خانهاخبار
وان پلاس به پشتیبانی نرم افزاری از دو پرچمدار سابق خود پایان داد

وان پلاس به پشتیبانی نرم افزاری از دو پرچمدار سابق خود پایان داد

شرکت وان پلاس به تازگی اعلام کرده که پشتیبانی نرم افزاری از دو گوشی وان پلاس 6 و وان پلاس 6T را پایان داده و دیگر آپدیتی برای این گوشی‌ها منتشر نخواهد کرد.
۱۴۰۰/۱۰/۲۸

شرکت وان پلاس در امروز اعلام کرده که پشتیبانی نرم افزاری از گوشی‌های وان پلاس 6 و وان پلاس 6T را پایان بخشیده و این دو پرچمدار سابق، دیگر آپدیت جدیدی را دریافت نخواهند کرد. وان پلاس این خبر را در فروم خود قرار داده که می‌شود آن را در پایین مشاهده کنید:

«پس از انتشار سه آپدیت اصلی اندروید، بیش از سه سال پشتیبانی نرم افزاری، حدود ۶۰ بتای بسته و ۳۰ بتای عمومی، زمان آن فرا رسیده که با گوشی‌های وان پلاس 6 و وان پلاس 6T خداحافظی کرده و پایان پشتیبانی رسمی نرم افزاری از آنها را اعلام کنیم.»

image

 

آخرین آپدیت منتشر شده برای این دو گوشی، نسخه Oxygen OS 11.1.2.2 بوده که در ماه نوامبر سال ۲۰۲۱، در دسترس کاربران قرار گرفت. متاسفانه هیچ‌یک از این گوشی‌ها آپدیت اندروید 12 را دریافت نخواهند کرد.

با وجودی که این خبر مسلما برای کاربران این دو گوشی ناامید کننده است؛ پایان پشتیبانی از وان پلاس 6 و 6T چندان دور از انتظار نبود. این شرکت به مدت سه سال، آپدیت‌های امنیتی را برای این گوشی‌ها منتشر کرد. گوشی وان پلاس 6، در اواسط سال ۲۰۱۸ و به همراه سیستم عامل اندروید 8.1 «اوریو» روانه بازار شد. در سوی دیگر، گوشی وان پلاس 6T نیز که مدل بهبود یافته در این سری به حساب می‌آید؛ چندی پیش تولد ۳ سالگی خود را جشن گرفت.

اگر دارای پرچمداران جدید وان پلاس هستید؛ جای نگرانی وجود ندارد و این شرکت در ماه جولای سال ۲۰۲۱ قول انتشار سه آپدیت اصلی اندروید و چهار سال آپدیت‌های امنیتی را برای گوشی‌های سری وان پلاس 8 و محصولات جدیدتر خود را داد. متاسفانه این برنامه جدید، شامل دو گوشی وان پلاس 7 و 7T نشده و احتمالا در آینده نزدیک، شاهد اعلام پایان پشتیبانی نرم افزاری از این محصولات نیز خواهیم بود.

image

اگر کاربر یکی از گوشی‌های وان پلاس هستید و هنوز جدیدترین آپدیت‌های منتشر شده را دریافت نکرده‌اید؛ می‌توانید با مراجعه به منوی Settings، بخش System و سپس System updates، آنها را دریافت کنید. درباره پایان پشتیبانی نرم افزاری از وان پلاس 6 و 6T چه می‌اندیشید؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)