خانهاخبار
شیائومی قصد بازگشت به بازار تبلت‌های رده بالا را دارد

شیائومی قصد بازگشت به بازار تبلت‌های رده بالا را دارد

با توجه به اطلاعات تازه‌ای که از MIUI 12.5 به دست آمده است، شرکت چینی شیائومی قصد بازگشت به بازار تبلت‌ها را داشته و در حال تولید سه تبلت جدید است.
۱۴۰۰/۲/۱۵

مدتی است که بازار تبلت‌های رده بالای اندرویدی بسیار محدود است و تنها گزینه‌هایی مانند سامسونگ و هواوی در آن به چشم می‌خورند. حالا با توجه به اطلاعاتی که توسط افشاگر شناخته شده محصولات شیائومی، یعنی kacskrz و گروه تلگرامی XiaomiUI منتشر شده‌اند؛ این شرکت قصد ارائه سه تبلت رده بالا که از پردازنده‌های سری ۸ اسنپدراگون استفاده‌ می‌کنند را دارد.

این اطلاعات جدید، از آخرین بیلد آلفای MIUI Home به دست آمده و شامل صفحه‌ای مخصوص گزینه‌های جسچر کنترل برای تبلت‌ها است. در سورس کد آن نیز نام سه دستگاه که از آنها به نام‌های Nabu، Enuma و Elish یاد شده به چشم می‌خورند.

image

 

به گفته kacskrz، شماره مدل Enuma با K81 به پایان رسیده در صورتی که شماره مدل Elish با K81A به پایان می‌رسد؛ به همین دلیل به احتمال زیاد اینها دو نسخه متفاوت از یک دستگاه هستند. مدل Enuma از تماس‌های صوتی نیز پشتیبانی می‌کند و به همین علت به احتمال زیاد پشتیبانی از 4G یا 5G در آن وجود دارد.

image

 

سومین دستگاه در این بین، Nabu نام دارد و شماره مدلش با K82 خاتمه می‌یابد؛ بنابراین احتمالا با دو دستگاه دیگر تفاوت دارد. این سه تبلت با نمایشگرهای IPS LCD عرضه خواهند شد که دارای رزولوشن 2560x1600 و نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتز هستند. نسبت صفحه آنها ۱۶:۱۰ بوده و با توجه به شایعات، سایز نمایشگر Nabu ۱۰.۹۷ اینچ خواهد بود.

اشاراتی نیز به این شده است که تبلت Nabu از پلتفرم کوالکام SM8150 استفاده می‌کند که احتمال قرار گرفتن پردازنده‌های اسنپدراگون 855، 855+ و 860 در آن را ممکن می‌سازد. دو تبلت دیگر از پلتفرم SM8250 استفاده کرده که نشانگر قرار گرفتن پردازنده‌های اسنپدراگون 865، 865+ و 870 در آنها است.

image

 

درباره احتمال ورود دوباره شیائومی به بازار تبلت‌ها چه فکر می‌کنید؟ آیا به نظرتان تبلت‌های اندرویدی همچنان جای رشد دارند؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)