خانهاخبار
چگونه به سرور مجازی آلمان اتصال پیدا کنم؟

چگونه به سرور مجازی آلمان اتصال پیدا کنم؟

برای اینکه بتوانید به سرور مجازی آلمان اتصال پیدا کنید، در ابتدا نیاز است تا آموزش های لازم را بگذرانید و سپس بر اساس این آموزش ها پیش بروید.
۱۴۰۰/۸/۱
image

برای اینکه بتوانید به سرور مجازی آلمان اتصال پیدا کنید، در ابتدا نیاز است تا آموزش های لازم را بگذرانید و سپس بر اساس این آموزش ها پیش بروید. برای پیش بردن آموزش ها نیز باید به این نکته توجه داشته باشید که سرور مجازی شما ویندوز است یا لینوکس؟ ما در این مطلب قصد داریم تا طریقه اتصال به سرور مجازی آلمان لینوکس را به شما آموزش دهیم. لازم به ذکر است که سرور مجازی لینوکس از چندین کنترل پنل بهره می برد که بدون شک از بهترین آن ها می توانیم به Plesk اشاره داشته باشیم. در ادامه به اتصال VPS آلمان با کنترل پنل Plesk خواهیم پرداخت و همچنین به بررسی ویژگی های این کنترل پنل نیز خواهیم پرداخت. 

آموزش اتصال به سرور مجازی آلمان لینوکس

در این بخش می خواهیم به صفر تا صد مراحلی بپردازیم که برای اتصال به سرور مجازی لینوکس نیاز دارید. این مراحل باید با دقت بالایی طی شوند. پس نهایت توجه خود را بر روی این موضوع قرار دهید. همراه ما باشید. 

مرحله اول: دانلود نرم افزار Putty

در ابتدا برای شروع کار نیاز به یک نرم افزار دارید که تحت عنوان Putty شناخته می شود. لازم به ذکر است که این نرم افزار به صورت پیش فرض بر روی ویندوز شما وجود نداشته و برای انجام کارهای خود نیاز است تا نسبت به نصب آن اقدام کنید. برای اینکه بتوانید این نرم افزار را دانلود کنید، می توانید به وبسایت مربوطه خود نرم افزار مراجعه کنید. با مراجعه به سایت بر روی گزینه here کلیک کنید. با این کلیک شما به صفحه دانلود انتقال داده خواهید شد. دو نوع فرمت برای شما وجود دارند که شامل msi و exe می شوند. فایل نصبی که نیاز به دانلود آن داریم exe است. شما بر اساس اینکه کامپیوترتان 64 یا 32 بیتی است، گزینه مورد نظر را انتخاب می کنید. تصویر زیر به خوبی گویای این قضیه است. 

image

مرحله دوم: وارد کردن آدرس آی پی

در مرحله بعدی شما باید آدرس آیپی سرور مجازی لینوکس خودتان را وارد کنید. برای اتصال VPS آلمان با کنترل پنل Plesk نیاز است تا آدرس آی پی را در بخش IP Address یا HostName وارد کنید. یک قسمت پورت نیز وجود دارد که شما باید پورت SSH مربوط به سرور مجازی آلمان لینوکس را وارد کنید. پورت پیشفرضی که برای تمامی SSH ها وجود دارد، 22 است. 

مرحله سوم: اتصال به ماشین مجازی لینوکسی

یک قسمت دیگر را نیز مشاهده می کنید که با Connection Type نامیده شده است. این قسمت به صورت پیش فرض SSH است که شما نیازی نیست تا آن را تغییر دهید. در انتها برای اینکه به ماشین مجازی لینوکسی اتصال پیدا کنیم، بر روی گزینه Open کلیک می کنیم. 

مرحله چهارم: انتخاب تعداد دفعات اتصال به سرور

اگر اولین بار است که قصد اتصال اتصال VPS آلمان با کنترل پنل Plesk را دارید، یک اختیار به شما از سمت نرم افزار Putty داده خواهد شد. این اخطار به شما می گوید که کلید ssh-rsa به هیچ عنوان معتبر نیست. حالا اگر تنها می خواهید یک بار به سرور اتصال پیدا کنید، می توانید بر روی گزینه No کلیک کنید و اگر می خواهید به صورت مداوم با آن کار کنید، باید گزینه Yes را انتخاب کنید. این کار باعث خواهد شد تا ssh در فضای کش نرم افزار Putty ذخیره شود. 

مرحله پنجم: وارد کردن نام کاربری و رمز عبور

به احتمال قوی همواره می خواهید از سرور مجازی خود استفاده کنید؛ از این رو برای ادامه آموزش ما گزینه Yes را انتخاب می کنیم. با این کار این نرم افزار از شما یوزر نیم و پسوورد سرور لینوکس را می خواهد. تمامی ماشین های لینوکسی به صورت پیش فرض از نام کاربری root استفاده می کند. بعد از وارد کردن این نام کاربری، رمز عبورتان را نیز وارد کرده و سپس گزینه enter را می زنیم. 

با انجام تمامی مراحل فوق می توانید با موفقیت روند اتصال VPS آلمان با کنترل پنل Plesk را طی کنید. همچنین لازم به ذکر است که به دلیل مسائل امنیتی پسوورد شما در هنگام تایپ نشان داده نخواهد شد ولی در کامپیوترتان ذخیره می شود. 

image

درباره کنترل پنل پلسک چه می دانید؟

حالا که با مراحل اتصال VPS آلمان با کنترل پنل Plesk آشنا شدید، بد نیست تا اطلاعات جزئی را درباره این کنترل پنل بدانید. کنترل پنل پلسک هم برای ویندوز و هم برای سیستم عامل ویندوز مورد بهره وری قرار می گیرد و مزیت های زیر را به خود اختصاص داده است:

  • یک رابط بسیار کاربرپسندانه دارد
  • از هر دو نوع سیستم عامل لینوکس و ویندوز پشتیبانی می کند
  • با دنیای تلفن همراه سازگاری دارد
  • از امنیت بسیار بالایی برخوردار است
  • با برنامه های دیگر نیز سازگاری پیدا کرده است
  • افزونه های کاربردی بسیار زیادی را دارد
  • دارای قابلیت های پشتیبان گیری، بازگردانی و زمان بندی است

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم تا روند اتصال VPS آلمان با کنترل پنل Plesk را با شما در میان بگذاریم. برای اینکه این امر با موفقیت به پایان برسد، نیاز است تا مراحل متعددی را پشت سر بگذارید که در این مطلب به صورت کامل این مراحل را به شما معرفی کردیم. همچنین از موارد پیش نیاز برای اتصال نرم افزار Putty است که می توانید از وبسایت خود نرم افزار، نسبت به دانلود آن اقدام کنید. همچنین در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعاتی را درباره کنترل پنل محبوب لینوکسی Plesk در اختیار شما قرار دهیم. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (16 نظر)

محسن چابک

۱۴۰۱/۴/۲۱
اخه دیگه کی از پلسک استفاده میکنه وقتی سی پنل و دایرکت ادمین هستش. پلسک فقط به درد این سایتایی میخوره که با ASP.net نوشته شدن و به هاست ویندوز نیاز دارن وگرنه کسی که هاست لینوکس بخواهد اصلا پلسک خوب نیست.

سعید

۱۴۰۱/۴/۶
بله محدودیتی نداره. هم میتونید سی پنل نصب کنید هم دایرکت ادمین و هم هر کنترل پنل میزبانی وب دیگه ای

زهرا

۱۴۰۱/۳/۲۷
روی سرور مجازی آلمان سی پنل هم میشه نصب کرد ؟

مینو

۱۴۰۰/۹/۲۸
همیشه از پلسک فراری بودم ولی این آموزش تصویری خلاصه و بی نقص خیلی کمکم کرد . ممنونم

حسین

۱۴۰۰/۹/۲۸
من اولین بارمه که VPS آلمان خریدم و خیلی گیج شده بودم که چه جوری بهش وصل شم مخصوصا که کنترل پنلش Plesk بود مرسی برای راهنمایی تون