خانهاخبار
سامسونگ می‌گوید که تکنولوژی ری تریسینگ را با چیپست اگزینوس 2200 به بازی‌های موبایل خواهد آورد

سامسونگ می‌گوید که تکنولوژی ری تریسینگ را با چیپست اگزینوس 2200 به بازی‌های موبایل خواهد آورد

پیش از این می‌دانستیم که چیپست جدید سامسونگ یا همان اگزینوس 2200، از پردازنده گرافیکی طراحی شده توسط AMD استفاده خواهد کرد. حالا به گفته این شرکت، پردازنده گرافیکی این چیپست از ری تریسینگ یا همان ردگیری پرتوها نیز پشتیبانی می‌کند.
۱۴۰۰/۷/۱۴

قابلیت ری تریسینگ، سالهاست که روی کارت گرافیک کامپیوتر‌های شخصی دیده شده و در نسل فعلی کنسول‌ها یا همان نسل نهم نیز حضور دارد؛ حالا به نظر می‌رسد که شرکت سامسونگ قصد داشته تا در سال آینده، پشتیبانی از این تکنولوژی را به گوشی‌های هوشمند نیز اضافه کند.

چیپست بعدی شرکت سامسونگ که اگزینوس 2200 نام دارد، از پردازنده گرافیکی طراحی شده توسط AMD و با معماری RDNA 2 استفاده کرده که قابلیت ری تریسینگ یا همان ردگیری پرتو‌ها را نیز به همراه دارد.

image

 

ری تریسینگ در واقع یک شبیه سازی دقیق از نحوه برخورد و بازتاب نور از روی اجسام است و باعث می‌شود تا نورپردازی و سایه‌ها بسیار طبیعی‌تر از مدل‌های سه بعدی کلاسیک نورپردازی به نظر برسند. البته ناگفته نماند که تکنولوژی ری تریسینگ به قدرت پردازشی بسیار زیادی نیاز داشته و استفاده از آن در بازی‌ها، نیاز به سخت افزار قدرتمندی دارد.

این پردازنده گرافیکی از قابلیت Variable Rate Shading یا سایه زنی متغیر نیز پشتیبانی کرده که به آن اجازه می‌دهد تا برخی از جزئیات گرافیکی مانند شخصیت اصلی بازی را، با کیفیت بالاتری نسبت به سایرین رندر کند. پردازنده گرافیکی اگزینوس 2200 قرار است حدود ۳۰ درصد سریع تر از جدیدترین مدل فعلی پردازنده گرافیکی مالی باشد که آن را حتی از نسل بعدی پردازنده‌های گرافیکی مالی، یعنی G710 نیز جلو می‌اندازد؛ البته عملکرد نهایی این چیپست به کلاک اسپید آن نیز بستگی خواهد داشت.

image

 

از معماری RDNA 2 در کارت گرافیک‌های سری Radeon RX 6000 شرکت AMD، کنسول‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس و اس، کنسول قابل حمل استیم دک و حتی سیستم سرگرمی خودرو‌های سری جدید تسلا مدل اس و ایکس استفاده شده است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)