خانهاخبار
اتحادیه اروپا درخواست اپل برای عدم استفاده از پورت USB-C در محصولاتش را رد کرد

اتحادیه اروپا درخواست اپل برای عدم استفاده از پورت USB-C در محصولاتش را رد کرد

شرکت اپل برای شارژ کردن آیفون‌های خود، همچنان از پورت‌های لایتنینگ استفاده می‌کند و این امر چندان به مذاق اتحادیه اروپا که در پی تبدیل USB-C به یک استاندارد بوده؛ خوش نیامده است.
۱۴۰۰/۷/۲۴

اتحادیه اروپا اخیرا موضعی جدی برای مجبور کردن سازندگان گوشی‌های هوشمند به استفاده از پورت USB-C گرفته تا این پورت را به یک استاندارد کلی تبدیل کند. این امر برای سازندگان گوشی‌های اندرویدی مشکل خاصی به حساب نمی‌آید زیرا تقریبا تمام گوشی‌های جدید اندرویدی، از این پورت استفاده می‌کنند؛ اما اوضاع برای شرکت اپل کاملا فرق می‌کند.

image

این شرکت، دوست ندارد تا استفاده از پورت لایتنینگ را در آیفون‌های خود کنار بگذارد و در دعوای حقوقی خود، ادعا می‌کند که مجبور کردن شرکت‌ها به استفاده از یک استاندارد برای یک شارژ گوشی، موجب از بین رفتن خلاقیت و ایجاد تکنولوژی‌های بهتر می‌شود. اتحادیه اروپا اما این ادعا را بی پایه و اساس دانسته و می‌گوید که در صورت تولید یک تکنولوژی پیشرفته‌تر، امکان استفاده از آن با توجه به مفاد این لایحه وجود دارد.

image

خانم «انا کاوازینی» که ریاست کمیته حمایت از مصرف کنندگان این اتحادیه را بر عهده دارد؛ می‌گوید که این پروپوزال راه را برای تکنولوژی‌های جدید باز گذاشته و هدف از آن، تنها راحت‌تر کردن زندگی کاربران است. البته وی جزئیاتی در مورد چگونگی استفاده از یک تکنولوژی جدیدتر پس از همه گیر شدن USB-C در میان نگذاشت و تنها به گفتن اینکه راه برای استفاده از تکنولوژی‌های جدید باز است؛ بسنده کرد.

image

در حال حاضر، شرکت اپل در آیفون‌های خود از پورت لایتنینگ استفاده می‌کند که به عقیده بسیاری، استانداردی از مد افتاده و قدیمی است؛ اکثر آیپد‌ها و مک‌بوک‌های این شرکت اما، برای شارژ شدن و انتقال دیتا از پورت USB-C استفاده می‌کنند. به نظر می‌رسد که سرانجام وقت آن رسیده که اپل پورت قدیمی لایتنینگ را کنار گذاشته و رو به استفاده از کانکتور برتر USB-C بیاورد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

فرنام

۱۴۰۰/۷/۲۴
اپل منفعت طلب