خانهاخبار
گوشی کانسپت اینفینیکس با شارژر ۱۶۰ واتی همراه است و در ۱۰ دقیقه به صورت کامل شارژ می‌شود!

گوشی کانسپت اینفینیکس با شارژر ۱۶۰ واتی همراه است و در ۱۰ دقیقه به صورت کامل شارژ می‌شود!

شرکت اینفینیکس به تازگی یک گوشی کانسپت جدید معرفی کرده که نه تنها شارژر ۱۶۰ واتی دارد، بلکه شیشه پشتی آن می‌تواند تغییر رنگ بدهد!
۱۴۰۰/۴/۸

شرکت اینفینیکس شب گذشته از یک گوشی کانسپت جدیدش رونمایی کرد که به طور دقیق‌تر، Infinix Concept Phone 2021 نام گرفته است. وجه تمایز این گوشی با همه گوشی‌هایی که تا به امروز معرفی شده نیز شارژر ۱۶۰ واتی است که برای این گوشی ساخته شده است. برای اینکه دقیق‌تر بدانید چقدر این شارژر سریع است، باید بگوییم که می‌تواند باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپری این گوشی را از صفر تا صد درصد، تنها در ۱۰ دقیقه شارژ کند. در کنار این شارژ فوق سریع، این گوشی قرار است یک تکنولوژی دیگری که اینفینیکس روی آن کار می‌کند را هم نشان دهد که پنل تغییر رنگ‌دهنده در بخش پشتی آن است.

image

این شارژ فوق سریع به کمک باتری 8C درون این گوشی ممکن شده که مقاومت داخلی آن، ۱۸ درصد کمتر از باتری‌های 6C است که در دیگر گوشی‌ها استفاده می‌شود. این عبارت C درواقع مشخص می‌کند که یک باتری لیتیومی چقدر سریع می‌تواند شارژ و دشارژ شود.

البته استفاده از باتری 8C تنها کاری نبوده که اینفینیکس انجام داده؛ این شرکت تکنولوژی به نام Supe Charge Pump توسعه داده که همان فناوری است که می‌تواند ولتاژ ورودی از طریق USB-C را به ولتاژی تبدیل کند که به خود باتری وارد می‌شود. این فناوری درواقع می‌تواند 98.6 درصد بازده بیشتری داشته باشد. برای مقایسه، فناوری شارژ ۱۲۵ واتی اوپو، از سه پامپ موازی باهم استفاده می‌کند که ۹۸ درصد بازده دارد. آن ۰.۶ درصدی که در گوشی اینفینیکس بیشتر شده، اهمیت بسیار زیادی دارد چون باقی ۱.۴ درصد تا ۱۰۰ درصد بازده، تبدیل به گرما می‌شود و اصطلاحا هدر می‌رود. در کنار این موضوع، میزان مقاومت داخلی باتری هم اگر بیشتر باشد، گرمای بیشتری تولید می‌شود ولی در گوشی اینفینیکس، این مقاومت داخلی هم کمتر شده تا در نهایت هم این باتری به سرعت شارژ شود و هم اینکه هدر رفت و گرما نداشته باشد.

صحبت از گرما شد و باید بگوییم که گوشی اینفینیکس کانسپت فون 2021 دارای ۲۰ سنسور اندازه‌گیری دما در اطراف گوشی است. وظیفه این سنسورها این است که مطمئن شوند گوشی در هر حال در دمای کمتر از ۴۰ درجه سانتی‌گراد کار می‌کند. اگر دما بیشتر از ۴۰ درجه شود، گوشی می‌فهمد که یا ولتاژ بیشتر از انتظار وارد شده و یا تداخل الکترومغناطیسی باعث این افزایش دما شده است. در این صورت، محافظت امنیتی گوشی وارد کار می‌شود تا به هر شکلی شده گوشی را خنک کند و از خطرات احتمالی جلوگیری به عمل آورد. البته این مواردی که به شکل ساده توضیح دادیم، شامل ۶۰ مکانیزم محافظتی برای خنک نگهداشتن باتری و گوشی می‌شوند.

شارژری که این ۱۶۰ وات را منتقل می‌کند نیز به خودی خود جذاب است. این آداپتر از نیمه‌هادی‌های گالیوم نیترات و سیلیکون کاربید ساخته شده تا هم کوچک بماند و هم اینکه بازده فوق‌العاده‌ای داشته باشد. این شارژر از چندین پروتکل مختلف پشتیبانی می‌کند تا بتواند هم لپ‌تاپ‌ها و هم دیگر گوشی‌های هوشمند را شارژ کند.

شارژ سریع در گوشی کانسپت اینفینیکس به آداپتر ۱۶۰ واتی آن محدود نمی‌شود و شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی هم در این گوشی وجود دارد. البته شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی چیز جدیدی نیست و همین حالا هم برخی گوشی‌ها چنین فناوری دارند؛ اما در هر صورت چه بی‌سیم و چه باسیم، شارژ ۵۰ واتی هم بسیار سریع به حساب می‌آید.

در دمویی که خود اینفینیکس از شارژ شدن این گوشی منتشر کرد، تنها در یک دقیقه از صفر به ۱۸ درصد درسید که فوق العاده است. با پنج دقیقه شارژ ۱۶۰ واتی هم این گوشی از صفر تا ۵۸ درصد شارژ شد و قبل از اینکه به ده دقیقه برسیم، گوشی به صورت کامل شارژ شد. این درحالی است که دمای گوشی در تمام این مدت در حدود ۳۷.۳ درجه سانتی‌گراد جابه‌جا می‌شد که فوق العاده است!

image

شارژ و شارژر را که کنار بگذاریم، ایفینیکس چند کانسپت در طراحی این گوشی هم پیاده‌سازی کرده است. برای مثال نمایشگر این گوشی که ۶.۶۷ اینچی AMOLED با رزولوشن فول‌اچ‌دی پلاس است، در کناره‌ها به اندازه ۸۸ درجه تا شده است که باعث شده جای زیادی برای دکمه‌ها در کنار گوشی وجود نداشته باشد!

مورد بعدی طرح پنل پشتی است که عبارت NOW را به شکل شابلونی می‌توانیم ببینیم که بخشی از شعار تبلیغاتی جدید این شرکت یعنی The future is NOW است. همچنین بخش میانی شابلونی که عبارت NOW را تداعی می‌کند، قسمتی است که می‌تواند به کمک فناوری‌های الکتروکرومیک و الکترولومینیسنت تغییر رنگ دهد.

image

داخل حرف O نیز چراغ سبزرنگی وجود دارد کنه وقتی گوشی را به شارژر وصل می‌کنیم، این چراغ به مرور پر می‌شود و کل دایره O را فرا می‌گیرد. باقی پنل بخش پشتی هم می‌تواند بین رنگ‌های نقره‌ای، خاکستری و آبی روشن تغییر رنگ بدهد تا بتواند اعلان‌های مختلف را به کاربر خبر دهد.

در نهایت همین سرعت شارژ و بخش پشتی که رنگ‌های تغییر کننده دارد، مهم‌ترین ویژگی‌های این گوشی کانسپت هستند اما در این میان یک نکته دیگر هم وجود دارد. این گوشی اولین محصول اینفینیکس است که با لنز ۱۳۵ میلی‌متری پریسکوپی همراه است که طبیعتا یک لنز زوم ده برابری نسبت به دوربین اصلی به حساب می‌آید. این دوربین می‌تواند ۶۰ برابر زوم دیجیتال هم داشته باشد و پشت این لنز هم یک سنسور ۸ مگاپیکسلی جای گرفته است.

این اولین گوشی اینفینیکس است که با یک دوربین پریسکوپی همراه شده و احتمالا نشانه‌ای است از اینکه پرچمداران بعدی این برند هم به دوربین پریسکوپی مجهز می‌شوند. باقی ویژگی‌های جدید و جذاب این کانسپت هم ممکن است در گوشی‌های بعدی اینفینیکس پیاده سازی شوند. شما درمورد این گوشی چه فکر می‌کنید؟ آیا شارژر ۱۶۰ واتی آن شمارا هیجان‌زده کرده یا بخش پشتی که تغییر رنگ می‌دهد؟

 

 

 

 

 

 

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)