خانهاخبار
سامسونگ برای خانواده گلکسی اس 22 از سنسور ToF صرف نظر خواهد کرد

سامسونگ برای خانواده گلکسی اس 22 از سنسور ToF صرف نظر خواهد کرد

شنیده‌ها حاکی از آن است که سری گلکسی اس 22 سامسونگ بدون سنسور ToF معرفی خواهد شد.
۱۴۰۰/۱/۳۰

سنسورهای سه بعدی ToF از سال 2018 به گوشی‌های هوشمند اضافه شد و به این ترتیب، به این محصولات امکان محاسبه و تشخیص عمق دقیق سطوح مختلف را داده و از طرف دیگر، شاهد بهبود کیفیت واقعیت افزوده بودیم. شرکت سامسونگ نیز از این فناوری روی گوشی‌های هوشمند خود استفاده می‌کرد.

اما متأسفانه خانواده اس 21 و نوت 20 این برند کره‌ای از این تکنولوژی بی بهره بودند و آن چنان که از خبرهای نقل شده در محافل خبری در کشور کره جنوبی برمی‌آید، ظاهرا نباید انتظار وجود سنسور سه بعدی ToF در سری اس 22 را نیز داشته باشم. منبع خبری کره‌ای ET News گزارش داده است که سامسونگ برای خانواده گلکسی اس 22 هم از سنسور ToF صرف نظر کرده و تصمیم گرفته است تا از این فناوری در پرچمدار سال آینده خود استفاده نکند.

منبع یاد شده مدعی است که به دلیل استقبال مشتریان از محصولاتی که فاقد این ویژگی روی دوربین خود بودند، آن‌ها تصمیم گرفته‌اند تا استراتژی مذکور را اتخاذ نمایند. وب سایت ET News همچنین بر این باور است که مسئولان سامسونگ پس از قرار گرفتن این فناوری روی سری آيفون 12 اپل، تصمیم گرفتند تا از آن روی خانواده اس 21 نیز بهره گیرند. اما این تصمیم در لحظه آخر کنسل شد و در نهایت شاهد این تکنولوژی روی محصولات یاد شده نبودیم.

image

 

سنسور سه بعدی ToF به دوربین گوشی‌های هوشمند کمک می‌کند تا عمق میدان را به صورت کاملا دقیق تشخیص داده و هنگام شکار تصاویر پرتره، نتایج بسیار خوبی را شاهد باشیم. همچنین علاقمندان به فناوری واقعیت افزوده به کمک این سنسور می‌توانند لذت و هیجان بیشتری را تجربه نمایند. اما بد نیست بدانید که تولید کنندگان گوشی‌های هوشمند این روزها به کمک سنسور تشخیص عمق، دوربین تله فوتو، فوکوس خودکار بهتر و برخی توییک‌های نرم‌افزاری سعی دارند تا امکانات سنسور ToF را به این ترتیب در اختیار کاربران خود قرار دهند.

یکی از نویسندگان وب سایت Android Authority معتقد است که سری اس 21 در شناسایی عمق میدان تا حدی عملکرد مناسبی از خود نشان داده‌، اما متأسفانه نتایج فوق العاده‌ای را رقم نزده است. او همچنین معتقد است که سنسورهای بزرگ گلکسی اس 21 الترا، توانایی ویژه‌ای در خلق تصاویر بوکه داشته و به این ترتیب، نیاز به حالت پرتره را تا حد زیادی از بین برده است.

به نظر شما آیا پرچمداران امروزی به سنسور سه بعدی ToF نیاز خواهند داشت یا امکانات یاد شده که در گوشی‌های هوشمند امروزی شاهد آن‌ها هستیم، جوابگوی نیازهای افراد حرفه‌ای است؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

نیما شاهبازی

۱۴۰۰/۲/۳
دوست عزیز لیزر اتو فوکوس دارند و اون سنسور قدیمی شد وقتی این بهتره چرا باید سنسور تایم اف فلایت بزارن ? یکم دقت کنید تو مطالب