خانهاخبار
گوگل دیگر به اپلیکیشن‌ها اجازه دیدن برنامه‌های نصب شده شما را نخواهد داد

گوگل دیگر به اپلیکیشن‌ها اجازه دیدن برنامه‌های نصب شده شما را نخواهد داد

کمپانی گوگل در اقدامی جهت حفظ حریم خصوصی کاربران، از تاریخ ۵ ماه مه (۱۵ اردیبهشت) برنامه‌ها را از دیدن سایر اپلیکیشن‌های نصب شده روی دستگاه‌های اندرویدی منع خواهد کرد.
۱۴۰۰/۱/۱۵

شرکت گوگل بنا دارد به زودی در مورد اینکه چه برنامه‌هایی به لیست اپلیکیشن‌های نصب شده شما دسترسی دارند، بسیار سخت‌گیرانه‌تر عمل کند. لیست برنامه‌های نصب شده، با اینکه شاید چندان مهم به نظر نرسد؛ نشانگر بسیاری از جنبه‌های خصوصی شخصیت کاربران است و توسعه‌دهندگان می‌توانند با دسترسی به آن به طرزی نگران کننده با سلیقه کاربر آشنا شوند.

حالا گوگل می‌گوید از تاریخ ۵ مه (۱۵ اردیبهشت)، توسعه دهندگان باید دلیل موجهی برای دسترسی به لیست برنامه‌‌های نصب شده کاربر داشته باشند و در غیر این صورت، این دسترسی از آنها سلب خواهد شد.

image

 

اپلیکیشن‌های اندروید ۱۱ می‌توانند با درخواست “QUERY_ALL_PACKAGES” به لیست کامل برنامه‌هایی که روی دستگاه خود نصب کرده‌اید دسترسی داشته باشند، اما گوگل به تازگی قوانین توسعه دهندگی برای اندروید را به روزرسانی کرده و این اطلاعات دیگر شخصی و محرمانه به حساب می‌آیند.

پس از اعمال این تغییر، برنامه‌ها تنها در صورتی می‌توانند لیست اپلیکیشن‌های نصب شما را ببینند که کارکرد اصلی آنها مربوط به این زمینه بوده و عدم برقراری این دسترسی موجب اختلال در عملکرد آنها شود. برای مثال می‌توان به برنامه‌های مدیریت فایل، مرورگرهای وب و برنامه‌های آنتی ویروس موبایل اشاره کرد. برنامه‌های بانکی و کیف پول های الکترونیکی نیز به دلیل عدم اختلال در عملکرد پرداخت‌ها، از این قاعده مستثنی خواهند بود.

اپلیکیشن‌هایی که دلیل قانع کننده‌ای برای این دسترسی نداشته باشند در خطر حذف از گوگل پلی استور هستند و توسعه دهندگانی که قصد حفظ این دسترسی را برای اپلیکیشن خود دارند باید در یک فرم آنلاین، دلایل موجهی برای درخواست این دسترسی به گوگل ارائه دهند.

اگر همچنان نگران سو استفاده توسعه دهندگان از این دسترسی هستید، بهتر است بدانید که گوگل اعلام کرده به شدت با اپلیکیشن‌های خاطی برخورد کرده و این شامل اپلیکیشن‌های جدید و یا آپدیت‌های اپلیکیشن‌های فعلی نیز می‌شود. در صورت بروز هرگونه خطا، گوگل اپلیکیشن را از پلی استور حذف و حساب کاربری توسعه دهنده را مسدود می‌کند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)