خانهاخبار
بالاخره نسخه 64 بیتی مرورگر گوگل کروم برای اندروید عرضه شد

بالاخره نسخه 64 بیتی مرورگر گوگل کروم برای اندروید عرضه شد

گوگل بالاخره پس از کش و قوس‌های فراوان، نسخه 64 بیتی گوگل کروم را برای ارائه کرد.
۱۳۹۹/۱۲/۲۵

در ماه جولای سال گذشته، عملیات اجرایی نسخه آزمایشی 64 بیتی گوگل کروم، پس از گذشت 6 سال از عرضه نسخه 64 بیتی سیستم عامل اندروید، توسط Google آغاز شد.

نسخه 64 بیتی مرورگر گوگل کروم از امروز در دسترس کاربران قرار گرفته است. مشخصات مورد نیاز برای نصب و بهره‌مندی از این ویژگی به صورت زیر اعلام شده است:

  • اسمارت فونی با سیستم عامل اندروید 10 یا نسخه‌های بالاتر
  • مجهز بودن گوشی هوشمند به حداقل 8 گیگابایت رم

برای چک کردن آپدیت بودن مرورگر گوگل کروم خود، می‌توانید در منوی آدرس بار عبارت chrome://version را مانند تصویر زیر وارد کنید:

image

 

اگر نرم‌افزار شما به صورت خودکار آپدیت شده باشد، این موضوع در کدهای قابل نمایش و روبروی قسمت Google Chrome: دیده خواهد شد.

اگر نرم‌افزار شما هنوز آپگرید نشده است و قصد چک کردن میزان رم دستگاه برای نصب نسخه جدید را دارید، در گوشی‌های سامسونگ می‌توانید با فراخوانی بیکسبی و به زبان آوردن عبارت How much RAM do I have? این موضوع را جویا شوید.

image

 

یکی از مهم ترین ویژگی‌هایی که در نسخه 64 بیتی مرورگر گوگل کروم در دسترس کاربران قرار گرفته است، بهبود عملکرد این نرم‌افزار به دلیل مدیریت رم بهتر است.

در ماه آگوست سال جاری میلادی، گوگل تنها اجازه درج اپلیکیشن‌های 64 بیتی در پلی استور را به توسعه دهندگان خواهد داد. البته بد نیست بدانید نرم‌افزارهای 32 بیتی به قوت خود باقی خواهند ماند. در سال 2022، دستگاه‌های مبتنی بر ARM نیز تنها از اپلیکیشن‌های 64 بیتی پشتیبانی خواهند کرد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)