خانهاخبار
پای اپل باز هم به دادگاه کشیده شد!

پای اپل باز هم به دادگاه کشیده شد!

اپل با به شکایتی جدید در مورد عدم اطلاع رسانی درست و صحیح درباره ضد آب بودن گوشی‌هایش، به دادگاه فراخوانده شده است.
۱۴۰۰/۲/۶

در حالی که آيفون‌های جدید اپل از قابلیت مقاومت در مقابل آب بهره می‌برند، اما نباید انتظار داشته باشید که در صورت نفوذ آب به داخل بدنه این گوشی هوشمند، گارانتی دستگاه بتواند شما را در این زمینه یاری کند. متأسفانه مسئولان اپل در سیستم بازاریابی خود به چنین موضوعی اشاره نمی‌کنند و همین موضوع باعث شده است تا در اثر شکایت یکی از دارندگان آیفون، پای کوپرتینویی‌ها باز هم به دادگاه باز شود.

به گزارش وب سایت Apple Insider، شکایت جدید تنظیم شده روز گذشته توسط خانم Antoinette Smith در ایالت نیویورک تنظیم شده است. در این شکایت آمده است که مسئولان اپل بیش از حد در مورد توانایی آیفون‌ها برای مقاومت در مقابل آب اظهار نظر کرده‌اند و درجه بندی IP که روی دفترچه این محصول چاپ شده است، به اندازه کافی برای سلب مسئولیت مناسب به نظر نمی‌رسد.

آزمایش‌هایی که روی آیفون‌ها در آزمایشگاه انجام شده و در مورد آن‌ها می‌شنویم، به وسیله آب‌های ساکن یا پاشیده شدن آب انجام می‌شود و متأسفانه وارد شدن آن به داخل استخر یا آب دریا از این طریق مورد آزمایش قرار نمی‌گیرد. این بدان معناست که اگر آیفون شما به صورت ناخواسته یا کاملا عمدی درون آب استخر یا دریا سقوط کند، در صورت ایجاد عملکرد نامناسب، تحت خدمات گارانتی شرکت اپل قرار نمی‌گیرد. درون بدنه آیفون، یک نشانگری قرار گرفته است که به محض ورود آب به این قسمت، به رنگ قرمز درآمده و تعمیرکاران و متخصصان اپل از ورود آب به داخل بدنه به این ترتیب آگاهی پیدا می‌کنند.

image

 

اپل تصور می‌کند که کاربران آيفون پس از ریخته شدن قهوه یا مایعات روی صفحه نمایش، به سرعت نسبت به شستن آن اقدام خواهند کرد. اما در متن این شکایت نامه آمده است که در صورت مراجعه به متخصصان اپل، احتمالا آن‌ها این موضوع را از شما قبول نکرده و وارد شدن آب به داخل بدنه دستگاه را ناشی از افتادن گوشی درون آب و باطل شدن گارانتی آن تلقی می‌کنند. خانم اسمیت در متن شکایت خود عنوان کرده است که آيفون 8 وی تنها برخورد کوچکی با آب داشته است.

با وجود تلاش متخصصان اپل برای اصلاح این معضل، اما خانم اسمیت هرگونه پوشش دهی توسط آیفون پس از تعمیر شدن را انکار کرده است. به این ترتیب او مجبور خواهد بود تا هزینه تعمیرات را از جیب خود پرداخته، آیفون را با قیمتی بسیار پایین‌تر از حد معمول به فروش رسانده و گوشی هوشمند دیگری را خریداری کند. او اظهار داشت در صورتی که مشخص شود ادعاهای اپل در مورد ضد آب بودن آیفون‌ها تنها به موارد کنترل شده آزمایشگاهی و نه به استفاده روزمره کاربران محدود شده و با این قضیه مطابقت دارد، وی مجددا اقدام به خرید آيفون خواهد کرد.

دادگاه این پرونده از شرکت اپل درخواست کرده است تا هزینه‌های وکلا و کارشناسان و ضررهای ایجاد شده برای خانم اسمیت را پرداخت کرده و قوانین خود در حوزه مارکتینگ را نیز اصلاح نماید. پرونده یاد شده همین جا خاتمه یافته است، اما بد نیست بدانید که شرکت‌های تولید کننده گوشی‌های هوشمند در قبال وارد شدن آب به درون بدنه گوشی‌های هوشمند، کوتاه نیامده و این موضوع را به هیچ عنوان در بندهای گارانتی خود نمی‌آورند. اگر از جمله کاربران آيفون هستید، این موضوع را همواره به یاد داشته و از افتادن گوشی هوشمند‌تان به داخل آب شدیدا جلوگیری کنید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

کیان

۱۴۰۰/۲/۶
من ک حدود سه ماه آیفون 11 پرو دستم بود اما جرات نکردم ببرمش توی آب یا حتی زیر بارون ازش استفاده نکردم چون بررسی های داخل یوتیوب رو ک میدیدم بعضیاشون ک آیفون 11 یا 12 رو تست میگرفتن ازش بعد مدتی تاچ گوشی دیگ کار نمیکرد یا بد کار میکرد . حالا این ضد آب بودن به کنار واقعا باطری های گوشیهای آیفون عمر خوبی ندارن اگ توی طول روز بخوای ازش استفاده کنی و شدت روشنایی رو ببری بالا و گوشی حالت سکوت نباشه توی یه استفاده متوسط طرفهای عصر باطریش دیگ تمومه و باید باز بزنی به شارژ تازه کیفیتش واقعا توی فضای باز زیر نور خورشید نمیگم بد بود ولی در حدو اندازه یه گوشی 32 میلیونی نبود و واقعا راضی نبودم از روشناییش بیرون از خونه مخصوصا زیر نور خورشید / من 32 میلیون آیفون 11 پرو رو خریدم و بخاطر همین قدرت کم شارژ دهی و کیفیت روشنایی کم صفحه نمایش و بخاطر امنیت خیلی بالاش ک واسه حتی ریختن دوتا آهنگ یا فیلم از داخل کامپیوتر به گوشی باید با نرم افزار آیتیونز این کارو انجام میدادی خداییش آدمو کلافه میکنه حالا برنامه های فارسی هم ک باید هر 2 الی 3 ماه 200 تا 400 هزار تومن پول بدی اشتراک بخری از سیب اپ یا سیبچه که فقط بتونی برنامه های ایرانی رو روی گوشیت داشته باشی و آپدیتشون کنی و انگار هر دو سه ماه باید 200 تا 400 تومن فقط پول برنامه ها رو میدادی خب وقتی استفاده از یه گوشی این همه مشکل داشته باشه دیگه قابل تحمل نیست منم رفتم گوشیمو ک فقط دو سه ماه استفاده کرده بودم با 4 میلیون ضرر فروختم و گلکسی اس 21 اولترا خریدم و خداییش از نظر سرعت و قدرت پردازشی و کیفیت صفحه نمایش عالیه باطریشم توی استفاده متوسط 1.5 روز حتی 2 روز جواب میده ضد آب بودنشم ک راحت باهاش استخر رفتم و توی آب شنا میکنم باهاش از همه نظر عالیه این گوشی اتصالشم ب کامپیوتر برای انتقال اطلاعات و داده هم ک مثل همه گوشیهای اندرویدی به راحتی انجام میشه نصب همه برنامه های ایرانی و خارجی هم ک به راحتی از طریق چندین اپ مثل گوگل پلی یا کافه بازار یا مایکت ب راحتی و کاملا رایگان انجام میشه و بنظرم واسه ما ایرانی ها خرید آیفون کار عاقلانه ای نیست چون خیلی از امکاناتش اینجا ک کار نمیکنه از طرفی کامپیوتر های همه ما ایرانی ها ویندوزی هستش و مک بوک یا سیستم عامل اپل نیست ک با آیفونمون همخوانی داشته باشه پس اندروید واسه ما ایرانیها خیلی بهترو راحت