خانهاخبار
اپل در حال توسعه نسل جدید کنترل اپل تی‌وی است

اپل در حال توسعه نسل جدید کنترل اپل تی‌وی است

به نظر می‌رسد اپل در حال کار روی کنترل جدیدی است که قرار است با اپل تی‌وی جدید ارائه شود.
۱۴۰۰/۱/۱۰

اخبار و  شایعات پیرامون نسل بعدی اپل تی‌وی زیاد است، اما هنوز مشخص نیست که چه زمانی اپل قصد دارد آن را به طور رسمی عرضه کند. به گزارش 9to5Mac اپل در حال ساخت کنترل جدیدی برای Apple TV است که اخبار قبلی مبنی بر Siri Remote را تایید می‌کند.

جزییات مربوط به این کنترل هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، اما رسانه 9to5Mac دریافته که این ریموت کنترل با نام رمز B519 در داخل اپل شناخته می‌شود که کاملا با نسل قبلی که با رمز B439 شناخته می‌شد، متفاوت است. هنگامی که اپل Apple TV 4K را در سال ۲۰۱۷ عرضه کرد، Siri Remote با یک حلقه سفید در اطراف دکمه منو، تغییرات کوچکی را به خود دیده بود که نقطه تمایز بین نسل فعلی و قبلی، محسوب می‌شد. با این حال با توجه به اینکه نام رمز کنترل جدید بالاتر و متفاوت‌تر است، انتظار تغییرات قابل توجهی از سوی اپل می‌رود.  

image

سیری ریموت همیشه یکی از لوازم جانبی بحث برانگیز بین کاربران اپل ‌تی‌وی بوده است. در حالی که برخی افراد آن را می‌پسندند، تعداد قابل توجهی از کاربران به دلیل نبود دکمه‌های ناوبری فیزیکی و همین‌طور سطح شیشه‌ای روی کنترل از آن متنفر بودند. اپل در حال توسعه نسل بعدی اپل تی‌وی است و باید دید به نقطه نظرات کاربران گوش می‌دهد و در کنترل نسل جدید، ایرادات قبلی را برطرف می‌کند یا خیر.

هفته گذشته رسانه MacRumors، گزارش کرد که اپل در نسخه tvOS 14.5 beta نام سیری ریموت را حذف کرده است. این نام قبلا در برخی مناطق استفاده شده بود و اکنون می‌تواند نشانه این باشد که کوپرتینویی‌ها در حال تغییر آن هستند و شاید لوازم جانبی هم در آینده‌ای نه چندان دور تغییر کند.  

image

در ماه اوت سال ۲۰۲۰، بلومبرگ گزارش داد که اپل در حال کار روی یک Apple TV با تراشه سریع‌تر و کنترل بروز شده است که با برنامه Find My هم یکپارچه شده است. بلومبرگ بار دیگر این شایعه را با منابع جدید در دسامبر گذشته تکرار کرد و اعلام کرد اپل تی‌وی جدید با کنترل بروز شده در سال ۲۰۲۱ معرفی و عرضه می‌شود.

قبل از این هم در کدهای منبع tvOS 13، نشانه‌هایی از وجود نسل بعدی Apple TV یافت شده بود. کدهای به‌دست آمده نشان از این دارد که نسل جدید از پردازنده‌ای قدرتمندتر بهره می‌برد که بر اساس معماری ۶۴ بیتی آرم توسعه یافته است. شاید بتوان از تراشه A12 به عنوان قلب تپنده اپل تی‌وی جدید نام برد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)