خانهاخبار
قابلیت جدید واتس‌اپ؛ اشتراک‌گذاری آسان فایل بین آیفون و اندروید

قابلیت جدید واتس‌اپ؛ اشتراک‌گذاری آسان فایل بین آیفون و اندروید

اشتراک‌گذاری فایل بین آیفون و اندروید آسان‌تر از همیشه با قابلیت جدید واتس‌اپ! این قابلیت برای ارسال فایل‌های حجیم یا زمانی که در منطقه‌ای با اینترنت ضعیف هستید، بسیار کارآمد خواهد بود.
 

۱۴۰۳/۲/۲

اگر شما از واتس‌اپ برای گفتگو با دوستان و خانواده استفاده می‌کنید، اخبار خوبی داریم؛ تغییرات آتی این اپلیکیشن احتمالا انتقال فایل بین کاربران را آسان‌تر خواهد کرد.

قابلیت ارسال فایل واتس‌اپ از طریق بلوتوث برای کاربران نزدیک، نخستین بار در ژانویه کشف شد و هنوز در حال آزمایش است.

اما به نظر می‌رسد که جزئیات جدیدی به رابط کاربری آن اضافه شده است، از جمله صفحه‌ای که توضیح می‌دهد این قابلیت چه کاری انجام می‌دهد و چه مجوزهایی برای استفاده از آن نیاز است. این ویژگی توسط وب‌سایت WaBetaInfo در نسخه ۲.۲۴.۹.۲۲ بتای واتس‌اپ در گوگل‌پلی استور کشف شد.

اشتراک‌گذاری آسان فایل بین آیفون و اندروید با قابلیت واتس‌اپ

با این به‌روزرسانی، شما می‌توانید فایل‌ها را به دوستان خود ارسال کنید از طریق بلوتوث، بدون نیاز به اتصال اینترنت. این ویژگی می‌تواند جایگزین ویژگی‌های مشابه موجود در سیستم‌های عامل مثل AirDrop در iOS و Quick Share در اندروید شود.

به نظر می‌رسد که این قابلیت بسیار ساده است؛ هنگامی که می‌خواهید فایلی را به اشتراک بگذارید، می‌توانید کاربران واتس‌اپِ نزدیک خود را به صورت مستقیم از طریق بخش جدیدی درون برنامه پیدا کنید.

برنامه از بلوتوث/ وای‌فای دستگاه شما برای پیدا کردن کابران (بدون نیاز به اتصال اینترنت) استفاده خواهد کرد و سپس، برای برقراری ارتباط، شما و گیرنده هر دو باید این بخش اشتراک‌گذاری جدید را باز کنید.

قابلیت جدید انتقال فایل بین کاربران واتس‌اپ

این روش بر اساس «موافقت اختیاری» انجام می‌گیرد؛ به این معنی که کنترل کامل بر حریم خصوصی کاربران وجود دارد.

علاوه بر این، واتس‌اپ به کاربران اطمینان می‌دهد که تمامی اشتراک‌گذاری فایل‌ها، برای حفظ امنیت، همچنان به صورت رمزنگاری سرتاسر باقی می‌ماند و حتی در هنگام اشتراک‌گذاری، شماره تلفن‌ها مخفی خواهند شد.

برای استفاده از این قابلیت، باید مجوزهای خاصی به واتس‌اپ بدهید، از جمله دسترسی به فایل‌هایی که می‌خواهید به اشتراک بگذارید و همچنین دسترسی به سرویس‌های موقعیت‌یاب دستگاه‌تان برای یافتن دیگر دستگاه‌های نزدیک.

گزینه جدید اشتراک‌گذاری فایل در واتس‌اپ به‌خصوص برای فایل‌های حجیم یا زمانی که در منطقه‌ای با اینترنت ضعیف هستید، بسیار کارآمد خواهد بود.

با این حال، بزرگترین مزیت این قابلیت، استفاده‌ی آن بین سیستم‌عامل‌های مختلف است. در حال حاضر، انتقال فایل بین آیفون و اندروید، مگر اینکه حداقل یکی از کاربران با ابزارهای شخص ثالث آشنایی داشته باشد، امری پیچیده است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)