خانهاخبار
گوگل در حال ساخت یک هدست واقعیت مجازی جهت رقابت با اپل و متا است

گوگل در حال ساخت یک هدست واقعیت مجازی جهت رقابت با اپل و متا است

با توجه به شایعات، شرکت گوگل در حال ساخت یک هدست واقعیت مجازی به نام «پراجکت آیریس» است و این محصول احتمالا تا سال ۲۰۲۴ روانه بازار خواهد شد.
۱۴۰۰/۱۱/۳

شرکت گوگل، سابقه‌ای طولانی در ساخت هدست‌های واقعیت مجازی دارد که البته، هرگز با موفقیت چندانی زیادی روبرو نشدند. حالا به نظر می‌رسد که با ورود رقبایی چون متا و اپل به این بازار، گوگل قصد دارد تا این بار با عزمی راسخ برای کسب موفقیت، دست به تولید یک هدست واقعیت مجازی جدید بزند.

image

 

این هدست که فعلا با نام «پراجکت آیریس» شناخته می‌شود؛ از دوربین‌های رو به بیرون جهت دریافت یک فید از دنیای حقیقی استفاده کرده و آن را با گرافیک‌های کامپیوتری ترکیب می‌کند که مسلما، حالتی بسیار مدرن و مانند فیلم‌های علمی-تخیلی دارد. این هدست، نیازی به اتصال مستقیم به یک آداپتور برق ندارد و گوگل قصد داشته تا با استفاده از پردازش ابری، برخی رندر‌های گرافیکی را از دیتاسنتر‌های خود انجام داده و آنها را به وسیله اینترنت، به این هدست ارسال کند.

«پراجکت آیریس» همانند گوشی‌های سری پیکسل 6، از چیپست‌های اختصاصی گوگل استفاده خواهد کرد. با استناد به شایعات، گوگل به برخی از اعضای تیم پیکسل، ماموریت کار بر روی این هدست را داده و در کل، تعداد اعضای تیمی که روی این پروژه کار می‌کنند؛ به ۳۰۰ نفر می‌رسد. این پروژه هنوز در مراحل اولیه بوده و هنوز مشخص نیست که آیا این هدست واقعیت مجازی، دارای برند پیکسل بوده یا نام دیگری خواهد داشت.

image

 

گفته می‌شود که نمونه‌های اولیه این هدست، به عینک اسکی شباهت دارند و سیستم عامل آن نیز اندروید خواهد بود. این نسخه از سیستم عامل اندروید، به طور اختصاصی برای هدست‌های واقعیت مجازی تولید شده‌ است. مدیریت این پروژه، به عهده «کلی بیور» بوده که ممکن است وی را با پروژه‌های پیشین گوگل مانند کاردبورد، دی‌دریم و دموی «پراجکت استارلاین» که در گوگل I/O 2021 شاهد آن بودیم؛ بشناسید.

به گزارش The Verge، گوگل قصد دارد تا تا «پراجکت آیریس» و «پراجکت استارلاین» را در سال ۲۰۲۴ و در کنار یکدیگر روانه بازار کند. با توجه به اینکه این هدست هنوز در مراحل ابتدایی توسعه بوده و تا سال ۲۰۲۴ تنها دو سال زمان باقی مانده است؛ شاید تاریخ اعلام شده توسط گوگل کمی جاه‌طلبانه و دور از انتظار باشد.

image

هنوز مشخص نیست که هدف اصلی هدست واقعیت مجازی «پراجکت آیریس» چیست؛ ولی این را می‌دانیم که گوگل قصد دارد تا از رقبا جا نمانده و تلاش‌های اخیر متا، اپل و دیگران جهت ورود به دنیای مجازی، از دید این شرکت خارج نبوده است. شما درباره این امر چه می‌اندیشید؟ آیا به نظرتان «پراجکت آیریس» یک هدست موفق خواهد بود یا همانند بسیاری از پروژه‌های دیگر گوگل، پس از مدتی رها می‌شود؟ 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)