خانهاخبار
پاسخ به سوالی مهم: آیا مجیک کیبورد نسل قبل با آيپد پرو 2021 سازگار است؟

پاسخ به سوالی مهم: آیا مجیک کیبورد نسل قبل با آيپد پرو 2021 سازگار است؟

در این مطلب می‌خواهیم چگونگی کارکرد مجیک کیبورد نسل قبل با مدل جدید آیپد پرو را بررسی کنیم.
۱۴۰۰/۳/۳

اگر پیگیر اخبار دنیای تکنولوژی باشید، مطمئنا می‌دانید که اپل همراه با آیپد پرو 12.9 اینچی جدید که با نمایشگر مینی ال ای دی همراه است، مجیک کیبورد را نیز بروزرسانی کرد تا با بدنه کمی ضخیم‌تر این محصول سازگاری داشته باشد. اما آیا مجیک کیبورد نسل قبل نیز با آیپد پرو جدید سازگار است؟ در ادامه مطلب به این سوال پاسخ خواهیم داد. با ما همراه باشید.

زمانی که اپل در سال 2020 از مجیک کیبورد سازگار با آيپد پرو رونمایی کرد، بسیاری از کاربران روی این محصول به عنوان یک نوت بوک حساب باز کردند. در حالی که این لوازم جانبی جدید به عنوان یک محافظ برای آیپد عمل می‌کند، اما در هنگام کار با این محصول می‌توانید از آن به عنوان یک کیبورد و نگه دارنده برای آیپد پرو استفاده کنید.

همزمان با رونمایی از نسخه 2021 آیپد پروها، اپل مجیک کیبورد نسل قبل را نیز بروزرسانی کرد تا با بدنه کمی ضخیم‌تر آیپد پرو 12.9 اینچی جدید سازگاری داشته باشد. از آن جا که برخی تغییرات کوچک در حوزه طراحی روی داده است، لذا کاربران و خریداران تصور می‌کنند که برای برخورداری از امکانات مجیک کیبورد باید نسخه جدید را خریداری کنند.

زمانی که صحبت از مجیک کیبورد با قیمت 349 دلاری به میان می‌آید، کاربرانی که نسخه سال گذشته این محصول را خریداری کرده‌اند، نیازی نیست تا هزینه اضافه‌ای را پرداخت کرده و مدل جدید آن را داشته باشند. برای مقایسه شرایط، وب سایت Apple Insider نسخه‌های 2020 و 2021 مجیک کیبورد را در کنار یکدیگر قرار داده و در ادامه مطلب، بررسی آن‌ها در این مورد را مرور خواهیم کرد.

تفاوت در چیست؟

آیپد پرو 12.9 اینچی نسل جدید با همان ابعاد مدل پیشین روانه بازار شده است. هر دو از ارتفاع 280.6 و عرض 214.9 میلیمتری برخوردار هستند و تمام پورت‌ها نیز در سر جای خود باقی مانده‌اند.

اما نسخه 2021 آیپد پرو 12.9 اینچی از نمایشگر مینی ال ای دی برخوردار است که باعث شده تا طراحان اپل مجبور به ایجاد یک تغییر کوچک در طراحی آن شوند. ضخامت این محصول از 5.9 میلیمتری به 6.4 میلیمتر رسیده است.

این تغییر 0.5 میلیمتری آنچنان که باید و شاید زیاد به نظر نمی‌رسد و برای سازندگان لوازم جانبی، تفاوت آنچنان زیادی به حساب نمی‌آید. تغییر اصلی، هنگام استفاده از آیپد و جابجایی آن حس می‌شود.

اپل مجیک کیبورد را به گونه‌ای طراحی کرده است که هنگامی که قصد جابجایی آیپد را داشته باشید، موقع بسته شدن تا حد ممکن به نمایشگر نزدیک شده و یک لایه محافظ روی آن ایجاد نماید. اما پس از بررسی‌های دقیق و موشکافانه مشخص شد این افزایش ضخامت بدنه باعث شده است که بفهمیم تغییر 0.5 میلیمتری هم می‌تواند تا چه اندازه تأثیرگذار باشد. اما در مقابل از آن جا که آيپد پرو 11 اینچی جدید به دلیل عدم برخورداری از نمایشگر مینی ال ای دی به همان ابعاد و ضخامت مدل پیشین مجهز است، لذا مجیک کیبورد نسل قبل به صورت کامل با این دستگاه سازگار است.

آیپد پرو 2020 در مجیک کیبورد 2021

اما قرار دادن آيپد پرو 2020 درون مجیک کیبورد 2021 نیز با ایراداتی همراه است. دستگاه مانند نسخه 2021 آیپد پرو درون مجیک کیبورد جای گرفته و به صورت کامل پاسخگوی نیازهای شما خواهد بود. از آن جا که تمامی پورت‌ها مانند سال گذشته طراحی شده، لذا آیپد پرو به راحتی در محل خود قرار می‌گیرد. اما این تغییر 0.5 میلیمتری هنگام بسته شدن مجیک کیبورد، باعث ایجاد خلأ بین مجیک کیبورد و آیپد می‌شود.

image

مکانیسم طراحی مجیک کیبورد به گونه‌ای است که هنگام قرار دادن آیپد پرو 2020 در نسخه 2021 این محصول و قرار دادن آن در یک کوله پشتی، می‌توان انتظار نزدیک‌تر شدن مجیک کیبورد به صفحه نمایش و پر کردن خلأ به وجود آمده را داشت. اما در نگاه کلی این فاصله ایجاد شده به قدری زیاد نیست که آن را مانند یک دره بزرگ و زشت فرض کنید!

آیپد پرو 2021 درون مجیک کیبورد 2020

برای این دو محصول نیز در هنگام باز بودن، کلیه اتفاقات به حالت نرمال پیش می‌رود. اما نکته اصلی زمانی ظاهر می‌شود که مجیک کیبورد را بسته و قصد جابجایی آیپد را داشته باشید.

زمانی که مجیک کیبورد بسته می‌شود، هیچ نشانی از مالش یا ترک خوردگی حس نمی‌شود و به این ترتیب، جای نگرانی برای بروز مشکلات بزرگ مانند شکسته شدن مجیک کیبورد نیست.

image

 

در حالی که در ترکیب قبلی شاهد ایجاد فضای خالی میان نمایشگر و مجیک کیبورد بودیم، اما در این بخش فضای خالی مشاهده نمی‌شود. بلکه همه چیز به ظاهر نرمال و سر جای خود به نظر می‌رسد. اما در واقع آنچنان که باید و شاید این مجیک کیبورد با آيپد پرو جدید فیت نیست.

فیت نشدن دقیق، اما بدون مشکل

هیچ چیزی مانع قرار دادن آيپد پرو 2021 درون مجیک کیبورد 2020 نخواهد بود و نیازی به خرید نسخه جدید آن نیست. همه چیز به خوبی و به حالت نرمال پیش می‌رود. اما کمی فیت نبودن مجیک کیبورد و آيپد پرو، اگر زیادی روی این موضوع حساس باشید، ممکن است شما را آزار دهد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)