خانهاخبار
با قابلیت‌های دوربین سری گوشی‌های گوگل پیکسل 6 آشنا شوید

با قابلیت‌های دوربین سری گوشی‌های گوگل پیکسل 6 آشنا شوید

می‌دانیم که گوشی بعدی در سری پیکسل گوگل در راه است و حالا نیز لیست قابلیت‌ها و حالت‌های مختلف گوشی پیکسل 6 لو رفته است.
۱۴۰۰/۷/۴

بر کسی پوشیده نیست که گوگل برای عرضه گوشی‌های جدید خود، یا همان سری پیکسل 6 بسیار ذوق زده است. این شرکت ماه‌ها پیش از عرضه این دو گوشی، آنها را معرفی کرد و مدتی است که کمپین تبلیغاتی برای آنها را نیز با وجودی که کاربران هنوز مشخصات دقیق این گوشی‌ها را نمی‌دانند، آغاز کرده است.

image

 

XDA Developers‌ توانسته‌اند تا با دسترسی به اپلیکیشن دوربین گوگل، به لیست قابلیت‌ها و حالت‌های آن دست پیدا کنند؛ ولی بگذارید در ابتدا نگاهی به مشخصات دوربین این دو گوشی بیاندازیم. گوشی‌های پیکسل 6 قرار است از سنسور ۵۰ مگاپیکسلی سامسونگ ایزوسل GN1 استفاده کند که یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی التراواید نیز آن را همراهی می‌کند.

در سوی دیگر، پیکسل 6 پرو از همان دوربین اصلی با سنسور ۵۰ مگاپیکسلی ایزوسل GN1 سامسونگ به همراه دوربین التراواید ۱۲ مگاپیکسلی استفاده کرده اما یک دوربین ۴۸ مگاپیکسلی تله‌فوتو با زوم پریسکوپی نیز در کنار آنها قرار گرفته است. رزولوشن دوریبن سلفی پیکسل 6 پرو، ۱۲ مگاپیکسل است.

image

با گوشی‌های جدید پیکسل، گوگل مانند همیشه از نرم افزار فوق العاده خود جهت بهبود کیفیت عکس‌ها و همچنین افزودن قابلیت‌های جدی  استفاده خواهد کرد. این ویژگی‌ها با بررسی نسخه‌ای لو رفته از اپلیکیشن دوربین گوگل لو رفته‌اند و حالا می‌توانیم با همه ویژگی‌های دوربین این گوشی‌ها آشنا شویم؛ البته ناگفته نماند که این نسخه نهایی نبوده و ممکن است در هنگام عرضه گوشی برخی از ویژگی‌ها تغییر کرده یا حذف شوند.

 

  • دوربین سلفی واید: با توجه به کد اپلیکیشن، به نظر می‌رسد که دوربین سلفی پیکسل 6 پرو از نوع الترا واید است. به گفته XDA، دوربین سلفی پیکسل 6 پرو از دو حالت زوم پیش فرض ۰.۷ برابر  ۱.۰ برابر پشتیبانی می‌کند.
  • ضبط ویدیو: دوریبن اصلی این گوشی‌ها توانایی ضبط ویدیو 4K با فریم ریت ۶۰ فریم بر ثانیه را دارد؛ اما دوربین‌های التراواید و تله‌فوتو محدود به ضبط ویدیو 4K با فریم ۳۰ فریم بر ثانیه هستند. در هنگام ضبط ویدیو 4K ۶۰ فریم، حداکثر میزان زوم ممکن ۷ برابر است؛ اما اگر ویدیو را با کیفیت 4K و فول اچ دی با فریم ریت ۳۰ فریم بر ثانیه ضبط کنید،  حاکثر میزان زوم به ۲۰ برابر نیز می‌رسد.
  • وایت بالانس (تراز سفیدی) قابل تنظیم: گفته می‌شود که گوگل مدت زیادی را به کار روی این قابلیت اختصاص داده، اما به احتمال زیاد هنوز آماده نیست و به حدس XDA، احتمال تنها محدود به استفاده توسعه دهندگان خواهد بود. این امر با سیاست اصلی گوگل در زمینه ساده سازی رابط کاربری دوربین نیز جور در نمی‌آید.
  • پاک کن هوشمند: یکی از ویژگی‌های این دو گوشی که از پردازنده اختصاصی آنها که Tensor نام دارد استفاده کرده، پاک کن هوشمند یا همان Magic Eraser که به کاربر اجازه می‌دهد تا افراد یا وسایل ناخواسته را از فریم عکس خود حذف کنند.
  • واضح‌ سازی چهره‌ها: این ویژگی پیش از توسط گوگل تایید شده بود. نحوه کارکرد آن اینگونه است که گوشی در هنگام گرفتن عکس از یک سوژه با دوربین اصلی، چند فریم را نیز با دوربین التراواید گرفته و سپس اگر چهره سوژه به شیوه تار دیده شود، گوشی می‌تواند به وسیله نرم افزار چهره را واضح و شفاف کند.
  • قفل صحنه: هنوز درباره این ویژگی چیز زیادی نمی‌دانیم ولی احتمالا ممکن است مربوط به قفل کردن فوکوس باشد.
  • پشتیبانی از میکروفون‌های بلوتوثی: این ویژگی با کد “Sapphire” در این اپلیکیشن دیده شده ولی منابع XDA حاضر به تایید وجود آن در نسخه نهایی نیستند.
  • تاری حرکتی یا موشن بلر: در کد اپلیکیشن دوربین گوگل شواهدی به چشم می‌خورد که نشانگر ویژگی جدیدی است که به کاربر اجازه داده تا افکت تاری حرکتی یا همان موشن بلر را به عکس‌های خود اضافه کند.
  • Nima Aesthetic: به نظر می‌رسد که این ویژگی مربوط به قابلیت «تاپ شات» گوگل باشد که در هنگام گرفتن عکس‌های متحرک از آن استفاده می‌شود؛ همچنین گفته می‌شود که این ویژگی نیز از قابلیت‌های اختصاصی چیپست Tensor استفاده خواهد کرد.
  • حالت کودک: این حالت برای گرفتن عکس و ویدیو از کودکان و نوزادان طراحی شده تا دلنشین‌ترین لحظات این موجودات پر جنب و جوش را با دقت ثبت کنید.

 

image

همانطور که پیش از این به آن اشاره کردیم، این ویژگی‌ها نهایی نبوده و ممکن است در هنگام عرضه این دو گوشی، در آنها وجود نداشته باشند. درباره ویژگی‌های احتمالی دوربین گوشی‌های پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو گوگل چه فکر می‌کنید؟ آیا این گوشی‌ها نیز می‌توانند رسم دوربین‌ها با کیفیت پیکسل را ادامه دهند؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)