خانهاخبار
سامسونگ در حال آزمایش سیستم لرزشگیر سنسور شیفت برای دوربین گوشی‌هایش است

سامسونگ در حال آزمایش سیستم لرزشگیر سنسور شیفت برای دوربین گوشی‌هایش است

بنا بر گزارشات جدید، سامسونگ در حال کار روی تکنولوژی لرزشگیر سنسور شیفت برای دوربین گوشی‌های بعدی خود است. پیش از این، لرزشگیر سنسور شیفت را در آیفون 12 پرو مکس دیده‌ بودیم.
۱۴۰۰/۱/۲۳

مدتی پیش خبری درباره همکاری سامسونگ و الیمپوس جهت بهبود کیفیت دوربین گوشی‌های این شرکت شنیدیم و حالا احتمالا می‌دانیم علت این همکاری چه چیزی بوده است. سامسونگ قصد قرار دادن لرزگیر سنسور شیفت روی گوشی هایش را دارد. این تکنولوژی که پیش‌تر آن را در آیفون 12 پرو مکس اپل دیده بودیم، بسیار کاربردی بوده و یکی از علل اصلی تفاوت آیفون 12 پرو مکس با سایر نسخه‌ها بود.

image

 

نسخه‌های دیگر آیفون 12 و سری گلکسی اس 21، همگی از تکنولوژی شناخته شده OIS یا لرزشگیر اپتیکال استفاده می‌کنند. در OIS عملا لنزهای دوربین جابه‌جا می‌شوند تا جلوی حرکت‌ها و لرزش‌های گوشی را بگیرند. ولی در تکنولوژی سنسور شیفت، لنز‌ها ثابت هستند و این سنسور پشت آن‌ها است که به جابه‌جا می‌شود. یک مزیت سنسور شیفت این است که می‌تواند دقت بیشتری داشته باشد و نتایج بهتری را تحویل دهد.

تکنولوژی OIS سالهاست در اکثر گوشی‌های هوشمند رده بالا جا گرفته است و تنها در سال ۲۰۱۶ با معرفی لرزشگیر الکترونیکی توسط گوگل برای گوشی پیکسل بود که رقیب قدرتمندی برای آن پیدا شد. تکنولوژی لرزشگیر الکترونیکی که این روزها در کنار OIS در بسیاری از گوشی‌ها وجود دارد، در حقیقت همان لرزشگیر نرم‌افزاری است که با کراپ کردن تصویر، لرزش ویدیوهای را می‌گیرد. ترکیب EIS (لرزشگیر الکترونیکی) و OIS را امروزه در بسیاری از پرچمداران مثل آیفون 12 و سری گلکسی اس 21 می‌بینیم.

اما خب در نهایت به نظر می‌رسد که دوران تکنولوژی لرزشگیر سنسور شیفت فرا رسیده و پس از اپل، سامسونگ هم می‌خواهد سراغ این فناوری برای دوربین موبایل‌های بعدی‌اش برود. با افزایش اندازه سنسور دوربین گوشی‌ها، موقعیت استفاده از چنین تکنولوژی‌های جذابی برای سازندگان به وجود می‌آید. برای مثال، مدتی پیش شنیده بودیم که قرار است پرچمدار بعدی هواوی از سنسور یک اینچی بهره ببرد که بهترین راه برای کاهش لرزش تصاویر در چنین گوشی، می‌تواند همین تکنولوژی سنسور شیفت باشد.

به هر حال، فعلا چیزی به غیر از شایعات در دست نداریم ولی با وجود قرار گرفتن OIS روی گوشی‌های میان رده A52 و A72 توسط سامسونگ، به نظر می‌رسد این شرکت برای پرچمدارانش برنامه ویژه‌ای چیده است. از اپل نیز انتظار می‌رود تکنولوژی سنسور شیفت را روی دوربین همه مدل‌های خانواده آیفون 13 ارائه دهد. بدون شک این کار موجب انگیزه دادن به سامسونگ جهت بهبود کیفیت دوربین‌هایش می‌شود و در نهایت همه این‌ها به نفع مصرف‌کننده نهایی است.

شما درباره این خبر چه فکر می‌کنید؟ آیا این را یک کپی برداری دیگر از اپل می‌دانید یا از قرار گرفتن این ویژگی در گوشی‌های بعدی سامسونگ استقبال می‌کنید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)