خانهاخبار
آیفون 13 انتظار می‌رود 23 شهریور رونمایی شود

آیفون 13 انتظار می‌رود 23 شهریور رونمایی شود

براساس جدیدترین اخبار رسیده، جدیدترین نسل آیفون‌های اپل دو هفته دیگر معرفی می‌شوند
۱۴۰۰/۶/۸

سال گذشته اپل سری آیفون 12 را به دلیل همه‌گیری کرونا و شرایط حاد جهانی کمی دیرتر از برنامه‌ریزی زمانی خود عرضه و روانه بازار کرد. اما امسال به نظر می‌رسد کوپرتینونشین‌ها به برنامه خود پایبند هستند و سری آیفون 13 را در زمان از پیش تعیین شده معرفی خواهد کرد.

در حالی که هنوز اپل زمان معرفی آیفون 13 را رسما اعلام نکرده است، برخی از شایعات اظهار داشته‌اند که زمان معرفی جدیدترین نسل آیفون هفته سوم سپتامبر خواهد بود ولی براساس جدیدترین شایعه به گوش رسیده مشخص شد اپل قرار است از سری آیفون 13 در روز 23 شهریور رونمایی کند. 

image

 

اگر این شایعه درست باشد، پس باید منتظر اعلام رسمی زمان برگزاری مراسم معرفی محصولات اپل از طرف تیم کوک و تیم او در روزهای آتی باشیم. شایان ذکر است که در کنار سری آیفون 13، از جدیدترین نسل اپل واچ یعنی اپل واچ 7 و ایرپادز 3 نیز رونمایی خواهد شد. این گزارش همچنین اضافه می‌کند که فروش سری آیفون 13 نیز از روز 2 مهر اغاز خواهد شد و کاربران می‌توانند آیفون 13 را در چهار مدل آیفون 13، آیفون 13 مینی، آیفون 13 پرو و پرو مکس خریداری کنند.

براساس گزارشی دیگر، به نظر می‌رسد اپل قصد دارد به دلیل قیمت بالای قطعات آیفون 13 و هزینه تمام‌شده بالای آن، قیمت این گوشی هوشمند را افزایش دهد. در این راستا، TSMC تایید کرده است که این افزایش قیمت در حدود 20 درصد خواهد بود. البته برخی دیگر از گزارش‌ها ابراز داشته‌اند که قیمت‌گذاری سری آیفون 13 همانند سری آیفون 12 خواهد بود و افزایش قیمت محسوسی را شاهد نخواهیم بود. 

image

 

فاکسکان، بزرگ‌ترین تولیدکننده قطعات و طرف قراردادی اپل، برای استخدام حدود دویست هزار کارمند برای بخش تولید قطعات اعلام امادگی کرده است تا خلا ایجاد شده در بخش تولید خود را مرتفع نماید. به نظر می‌رسد این استخدام گسترده ربط مستقیمی به تولید آیفون 13 دارد در این جهت که فاکسکان در تامین آیفون 13 برای بازار به مشکل برنخورد. به علاوه، فاکسکان می‌تواند با 350 هزار کارمند خط تولید خود روزانه بیش از 500 هزار گوشی هوشمند تولید کند.

انتظار می‌رود سری آیفون 13 قرار است با ناچ کوچک‌تر و نمایشگر با نرخ نوسازی 120 هرتزی در مدل‌های پرو آن عرضه شود تا شاهد تغییراتی بزرگ در جدیدترین نسل آیفون باشیم. همچنین اپل قرار است سری آیفون 13 را با حافظه داخلی 1 ترابایتی نیز عرضه کند. در زمینه ارتباطات، سری آیفون 13 از شبکه mmWave 5G در خارج از ایالات متحده پشتیبانی می‌کند. همچنین سری آیفون 13 از طراحی مدار الکتریکی کوچک‌تری بهره خواهد برد که به اپل اجازه می‌دهد تا باتری بزرگ و حجیم‌تری را در آیفون‌های خود قرار دهد. 

image

 

از دیگر مشخصات سری آیفون 13 می‌توان به باتری سریع 25 واتی، حسگر لیدار (Lidar) و تراشه قوی A15 Bionic با لیتوگرافی 5 نانومتری اشاره کرد. همچنین پرچمداران اپل از بهبودهای در زمینه عملکرد کلی پردازنده و به‌روزرسانی‌های سخت‌افزاری جدیدی بهره خواهند برد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)