ استفاده کنید؟

معمولاً چهار نوع کاربری لپ‌تاپ وجود دارد که عبارت‌اند از:

  1. شما یک سازنده محتوا هستید: منظور ما از سازندگان محتوا، هنرمند‌ان، تولید کنندگان موسیقی، ویرایشگران فیلم و ویدیو، تدوینگران فیلم یا کارگردانان هستند. در این حالت باید به سراغ لپ‌تاپ‌های سری ProArt و ZenBook از برند ایسوس یا سری‌های Yoga و ThingPad X1 از برند لنوو بروید. این دسته از لپ‌تاپ‌ها معمولاً توانایی اجرای نرم‌افزارهای مهندسی و تدوین را دارند و می‌توانند برخی از بازی‌ها را با کیفیت خوب اجرا کنند.
  2. شما یک گیمر هستید: هنگامی که می‌خواهید یک لپ‌تاپ گیمینگ انتخاب کنید، هر دو برند گزینه مناسبی به نظر می‌رسند. لنوو دارای لپ‌تاپ‌های سری Legion است که مخصوص بازی‌های ویدیویی هستند و عملکرد بسیار خوبی را نشان داده‌اند. ایسوس هم دارای دو سری ROG و TUF است که در هر دو سری لپ‌تاپ‌های بسیار قدرتمندی وجود دارد.
  3. شما یک دانشجو یا دانش‌آموز هستید: اگر می‌خواهید صرفاً کارهای تحقیقاتی دانشگاه را انجام دهید و با برخی از نرم‌افزارها کار کنید، لزومی ندارد هزینه زیادی کنید. چون به قدرت پردازشی بالایی نیازی ندارید و کارهای خود را با یک لپ‌تاپ اقتصادی هم می‌توانید انجام دهید. به این ترتیب، شما باید به سراغ سری Vivobook ایسوس یا سری IdeaPad لنوو بروید؛ یا اینکه Chromebook های این دو برند را انتخاب کنید.
  4. شما یک کاربر حرفه‌ای لپ‌تاپ هستید: شاید بپرسید تفاوت کاربر حرفه‌ای با سایر کاربری‌های دیگر چیست؟ کاربر حرفه‌ای کسی است که روزانه به صورت مداوم در حال استفاده از لپ‌تاپ است و لازم است که در هر کجا، به لپ‌تاپ خود دسترسی داشته باشد. برای این افراد نازک و سبک بودن در کنار عمر باتری بالا مهم است تا بتوانند لپ‌تاپ خود را با خود هر کجا ببرند ا.ین افراد دو انتخاب دارند: سری ExpertBook ایسوس یا سری ThinkPad لنوو.
image

عملکرد لپ تاپ لنوو در مقایسه با ایسوس

هنگامی که صحبت از عملکرد و کارایی لپ‌تاپ می‌شود، ما باید لپ‌تاپ‌های بالا رده و پرچم‌دار هر برند را بررسی کنیم. هر دو برند، از پردازنده‌های قوی نسل دهم و یازدهم سری H در کنار پردازنده گرافیکی RTX استفاده کرده و فضای RAM و ذخیره‌سازی آن‌ها هم چشم‌گیر است. با این مشخصات، شما نه برای اجرای سنگین‌ترین نرم‌افزارهای مهندسی و تدوین به مشکل می‌خورید و نه برای اجرای برترین بازهای روز دنیا.

با این حال، ما ایسوس را برنده اعلام می‌کنیم چون توانسته لپ‌تاپ‌های خود را زودتر به‌روز کند و از سخت‌افزارهای جدیدتری استفاده کند. لپ‌تاپ‌های پرچم‌دار ایسوس از پردازنده‌های جدید Ryzen 9 استفاده کرده‌اند؛ ضمن اینکه پردازنده‌های گرافیکی لپ‌تاپ‌های ایسوس به مراتب بهتر و قوی‌تری از پردازنده‌های گرافیکی لپ‌تا‌پ‌های لنوو هستند. این موضوع، ایسوس را یک قدم جلوتر از لنوو قرار می‌دهد.

کیفیت و وضوح نمایشگر کدام برند بهتر است؟

تا چند سال گذشته، لنوو نمایشگرهای خوبی نداشت و بدون ذکر جزئیات بیشتر، ایسوس را برنده این مقایسه اعلام می‌کردیم. ایسوس همواره نمایشگرهای خوبی داشته و وضوح صفحه آن‌ها راضی‌کننده بوده است. اما در چند سال اخیر، لنوو هم کیفیت نمایشگرهای خود را بالا برده و وضوح و دقت آن‌ها را بالا برده است.

هر دو برند نمایشگرهایی با وضوح عالی و نرخ تازه‌سازی 120 تا 144 هرتز دارند که باعث می‌شود چشم شما کمتر خسته شود. به همین خاطر، در این بخش برنده‌ای نداریم و نمایشگر هر دو برند قابل‌اعتماد هستند. البته اگر می‌خواهید کارهای گرافیکی انجام دهید و دقت رنگ و شفافیت برای شما بسیار مهم است، حتماً لپ‌تاپ‌هایی با صفحه نمایش IPS را انتخاب کنید.

کیفیت ساخت و بدنه لپ تاپ ایسوس بهتر است یا لنوو؟

از نظر ساخت و بدنه، کیفیت با ایسوس سخت است. اگر خودتان قبلاً لپ‌تاپ ایسوس داشتید، این موضوع را تصدیق می‌کنید که لپ‌تاپ‌های ایسوس کیفیت ساخت بالایی دارند و کاربران همیشه از این کیفیت راضی بوده‌اند. اما لنوو داستان متفاوت‌تری دارد و در این بخش نتوانسته عملکردی مشابه ایسوس داشته باشد.

image

طول عمر باتری لپ تاپ ایسوس در برابر لنوو

برای کاربران عادی لپ‌تاپ، طول عمر باطری اهمیت زیادی ندارد اما برای کاربران حرفه‌ای و گیمرها، طول عمر باطری یکی از موارد تأثیر گذار در انتخاب لپ‌تاپ است. به طور کلی، لپ‌تاپ‌های ایسوس طول عمر بیشتری دارند. البته این به این معنی نیست که لپ‌تاپ‌های لنوو تکنولوژی باتری پایین‌ترین دارند، فقط می‌گوییم که عملکرد باتری لپ‌تاپ‌های ایسوس بهتر است.

قیمت لپ تاپ لنوو بهتر است یا ایسوس؟

مقایسه قیمت این دو برند کار دشواری نیست اما به طور کلی، قیمت لپ‌تاپ ایسوس ارزان‌تر از قیمت لپ تاپ لنوو است؛ با اینکه مشخصات آن‌ها مشابه یکدیگر است. این تفاوت قیمت مخصوصاً در لپ‌تاپ‌های اقتصادی دیده می‌شود که ایسوس دارای قیمت‌های پایین‌تری نسبت به لنوو است. البته لنوو برای لپ‌تاپ‌های اقتصادی خود معمولاً از گرافیک‌های GTX استفاده کرده که برای اجرای برخی بازی‌ها مناسب هستند.

پس اگر به دنبال لپ‌تاپ اقتصادی هستید، شاید بهتر باشد که به فکر خرید لپ‌تاپ لنوو باشید چون با سخت‌افزار بهتری که در اختیار شما قرار می‌دهد، علاوه بر انجام کارهای روزمره، می‌توانید برخی از بازی‌های ویدیویی را هم تجربه کنید. البته در این حالت باید مقداری پول بیشتری از ایسوس بدهید اما ارزشش را دارد. در این مقایسه هم ایسوس برنده است؛ ایسوس هم در قیمت‌های پایین و هم در قیمت‌های بالا، سخت‌افزار و کیفیت بهتری را در مقایسه با لنوو با قیمت کمتری ارائه می‌کند.

 

حال نوبت شماست که انتخاب کنید

در رده‌های بالا، ایسوس توانسته علاوه بر قیمت بهتر، عملکرد و تجربه بازی بهتری را ارائه کند و در رده‌های پایین هم توانسته قیمت بهتری را در کنار کیفیت بهتر ارائه کند. اگر همچنان به کمک نیاز دارید، می‌توانید به شعبه‌های حضوری پلازا دیجیتال مراجعه کنید یا برای مشاوره، در هفت روز هفته از ساعت 9 الی 17 با شماره 02188674412 تماس حاصل فرمایید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)