خانهاخبار
راهنمای خرید هدفون گیمینگ، 5 نکته مهم قبل از خرید

راهنمای خرید هدفون گیمینگ، 5 نکته مهم قبل از خرید

چگونه می‌توان یک هدفون گیمینگ عالی و بدون نقص خریداری کرد؟
۱۴۰۰/۴/۸

چگونه می‌توان یک هدفون گیمینگ عالی و بدون نقص خریداری کرد؟ هدفون یکی از لوازمات اصلی هر گیمری است و بدون این دستگاه صوتی نمی‌توان لذت خاصی از بازی‌ها برد. این نوع از هدفون‌ها می‌توانند گیمر را غرق در دنیای مجازی بازی‌ها کرده و باعث شوند تا حسی لذت‌بخش از بازی کردن بگیرد؛ البته این تجربیات تا وقتی می‌توانند عالی باشند که دستگاه پخش صوتی گیمر، از کیفیت صدا و بدنه خوبی بهره‌ ببرد.

ما در مقاله "راهنمای خرید هدفون گیمینگ" به شما خواهیم گفت که چگونه هدفونی را خریداری کنید که حتی کارکترهای بازی را در کنار خودتان حس کنید؛ پس تا آخر این مطلب همراه ما باشید.

image

1- تفاوت هدفون و هدست گیمینگ؛ کدام دستگاه را بخرید؟

در هنگام خرید یک دستگاه پخش صوتی، دو گزینه هدفون و هدست را پیش روی خود دارید که تفاوت بسیار مهمی نیز برای گیمرها دارد. هر دو دستگاه صدای بسیار خوبی داشته و جزئیات بازی‌ها را نیز به گوش شما می‌رسانند. (مانند قدم زدن یک فرد در بازی)

تفاوتی که در این دو دستگاه وجود دارد، داشتن یا نداشتن میکروفون خارجی است. در هدفون‌های گیمینگ، هیچ میکروفون خارجی به کار نبرده شده و کسانی که به‌دنبال انجام بازی‌های آنلاین هستند کمی از این لحاظ به مشکل برمی‌خورند. در مقابل، هدست‌های مخصوص بازی هستند که دارای میکروفون خارجی بوده و گیمرها می‌توانند ارتباط خوبی را با هم‌تیمی‌های خود در بازی داشته باشند.

image

البته امروزه در هدفون‌ها نیز میکروفون‌های داخلی به کار برده می‌شود و افراد می‌توانند صدای خود را با کیفیتی متوسط به بازی انتقال دهند. حتی بعضی از این مدل دستگاها دارای یک پورت مخصوص برای اتصال میکروفون بوده و می‌توان آن‌ها را به‌صورت جداگانه برای دستگاه خریداری کرد.

بسیاری از افراد نیز ترجیح می‌دهند که از هندزفری‌ها برای شنیدن صدای بازی یا انتقال جملات خود به افراد داخل گیم استفاده کنند. دلیل این انتخاب نیز کوچک بودن هندزفری و قیمت پایین آن‌ها است. اگر شما نیز جزو این گروه از افراد هستید می‌توانید به صفحه هندزفری بلوتوث رفته و اطلاعات بیشتری را از هندزفری و ایرفون‌های مختلف در سایت جانبی به‌دست بیاورید.

2- انتخاب یک هدفون گیمری مناسب از لحاظِ جنس بدنه

گیمرها در اکثر مواقع ری اکشن‌های خاصی را مانند عصبانیت، خوشحالی یا ناراحتی از خود در هنگام بازی نشان می‌دهند؛ مخصوصاً اگر درحال برگذاری یک استریم باشند، ری اکشن‌های آن‌ها اهمیت زیادی برای جذب مخاطب دارد. 

یک هدفون گیمری مناسب، بایستی از ساختار و بدنه استانداری تولید شده و به‌قدری انعطاف بالایی داشته باشد که یک گیمر بتواند بدون هیچ دردسری به بازی و انجام ری اکشن‌های مختلف بپردازد. 

ازجمله عواملی که در کیفیت بدنه هدفون یا هدست تأثیرگذار است، قسمت‌های Headband، Ear Cups، Clamp Force و Weight بوده که بایستی از لحاظِ طراحی، یک متریال بسیار خوبی داشته باشند.

بهترین نوع هدفون یا هدست گیمینگ، دستگاهی است که بدنه آن از فلز ساخته شده و Ear Cups آن از یک جنسی نرم، مانند مخمل یا چرم مرغوب تهیه شده باشد. همچنین وزن هدفون گیمینگ بایستی قابل‌تحمل بوده تا گیمر پس از چند ساعت، از قرار دادن آن بر روی سر خود خسته نشود. قسمت Clamp Force نیز بایستی فشار کمی را به گوش وارد کرده و از بالشتک‌های مناسبی برخوردار باشد.

3- پلتفرم بازی شما چیست؟ راهنمای خرید هدفون گیمینگ براساس دستگاه بازی

یک هدفون گیمینگ بی‌سیم یا باسیم بایستی از اکثر پلتفرم‌های مخصوص بازی پشتیبانی کند. از رایج‌ترین این سیستم‌ها نیز می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • اندروید
  • ویندوز
  • Xbox
  • PlayStation

متأسفانه به‌دلیل یکسری از ویژگی‌های خاصی که ممکن است در یک سیستم گیمینگ وجود داشته باشد، بعضی از هدفون‌ها در برخی بازی‌ها به مشکل برمی‌خوردند. به‌عنوان‌مثال درصورتی‌که قصد داشته باشید تا از هدفون‌های مخصوص PlayStation مانند Platinum در پلتفرم Xbox One استفاده کنید، قطعاً به مشکلاتی برخورد خواهید کرد.

شما بایستی برای اتصال هدفون Platinum به ایکس باکس وان، ابتدا دستگاه پخش صوتی خود را به‌صورت دستی از طریق کابل موجود در بسته اصلی به Xbox متصل کنید؛ سپس باید جک هدفون را به آداپتور مخصوص مایکروسافت متصل کرده تا بتوانید از هدفون خود استفاده کنید. حتی بعد از این کار نیز صوت را به‌صورت دوصدایی دریافت خواهید کرد.

به شما پیشنهاد می‌کنیم در هنگام خرید هندزفری یا هدفون مخصوص بازی، وسیله‌ای را تهیه کنید که تمامی پلتفرم‌ها را پشتیبانی کند. برای خرید این مدل از دستگاه‌های صوتی می‌توانید به صفحه هندزفری گیمینگ رفته و با کسب اطلاعات کامل، یکی از مدل‌های مناسب را تهیه نمایید.

4- توجه کردن به صدای فراگیر هدفون گیمینگ

آیا دوست دارید تا صدای تک تک قدم‌ها و اتفاقات بازی را به‌صورتی بشنوید که حتی جهت آن‌ها را نیز تشخیص دهید؟ تکنولوژی صدای فراگیر یا Surround Sound می‌تواند این تجربه را برای شما به ارمغان بیاورد.

اگر Over Watch را بازی کرده باشید، خواهید دید که چه قدر صدا می‌تواند در بازی اهمیت زیادی داشته و شما را به اوج لذت برساند. حالا شما برای تجربه این موضوع می‌توانید از هدفون‌های گیمینگی استفاده کنید که از این تکنولوژی به‌صورت استریو، مجازی یا سه‌بعدی بهره می‌برند.

image

یک هدفون یا هدست مخصوص بازی که از قابلیت استریو برای صدای فراگیر استفاده کرده باشد، می‌تواند صدا از را سمت راست و چپ به گوش شما برساند. در مقابل، نوع مجازی این هدفون‌ها وجود داشته که می‌توانید صدا را از جهات مختلف مانند جلو، عقب، چپ و راست بشنوید. تکنولوژی بعدی نیز که بسیار پیشرفته‌تر است، صدای فراگیر سه‌بعدی بوده و حتی می‌تواند کاری کند که خودتان را در محیط واقعی بازی حس کنید.

اکثر هندزفری‌ها و هدفون‌های برند شیائومی از این تکنولوژی بهره می‌برند؛ برای مشاهده و کسب اطلاعات بیشتر درباره این دستگاه‌ها می‌توانید وارد به صفحه هندزفری شیائومی مراجعه کنید.

5- ویژگی حذف نویز؛ یکی از اصلی‌ترین مشخصات هدفون خوب برای بازی

احتمالاً تا حالا شده که در هنگام بازی کردن صداهای اضافی مانند خش‌خش یا هر چیز دیگری را شنیده باشید؛ این صداهای عجیب همان نویزهای دل‌خراشی هستند که می‌توان با تکنولوژی ANC  آن‌ها را از بین برد. 

تکنولوژی حذف نویز یا ANC یک تراشه کوچکی است که برای حذف صداهای اضافی در بک‌گراند تولید شده و در بورد هدفون پیاده‌سازی می‌شوند.

همچنین تکنولوژی دیگری نیز وجود داشته که نام آن لغو نویز غیرفعال است و هر شخصی که از هدفون‌های دارای لغو نویز غیرفعال استفاده کند دیگر نیازی به نگرانی در رابطه با بازی کردن در نیمه‌های شب ندارد؛ زیرا صداها کاملاً توسط یک عایق نویزگیر گرفته شده و به بیرون درز پیدا نمی‌کنند.

خرید بهترین هدفون‌های گیمینگ از وب‌سایت جانبی

شما در مقاله راهنمای خرید هدفون گیمینگ با 5 نکته بسیار مهم که شامل تفاوت هدفون و هدست، ویژگی حذف نویز هدفون، تکنولوژی صدای فراگیر، پلتفرم بازی و بدنه دستگاه بود آشنایی پیدا کردید. در وب‌سایت جانبی نیز هدفون‌هایی وجود دارند که شامل این ویژگی‌های اصلی بوده و شما می‌توانید از طریق مراجعه به آدرس janebi.com آن‌ها را تهیه کنید.

مجموعه جانبی محصولاتی مانند هدفون، هندزفری، هدست گیمینگ و دیگر دستگاه‌های پخش صوتی را با قیمتی کاملاً مقرون‌به‌صرفه و بعضاً با تخفیف ارائه می‌دهد. همچنین تمامی محصولات این شرکت در سریع‌ترین زمان به دست مشتریان رسیده و کاربران می‌توانند با پشتیبانی قوی و ضمانت کیفیت از کالاها استفاده کنند.

درصورتی‌که یک گیمر تازه‌وارد یا حرفه‌ای هستید، می‌توانید همین‌الان به سایت جانبی مراجعه کرده و بهترین هدفون‌های شیائومی، سامسونگ، سونی و دیگر برندها را تهیه نمایید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)