خانهاخبار
سنسور هوش مصنوعی بوش، فعالیت ورزشکاران را متحول خواهد کرد

سنسور هوش مصنوعی بوش، فعالیت ورزشکاران را متحول خواهد کرد

کمپانی بوش، قصد دارد تا به فعالیت‌های ورزشی ورود کند.
۱۳۹۹/۹/۳۰

انجام فعالیت‌های ورزشی هیچ گاه به اندازه امروز راحت و آسان نبوده است، اما برای افرادی که چنین کارهایی را به صورت حرفه‌ای انجام می‌دهند، بهره مندی از یک ابزار مفید برای کنترل فعالیت‌ها نکته‌ای مهم به حساب می‌آید. مطمئنا تشخیص خودکار فعالیت‌های ورزشی، بدون توجه به نوع انجام آن‌ها، از اهمیت بالایی برای ورزشکاران برخوردار است. سنسورهای جدید Bosch Sensortec که بر اساس سیستم میکرو الکترو مکانیکال طراحی شده و در محصولاتی مانند هدست واقعیت مجازی، درون‌ها یا انواع ابزار پوشیدنی قرار می‌گیرد، این وظیفه را بر عهده خواهد داشت. آخرین سنسور تولید شده توسط کمپانی بوش که با شماره ساخت BHI260AP شناخته می‌شود، قصد دارد تا فعالیت‌‌های ورزشی را با تغییری شگرف روبرو کرده و با تشخیص خودکار انواع حرکت‌ها و همچنین توانایی یادگیری فعالیت‌های جدید، ورزشکاران و علاقمندان به انجام چنین کارهایی را وارد دنیایی خواهد کرد.

image

 

این چیپ از تکنولوژی هوش مصنوعی برای ردیابی حرکت‌ها استفاده کرده و بدون آن که کاربر نوع فعالیت خود را مشخص کند، این وسیله به صورت خودکار آن را شناسایی خواهد کرد. نکته جالب ماجرا اینجاست که این چیپست، قادر است تا حرکت‌ها و فعالیت‌های جدید شما را یاد گرفته و آن‌ها را شناسایی کند. اگر یکی از فعالیت‌های شما توسط این چیپست قابل شناسایی نباشد، به صورت کامل ثبت و ضبط شده و پس از انجام فعالیت می‌توانید نامی برای آن انتخاب کنید. به این ترتیب دفعه بعد که شما چنین حرکاتی را انجام دهید، به صورت خودکار شناسایی شده و با نام انتخابی شما، ثبت می‌شود.

از آن جا که از هوش مصنوعی در این سنسور استفاده شده است، لذا اطلاعات دریافتی از تحرکات شما می‌تواند به صورت مستقیم به یک اسمارت فون ارسال شود و در این میان، هیچ گونه نیازی به ثبت و ضبط اطلاعات روی فضاهای ابری نیست. به این ترتیب عمر مفید باتری دستگاه حفظ شده و از طرف دیگر، خطر درز اطلاعات شما به صورت کامل از بین می‌رود.

سنسور جدید کمپانی بوش مطمئنا به مذاق بسیاری از ورزشکاران خوش می‌آید. چرا که گجت‌های موجود در بازار، علیرغم شناسایی بسیاری از حرکت‌ها، اما قادر به ثبت و ضبط برخی فعالیت‌های اختصاصی نیستند و به این ترتیب، بخشی از تحرکات شما ردیابی نشده و در نتیجه کار اعمال نخواهد شد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)