خانهاخبار
تعمیر پرینترهای لیزری در محل با کمترین قیمت ممکن

تعمیر پرینترهای لیزری در محل با کمترین قیمت ممکن

خراب شدن پرینتر امری طبیعی است که ممکن است برای هر فردی رخ دهد. اما، مسئله‌ حائز اهمیت در نحوه تعمیر آن خلاصه می‌شود که باید توسط افراد متخصص انجام شود.
۱۴۰۰/۶/۱۴

image

 

 تعمیر پرینتر یکی از مقوله‌های مهمی است که در حال حاضر به دلیل شرایط کرونایی توسط مراکز مختلف به صورت حضوری در محل انجام می‌پذیرد.

مزایای تعمیر پرینتر در محل

پرینترهای اداری به دلیل حجم و وزن بالای خود هنگام جابجایی مشکلات زیادی را برای کاربران ایجاد می‌کنند؛ به گونه‌ای که اگر خراب شوند، انتقال آن به مراکز تعمیر بسیار سخت خواهد بود. از طرفی، هزینه جابجایی پرینتر تا مرکز تعمیرات نیز می‌تواند مشکل ساز باشد چراکه با ماشین‌های سواری امکان انتقال آن وجود نداشته و باید از وانت‌بار استفاده کرد.

بنابراین، اگر شما نیز با خرابی پرینتر خود مواجه شده‌اید، کافیست با تماس با مراکز سخت‌افزار سیار نظیر آوندپرینتر درخواست خود مبنی بر ارسال تکنسین به محل را صادر و منتظر حضور کارشناسان باتجربه جهت رفع مشکل پرینتر خود بمانید.

خدمات نمایندگی تعمیر پرینتر

نمایندگی‌های تعمیر پرینتر با در اختیار داشتن تمامی ابزارهای پیشرفته قادرند هر نوع عیبی را برطرف کنند. در ادامه به برخی از مهمترین خدمات این نمایندگی‌ها اشاره می‌کنیم.

تعمیر مگنت

مگنت قطعه‌ای استوانه‌ای است که نقش مهمی در پرینتر ایفا می‌کند. این قطعه با داشتن خاصیت آهنربایی سبب جذب ذرات تونر و انتقال آن به درام می‌گردد؛ به طوری که هر چه خاصیت مغناطیسی مگنت بیشتر باشد، کیفیت چاپ نیز بالاتر می‌رود. بنابراین، خرابی مگنت موجب بی‌کیفیت شدن چاپ خواهد شد که خیلی سریع باید نسبت به برطرف کردن مشکل آن اقدام نمود.

تعمیر درام

درام یکی دیگر از قطعات بسیار مهم پرینتر است که به طور مستقیم با کارتریج و مگنت در ارتباط است. درام مسئول انتقال بار الکتریکی لازم به تونر است تا فرایند چاپ صورت گیرد. لازم به ذکر است که طول عمر درام نسبتا محدود است و پس از هر بار تعویض تونر از کیفیت آن کاسته می‌شود. بنابراین، لازم است در هر 4 الی 5 بار شارژ تونر اقدام به تعویض آن نمود.

تعمیر کاغذ کش پرینتر

کاغذ کش دارای دو بخش درونی و بیرونی است. قسمت بیرونی وظیفه هدایت کاغذ به درون پرینتر را برعهده داشته و قسمت درونی نیز وظیفه دارد تا کاغذ را بعد از چاپ به بیرون از دستگاه هدایت کند. یکی از رایج‌ ترین مشکلاتی که در پرینتر رخ می‌دهد، خرابی کاغذکش است که می‌تواند منجر به گیر کردن کاغذ درون دستگاه شود. تعمیر این قطعه کاری بسیار حساس است که فقط باید توسط تکنسین‌ها انجام شود.

image

 

تعمیر فیوزینگ

فیوزینگ قطعه‌ای مهم در پرینتر است که کاغذ پیش از خروج از دستگاه از زیر آن عبور می‌کند. فیوزینگ وظیفه انتقال حرارت برای تثبیت تونر روی کاغذ را برعهده دارد. در صورتی که این قطعه به درستی کار نکند کیفیت چاپ روی برگه‌ها به طور محسوسی کاهش خواهد یافت. به همین سبب در صورت خرابی باید خیلی زود تعویض شود.

تعمیر لیزر (مخصوص پرینترهای لیزری)

لیزر به عنوان اصلی‌ترین بخش از پرینترهای لیزری محسوب می‌شود که خود از اجزای مختلفی نظیر برد، لیزر، برد موتور و یک آینه کوچک عدسی شکل تشکیل می‌شود. این قطعات با همکاری هم نور لازم برای چاپ را در دستگاه فراهم کرده و در صورت نقص هر یک از اجزای تشکیل دهنده امکان تار شدن نوشته‌های چاپ حتمی خواهد بود. تعمیر پرینتر لیزری به این صورت است که تمامی اجزای آن مورد بررسی قرار گرفته و قسمت معیوب تعویض می‌شود.

تعمیر مین برد

مین برد یا بورد اصلی از قطعات مهم پرینترهای لیزری است که وظیفه هدایت سایر قطعات را برعهده دارد. در صورت نوسان برق و ورود ولتاژ بیش از حد به پرینتر، این قطعه دچار اختلال شده و حتی موجب از کار افتادن کامل آن می‌شود.  در صورت از کار افتادن مین برد، کار پردازش اطلاعات به درستی انجام نخواهد شد. تعمیر مین برد بسیار آسان بوده و به راحتی نیز قابل تعمیر است. منتهی باید فرایند تعمیر آن توسط تکنسین‌ها صورت پذیرد.

image

 

تعمیر پرینترهای اپسون

پرینترهای لیزری برای چاپ محتوا روی کاغذ از فناوری لیزر بهره می‌برند. با این وجود ساختار عملکردی آنها شباهت زیادی به مدل‌های جوهرافشان دارد. به طور مثال، عدم اتصال به وایرلس، گیر کردن کاغذ، چاپ سیاه یا سفید، خط انداختن، کاهش کیفیت چاپ، آلودگی کاغذ چاپ شده، خاموش شدن یا روشن نشدن، عدم شناسایی کارتریج، عدم کار کردن کلیدها، بروز صداهای غیرعادی، لرزش شدید دستگاه و ... از عیب‌های رایجی است که در پرینترهای لیزری کانن رخ می‌دهد.

تعمیر پرینترهای اپسون توسط نمایندگی‌های مجاز به طور دقیق و حرفه‌ای انجام می‌شود که امکان ارسال تکنسین به محل نیز توسط آن‌ها فراهم شده است.

تعمیر پرینترهای کانن

تعمیر پرینترهای کانن نیز همانند مدل‌های اپسون به یک شکل بوده و تفاوت چندانی ندارد. بنابراین، در صورت بروز اختلال در مدل‌های کانن می‌توانید همانند پرینترهای اپسون عمل کنید و ابتدا با بررسی قطعات دستگاه، منشا خطا را پیدا نمایید.

قیمت تعمیر پرینترهای لیزری

هزینه سرویس پرینترهای لیزری بستگی به نوع مشکل رخ داده دارد. به طوری که تعویض یا تعمیر هر قطعه قیمت متفاوتی دارد و باید توسط تکنسین برآورد شود. بنابراین، قبل از بررسی دستگاه نمی‌توان قیمت دقیقی برای تعمیر آن در نظر گرفت و ضروری است تا پیش از هر چیز با کارشناسان در خصوص این موضوع صحبت کرد.

سخن پایانی

در این مطلب شما را با رایجترین عیب‌های پرینترهای لیزری و نحوه تعمیر قطعات آن آشنا کردیم. پرینترهای لیزری برخلاف مدل‌های جوهرافشان از لیزر برای چاپ محتوا روی برگه استفاده می‌کنند. بنابراین، در صورت بروز خطا در لیزر و اجزای تشکیل دهنده آن فرایند چاپ روی برگه‌ها مختل شده و کیفیت آن به طور محسوسی کاهش خواهد یافت.

آوندپرینتر تخصصی‌ترین مرکز ماشین‌های اداری در ایران است که با در اختیار داشتن تکنسین‌های مجرب و آرشیوی از قطعات پیشرفته اقدام به تعمیر پرینتر های شما در محل می‌کند. این نوع از سرویس‌دهی در شرایط کرونایی حاکم باعث می‌شود تا نیازی به حضور کاربران در مراکز تعمیرات نباشد که این مسئله هم از نظر زمانی و هم از نظر قیمتی بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.

امیداوریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)