خانهاخبار
سرمایه گذاری 10 میلیاردی سامسونگ روی تراشه‌های 3 نانومتری

سرمایه گذاری 10 میلیاردی سامسونگ روی تراشه‌های 3 نانومتری

سامسونگ برای رقابت با کمپانی TSMC، سرمایه گذاری ویژه‌ای را ترتیب داده است.
۱۳۹۹/۱۱/۵

همان طور که می‌دانید، کمپانی سامسونگ در حال حاضر به تکنولوژی تولید پردازنده 5 نانومتری EUV دست پیدا کرده است. اما این پایان ماجرا نیست و آن‌ها برای رقابت با شرکت TSMC، قصد دارند تا از تولید پردازنده‌هایی با معماری 4 نانومتری صرف نظر کرده و به صورت مستقیم، به توسعه و تولید تراشه‌های 3 نانومتری بپردازند. البته برای انجام چنین کاری، یک سرمایه هنگفت نیاز است و طبق اخبار جدید به گوش رسیده، ظاهرا آن‌ها موفق به جذب سرمایه 10 میلیارد دلاری برای توسعه پردازنده‌های 3 نانومتری در Austin ایالت تگزاس شده‌اند.

البته محلی که سامسونگ موفق به جذب سرمایه 10 میلیارد دلاری شده است، کمی عجیب و غریب به نظر می‌رسد. چرا که این برند کره‌ای در این منطقه، هشدار ممنوعیت تولید پردازنده‌های اختصاصی خود را دریافت کرده بود و حالا به نظر می‌رسد که چنین اتفاقی، مجددا در همان محل روی می‌دهد و سامسونگ به صورت مستقیم، با کمپانی آمریکایی TSMC به رقابت می‌پردازد. البته در همین ابتدای کار، سامسونگ از رقیب خود عقب مانده است. چرا که شرکت TSMC به تازگی موفق به جذب سرمایه 20 میلیارد دلاری برای تولید تراشه‌های 3 نانومتری شده است.

image

 

همچنین گزارش‌هایی از گوشه و کنار دنیای تکنولوژی به گوش می‌رسد که برآیند آن‌ها، حاکی از آن است که قسمت اعظمی از تولیدات کمپانی TSMC توسط اپل رزرو شده است و به این ترتیب، سامسونگ در این زمینه نیز از رقیب خود عقب مانده است. البته شایان ذکر است که سامسونگ می‌تواند نیازهای خود را از طریق شرکت‌های کوالکام یا مدیاتک تأمین کند. اطلاعاتی که پیش‌تر نقل شده بود، حاکی از آن بود که سامسونگ و کوالکام در مورد پردازنده اسنپدراگون 888 و مودم اسنپدراگون X 60 5G به توافق 850 میلیون دلاری رسیده‌اند.

به نظر می‌رسد که پیشنهاد سامسونگ، به قدری چرب و نرم بوده است که مسئولان کوالکام، توانایی مقاومت و مخالفت در برابر آن را نداشته‌اند. همچنین ظاهرا این برند کره‌ای، در سال جاری میلادی، موفق به همکاری با شرکای دیگری نیز می‌شود. اما این روند، از چیزی که مدیران سامسونگ در سر دارند، کاملا دور است. مسئولان برند کره‌ای یاد شده قصد دارند تا سال 2030، بتوانند سرمایه 115 میلیارد دلاری را جذب کرده و به این ترتیب، به جایگاه نخست بزرگ ترین تولید کننده چیپست در دنیا دست پیدا کنند. با جذب سرمایه 10 میلیارد دلاری در Austin، به نظر می‌رسد که این روند با موفقیت آغاز شده است.

از آنجا که روند توسعه و طراحی تراشه‌های 3 نانومتری EUV بسیار سخت است، لذا انتظار رونمایی از محصول مجهز به این پردازنده تا سال 2023 را نداریم. اما بد نیست بدانید که کمپانی TSMC، پروسه تولید چیپست سه نانومتری خود را آغاز کرده است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)