خانهاخبار
اپل آغاز کار برای تولید مودم‌های اختصاصی آیفون را تایید کرد

اپل آغاز کار برای تولید مودم‌های اختصاصی آیفون را تایید کرد

آیفون 12 از مودم 5G کوآلکام استفاده می‌کند، اما اپل با خرید کسب و کار مودم اینتل از همان ابتدا قصد داشت که به سراغ تولید اختصاصی مودم‌های آیفون برود.
۱۳۹۹/۹/۲۳

به گزارش بلومبرگ، اپل کار روی مودم‌های سلولار اختصاصی خود را آغاز کرده است. اگر به خاطر داشته باشید، اپل پارسال بر سر مسائل حقوقی با کوآلکام درگیر بود و نمی‌توانست از مودم‌های این شرکت استفاده کند. در نتیجه، آن‌ها به سراغ اینتل رفتند و قصد داشتند تا از مودم‌های 5G این شرکت روی آیفون‌های خود استفاده کنند. با این حال، کوپرتینویی‌ها در پشت صحنه از توانایی اینتل برای تامین به موقع مودم‌های 5G مطمئن نبودند. به همین خاطر، به درگیری با کوآلکام خاتمه دادند و در قراردادی شش ساله به ارزش ۴.۵ میلیارد دلار تصمیم گرفتند از مودم‌های 5G این شرکت بهره بگیرند.

حالا اگرچه این توافق به اپل کمک کرده تا دیگر مشکلی از بابت پیدا کردن مودم 5G برای آیفون‌ها نداشته باشد، ولی هدف نهایی آن‌ها تولید اختصاصی مودم است. اپل با این کار وابستگی خود به شرکت‌های ثانویه را از بین خواهد برد. اکنون جانی سروجی، معاون ارشد فناوری‌های سخت‌افزاری اپل، در دیداری با کارمندان شرکت تایید کرده که آن‌ها کار تولید مودم سلولار محصولات آتی خود را آغاز کرده‌اند. این مودم‌ها در انتها قرار است جایگزین مودم‌های کوآلکام شوند. به دنبال انتشار این خبر، سهام کوآلکام در روز معاملاتی پنج‌شنبه ۶.۳ درصد ریزش داشت، زیرا ۱۱ درصد از درآمد کوآلکام از اپل می‌آید.

سروجی در خصوص مودم‌های اختصاصی اپل گفت: «ما امسال توسعه اولین مودم سلولار داخلی خود را که بسترساز یک گذار استراتژیک دیگر خواهد بود، آغاز کردیم. سرمایه‌گذاری‌های درازمدت این چنینی بخشی حیاتی به منظور تضمین فناوری‌های نوآورانه برای آینده ماست.» اپل در اواخر پارسال حدود ۱ میلیارد دلار هزینه کرد تا کسب و کارهای تراشه‌های مودم موبایل اینتل را خریداری کند.

سری آیفون ۱۲ با کمک مودم X55 کوآلکام از 5G پشتیبانی می‌کند. پیش از آن، از مودم‌های اینتل در گوشی‌های آیفون استفاده می‌شد. در حال حاضر مشخص نیست که مودم‌های اختصاصی اپل چه زمانی برای عرضه عمومی آماده خواهند شد، اما کوپرتینویی‌ها در سال‌های اخیر سعی کرده‌اند که مهندسان کوآلکام را به استخدام خود درآورند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)