خانهاخبار
آیفون 15 پرو دارای دوربین پریسکوپی با زوم ۵ برابر خواهد بود

آیفون 15 پرو دارای دوربین پریسکوپی با زوم ۵ برابر خواهد بود

با وجودی که هنوز زمان زیادی تا عرضه سری آیفون 14 باقی مانده، این امر جلوی بروز شایعات درباره سری آیفون 15 را نگرفته و حالا نیز به ادعای بسیاری، در نسخه‌های پرو این گوشی شاهد استفاده از دوربین پریسکوپی با زوم ۵ برابر خواهیم بود.
۱۴۰۰/۱۱/۳

مدت زیادی است که شایعاتی درباره عرضه آیفون 15 پرو به همراه دوربین پریسکوپی در سال ۲۰۲۳ شنیده می‌شوند. اکنون نیز به گفته یکی از تحلیل‌گران بازار به نام «جف پو»، کوپرتینویی‌ها در حال آزمایش نمونه‌های اولیه لنز‌های تله‌فوتو با زوم ۵ برابری هستند. به عقیده این افشاگر، اپل تصمیم نهایی خود را در زمینه تولید کننده این قطعات، در ماه مه سال ۲۰۲۲ خواهد گرفت.

image

 

در صورت تایید استفاده از قطعات ذکر شده، آنها در مدل‌های رده بالای آیفون‌های سال ۲۰۲۳ قرار خواهند گرفت که در اینجا، به معنای مدل‌های آیفون 15 پرو و پرو مکس است. به احتمال زیاد، ساخت این لنز‌ها به عهده شرکت Lante Optics خواهد بود و میزان ۱۰۰ میلیون عدد از آنها برای اپل تولید می‌شود.

دوربین‌های پریکسوپی، تکنولوژی تازه‌ای نیستند و در بسیاری از گوشی‌های پرچمدار و یا حتی میان رده اندرویدی دیده می‌شوند. نحوه چینش لنز‌ها در این مدل، به صورت افقی بوده که جایگیری آنها در گوشی‌های نازک امروزی را آسان‌تر می‌کند.

با وجودی که این ویژگی سال‌ها است که در گوشی‌های اندرویدی دیده می‌شود؛ اپل مانند همیشه صبر خود را حفظ کرده و قصد دارد تا از محصولی بی نقص و تکامل یافته در محصولات خود استفاده کنند. در سری آیفون‌های عرضه شده در سال جاری یا همان سری آیفون 14، قرار است شاهد استفاده از تکنولوژی ترکیب پیکسل‌ها با دوربین ۴۸ مگاپیکسلی استفاده شده در این گوشی‌ها نیز باشیم.

image

 

درباره دوربین پریکسوپی به کار رفته در نسخه‌های پرو سری آیفون 15 چه می‌اندیشید؟ آیا به نظرتان اپل برای استفاده از تکنولوژی‌های این چنین، بیش از حد صبر کرده و از قافله عقب می‌ماند یا رویکرد صبورانه کوپرتینویی‌ها را ترجیح می‌دهید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۴۰۰/۱۱/۳
این نشانگر ضعف و استیصال اونهاست،
نه صبرِ استراتژیك!