خانهاخبار
شرکت ال جی از امروز به صورت رسمی تولید گوشی‌های هوشمند را متوقف کرد

شرکت ال جی از امروز به صورت رسمی تولید گوشی‌های هوشمند را متوقف کرد

شرکت ال جی مدتی پیش اعلام کرده بود که قصد پایان دادن به بخش تولید گوشی‌های هوشمند خود را دارد و بالاخره از امروز این طرح اجرایی شده است.
۱۴۰۰/۳/۱۰

شرکت ال جی در اوایل ماه آوریل اعلام کرده بود که قصد خروج از بازار گوشی‌های هوشمند را دارد ولی به مدتی زمان نیاز خواهد داشت تا به فعالیت خود در این زمینه پایان دهد. حالا با توجه به گزارشاتی که از کره منتشر شده، امروز آخری روز رسمی تولید گوشی‌ها و تبلت‌های شرکت ال جی بود.

این شرکت بنا دارد تا از گوشی‌های فعلی خود برای مدتی به طور نرم افزاری پشتیبانی کند؛ گوشی‌های رده بالای ال جی تا سه سال پشتیبانی نرم افزاری دریافت خواهند کرد و این شرکت مدتی پیش برنامه آپدیت گوشی‌های خود به اندروید 11 را نیز منتشر کرده بود.

برخی مدل‌ها، مانند سری Q اندوروید 12 را دریافت خواهند کرد و آخرین گوشی‌های رده بالای این شرکت نیز احتمالا به اندروید 13 نیز آپدیت خواهند شد. کاربران می‌توانند تا چهار سال از خدمات پس از فروش این دستگاه‌ها استفاده کنند.

image

 

کارخانه ال جی الکترونیکز که واقع در کشور ویتنام است و اکثر گوشی‌های ال جی در آن ساخته می‌شدند، تغییر کاربری داده و حالا قرار است به تولید لوازم خانگی این شرکت بپردازد. ال جی برای ادامه اشتغال کارکنان این کارخانه‌، برخی از آنها را به بخش تولید لوازم خانگی منتقل کرده است؛ سایر کارکنان نیز تا انتهای ماه جولای به بخش جدیدی منتقل خواهند شد.

این کارخانه که در شهر هایفونگ ویتنام قرار دارد، در سال ۲۰۱۵ تاسیس شده و در کنار گوشی‌های هوشمند، وظیفه تولید تلویزیون‌ها و لوازم خانگی این شرکت را نیز به عهده داشت. شرکت‌های زیر مجموعه ال جی مانند ال جی دیسپلی و ال جی اینوتک نیز در این کارخانه به تولید پنل‌های نمایشگر و ماژول‌های دوربین می‌پردازند.

به نظر می‌آید که این یک حرکت حساب شده بوده زیرا خبرگزاری The Korea Herald پیش از این گزارش داده بود که ال جی الکترونیکز در راه تبدیل شدن به بزرگترین تولید کننده لوازم خانگی با رکورد فروش ۶.۳ میلیارد دستگاه در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ بوده است؛ بنابراین این بخش بر خلاف بخش موبایل ال جی، بسیار سود ده محسوب می‌شود. ال جی در سه ماهه اول این سال توانست رقیب اصلی خود در بخش لوازم خانگی که Whirpool است را کنار بزند و به عقیده کارشناسان، با آمار فروش فعلیش در این زمینه تا پایان سال در صدر جدول باقی می‌ماند.

بخش کره شرکت اپل نیز قصد استفاده از این موقعیت را داشته و با برنامه‌ای جهت تعویض گوشی‌های قدیمی با یک آیفون 12 یا آیفون 12 مینی، قصد ترغیب کاربران ال جی و جذب آنها به سمت خود را دارد.

image

شرکت ال جی قرار بود برای خداحافظی تعداد محدودی گوشی ال جی ولوت 2 پرو را به کارمندان خود بفروشد اما این طرح نیز با شکست مواجه شد و این شرکت در توییتر خود اعلام کرد که فعلا به علت برخی مشکلات امکان فروش این ۳۰۰۰ دستگاه گوشی را ندارد.

درباره پایان کار رسمی بخش موبایل ال جی چه می‌اندیشید؟ آیا این شرکت می‌توانست با گرفتن تصمیم‌های بهتر و ماجراجویی‌های کمتر در این بازار باقی بماند؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

سامان

۱۴۰۰/۳/۱۱
هعی روزگار ... ?