خانهاخبار
Salesforce در معامله‌ای چند میلیارد دلاری Slack را خرید

Salesforce در معامله‌ای چند میلیارد دلاری Slack را خرید

شرکت Salesforce امروز رسما اعلام کرد که کمپانی اسلک را خریداری کرده تا هر دو شرکت بتوانند با همکاری یکدیگر فعالیت‌های ثمربخش‌تری داشته باشند.
۱۳۹۹/۹/۱۴

شرکت Salesforce با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که قرارداد خرید ابزار ارتباط تجاری Slack را نهایی کرده است. این معامله از طریق ترکیبی از پول نقد و سهام انجام می‌پذیرد و سهام‌داران اسلک به ازای هر سهم خود ۲۶.۷۹ دلار پول نقد و ۰.۰۷۷۶ سهم از سهام Salesforce را دریافت می‌کنند. رقم این قرارداد با توجه به ارزش سهام Salesforce در پایان روز معاملاتی ۳۰ نوامبر حدود ۲۷.۷ میلیارد دلار برآورد می‌شود.

مارک بنیوف، مدیرعامل Salesforce، در خصوص این معامله گفت: «استوارت [باترفیلد، مدیرعامل اسلک] و تیمش یکی از دوست‌داشتنی‌ترین پلتفرم‌های تاریخ حوزه نرم‌افزارهای تجاری را به وجود آورده‌اند که دارای اکوسیستمی فوق‌العاده است. پیوند ما در آسمان‌ها نوشته شده بود. Salesforce و اسلک با همکاری هم آینده نرم‌افزارهای تجاری را رقم می‌زنند و چگونگی کار در دنیای تماما دیجیتالی و از راه دور را متحول خواهند کرد.»

بنیوف از مدت‌ها پیش به‌دنبال خرید اسلک بود و گزارش‌ها نشان می‌دهد که او حتی پیش از عرضه عمومی سهامشان این تصمیم را در سر داشت. او مدتی بعد به این نتیجه رسید که هزینه خرید اسلک خیلی بالاست، اما ظاهرا حالا پتانسیل‌های زیادی را در این کسب و کار مشاهده کرده که او را به سمت نهایی کردن این خرید سوق داده است.

ترکیب Salesforce و اسلک احتمالا برای هر دو طرف مفید خواهد بود. اسلک حالا می‌تواند یکپارچگی عمیق‌تری با اکوسیستم ابری Salesforce داشته باشد و به‌عنوان رابط جدید Salesforce Customer 360 استفاده شود. این دو شرکت با همکاری هم می‌خواهند بزرگ‌ترین و روان‌ترین اکوسیستم باز اپلیکیشن‌ها را برای کسب و کارها به وجود بیاورند.

احتمال داده می‌شود که همه‌گیری جهانی ویروس کرونا تاثیر زیادی بر تصمیم Salesforce برای خرید اسلک گذاشته باشد. اگرچه عملکرد اسلک در سال جاری بهترین عملکرد این شرکت نبود و ابزارهایی مثل مایکروسافت تیمز بخشی از سهم بازار آن را تصاحب کردند، ولی حرکت به سمت دورکاری نویدبخش آینده‌ای درخشان‌تر برای این شرکت و محصولات آن است.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)