خانهاخبار
آپدیت Harmony OS 2.0 بهبود چشمگیری را در زمینه عملکرد دستگاه‌ها به همراه دارد

آپدیت Harmony OS 2.0 بهبود چشمگیری را در زمینه عملکرد دستگاه‌ها به همراه دارد

شرکت هواوی به تازگی نسخه اولیه Harmony OS 2.0 را برای تست در دسترس برخی از کاربران قرار داده و آنها خبر از بهبود چشمگیر عملکرد گجت‌های خود پس از نصب این آپدیت می‌دهند.
۱۴۰۰/۲/۱۸

مدتی است که شرکت هواوی نسخه اولیه Harmony OS 2.0 را برای تست عرضه کرده و برخی از کاربران پس از ثبت نام، به نسخه اولیه آپدیت جدید این سیستم عامل دست یافته‌اند. با نصب این آپدیت، سیستم عامل دستگاه از اندروید با رابط کاربری EMUI 11 تغییر کرده و Harmony OS جایگزین آن می‌شود.

image

 

عملکرد Harmony OS روان‌تر از اندروید است  

با اینکه تغییر چندانی در تجربه کاربری وجود ندارد، بسیار از کاربران عقیده دارند که عملکرد Harmony OS بهتر از سیستم عامل اندروید بوده و بسیاری از کار‌ها را نرم‌تر و روان‌تر انجام می‌دهد. چند روز قبل، یکی از بلاگر‌های شناخته شده شبکه اجتماعی Weibo، این آپدیت را بر روی گوشی هواوی میت X2 خود نصب کرده و دو بازی محبوب Honor of Kings و Peace Elite را اجرا کرد؛ این بازی‌ها در بالاترین تنظیمات گرافیکی ممکن اجرا شده و به گفته این بلاگر، این بازی‌ها در Harmony OS بسیار بهتر از EMUI 11 اجرا شده و ثبات بسیار بیشتری در زمینه نرخ فریم دارند. همچنین مصرف باتری در آنها نیز کمتر شده است.

در زمینه عملکرد، این بلاگر گوشی میت 40 پرو را که دارای EMUI 11 است با این گوشی مقایسه کرده و به این نتیجه رسیده که سرعت باز کردن و سوییچ کردن بین اپلیکیشن‌ها تقریبا یکسان است؛ بنابراین به نظر می‌رسد که Harmony OS 2.0 نیز از حالت معماری دوگانه هارمونی و اندروید استفاده کرده و بیشتر اپلیکیشن‌ها در آن همچنان توسط اندروید اجرا خواهند شد. به همین دلیل، تفاوت چشمگیری در این زمینه بین آنها وجود ندارد.

دوران Harmony OS به زودی فرا می‌رسد

شرکت هواوی به تازگی تفاوت بین Harmony OS و سایر سیستم عامل‌های موبایل را توضیح داده است. به گفته هواوی، Harmony OS جایگزینی برای اندروید و یا یک کپی از iOS نیست. ساخت این سیستم عامل در ماه مه سال ۲۰۱۶ آغاز شده و حدود ۵ سال است که هواوی قصد عرضه آن را دارد. هواوی Harmony OS را بر پایه دنیای اینترنت اشیا طراحی کرده است.

حالا مدتی است که هواوی اندروید را کنار گذاشته و به استفاده از سیستم عامل خود رو آورده است. به نظر می‌آید که دیگر هیچ چیز نمی‌تواند جلوی هواوی را بگیرد و این شرکت در آینده نزدیک همه گوشی‌های هوشمند خود را با این سیستم عامل عرضه خواهد کرد. هواوی گفته که به مرور نقاط ضعف Harmony OS را برطرف کرده و آن را تبدیل به یک رقیب جدی برای اندروید و iOS می‌کند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)