خانهاخبار
مجیک کیبورد‌های جدید مجهز به Touch ID با تمامی مک‌های M1 کار می‌کنند

مجیک کیبورد‌های جدید مجهز به Touch ID با تمامی مک‌های M1 کار می‌کنند

شرکت اپل به تازگی در مراسم خود از برخی از محصولات جدیدش رونمایی کرد و یکی از آنها، مجیک کیبورد جدید بود که فعلا تنها در کنار iMac های جدید عرضه می‌شود. اما این کیبورد تنها با iMac ها سازگار نیست و تمامی مک‌های با پردازنده M1 می‌توانند از آن استفاده کنند.
۱۴۰۰/۲/۳

اپل در مجیک کیبورد جدید خود سنسور Touch ID را قرار داده است؛ این کیبورد که چند روز گذشته در مراسم اپل و در کنار نسل جدید iMac معرفی شد با بقیه مک‌های با پردازنده M1 نیز سازگار است و از سنسور Touch ID آن نیز پشتیبانی می‌کنند. متاسفانه این سنسور با نسل جدید آیپد پرو که با پردازنده M1 عرضه می‌شود سازگار نیست. مجیک کیبورد جدید فعلا تنها در کنار نسل جدید iMac عرضه خواهد شد که پیش فروش آن از تاریخ ۳۰ آوریل (۱۰ اردیبهشت) آغاز می‌شود.

image

 

اپل مدتهاست که سنسور Touch ID را روی مک بوک‌های خود قرار داده ولی این نخستین بار است که شاهد حضور این سنسور بر روی یکی از لوازم جانبی این شرکت هستیم. از این روش امنیتی بیومتریک می‌شود جهت باز کردن قفل دستگاه، پرداخت‌های اینتنرتی و حتی ورود به برخی از برنامه‌ها استفاده کرد. مجیک کیبورد با Touch ID در دو اندازه مختلف عرضه شده و یک نسخه کوچک و یک کیبورد کامل به همراه کلید‌های ماشین حساب از آن وجود دارد.

خبر بد برای دارندگان مک‌های قدیمی این است که این قابلیت Touch ID این کیبورد با دستگاه‌هایی که از پردازنده اینتل استفاده می‌کنند، کار نخواهد کرد. البته خود کیبورد مشخصا به درستی کار کرده و تنها از قابلیت‌های Touch ID بی‌بهره خواهید بود. به گفته اپل، این کیبورد جدید از بخشی امنیتی در پردازنده M1 استفاده می‌کند که باعث شده تا اطلاعات اثر انگشت کاربر رمزگذاری شود.

با اینکه مجیک کیبورد به همراه Touch ID فعلا تنها با خرید iMac جدید قابل دسترسی است؛ به گفته MacRumors با توجه به سابقه اپل در این زمینه، احتمال اینکه این کیبورد در آینده به صورت جدا به فروش برسد بسیار بالاست. اپل پیش از این نیز در سال ۲۰۱۷ نسخه‌ای خاکستری رنگ از کیبورد، ماوس و ترک‌پد خود را در کنار iMac پرو عرضه کرده بود و پس از گذشت مدتی و در سال ۲۰۱۸، آنها را به صورت جدا نیز به فروش گذاشت.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)