خانهاخبار
سنسور لایدار، قد شما را به صورت لحظه‌ای اندازه گیری می‌کند

سنسور لایدار، قد شما را به صورت لحظه‌ای اندازه گیری می‌کند

سنسور LiDAR یکی از امکانات جدید آیفون‌های 2020 به حساب می‌آید.
۱۳۹۹/۸/۶

همان طور که می‌دانید، آیفون‌های جدید اپل چندی پیش به صورت مجازی و آنلاین در رویدادی رسمی به دنیای تکنولوژی معرفی شدند. نسخه‌های پرو این خانواده به سنسور جدیدی به نام لایدار مجهز هستند. یکی از کاربردهای این سنسور، اندازه گیری قد افرادی است که درون کادر دوربین  شما قرار می‌گیرند.

سنسور LiDAR که مخفف شده عبارت (Light Detection and Ranging) است، از تمامی اجسامی که درون کادر دوربین آيفون شما قرار گیرند، یک جسم سه بعدی ترسیم می‌کند. به این ترتیب اپلیکیشن‌های مبتنی بر واقعیت مجازی با سرعت و دقت بیشتری به کار خود ادامه خواهند داد، تصاویر بوکه با پس زمینه مات بهتری را شکار خواهید کرد و در نهایت دوربین آيفون‌تان، فاصله میان سوژه و لنز را به راحتی تشخیص خواهد داد.

image

 

امروز وب سایت TNW مدعی شده است که اپلیکیشن Measure در آيفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس به کمک سنسور لایدار قادر خواهد بود تا قد افراد قرار گرفته در کادر دوربین آیفون را به دقت اندازه گیری کند.

اولین قدم، باز کردن اپلیکیشن Measure روی آیفون 12 پرو، آیفون 12 پرو مکس یا آیپد پرو 2020 است. حالا کافی است تا مطمئن شوید که شخص مورد نظر در کادر دوربین شما به صورت تمام قد جای گرفته است. به این ترتیب سنسور لایدار سوژه شما را شناسایی کرده و پس از انجام محاسبات، قد وی را به شما اعلام خواهد کرد.

اگر موهای شما از سطح سرتان بلندتر باشد، یا کلاهی روی سر داشته باشید،‌ معمولا باعث ایجاد خلل در انجام محاسبات می‌شود. اما در کل نتایج این امر بسیار هیجان انگیز است.

اپلیکیشن Measure از آی او اس 12 به آیفون‌ها اضافه شد و از آن زمان تا به حال، از دقت بالایی نیز برخوردار بوده است. معمولا در 70 درصد موارد، نتایج به دست آمده با چیزی که در واقعیت دیده می‌شود، برابری می‌کند.

مطمئنا با وجود تکان‌های دست و جابجایی‌هایی که ممکن است به صورت ناگهانی صورت پذیرد، خلل‌هایی در محاسبات به وجود می‌آید. اما با توجه به وجود لرزشگیر تصویر قوی‌تر، برخی محاسبات اعجاب انگیز حالت Night Mode، ISO سریع‌تر و از همه مهم‌تر، به دلیل وجود سنسور لایدار، تصاویر شارپ و رنگ‌های دقیقی را از دوربین آیفون‌های جدید می‌توانیم انتظار داشته باشیم.

عملکرد سنسور LiDAR فوق‌العاده است. به این ترتیب شما دیگر هیچ وقت فوکوس روی سوژه خود را از دست نخواهید داد. تولید نقشه از فضای اطراف نیز به کمک سنسور لایدار هیچ وقت به این اندازه با نتایج خوب و دقیق همراه نبوده است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

مهمان

۱۳۹۹/۸/۶
واقعا که اپل دست هر چی شیاد و کلاهبرداره رو از پشت بسته و پشت شعارهای طرفداری از محیط زیست، در پی دستیابی به سود هر چه بیشتره. جالب و البته ناراحت کننده اینه که طرفداران پر و پا قرص اپل ، هر کاری که اون بکنه رو توجیه و میکنن و اپل رو تشویق. بعد هم میگن اپل اولین شرکت تریلیاردی دنیا شده. خوب معلومه که.
اندازه گیری قد پیشکش. شارژر رو میذاشتی تو جعبه بمونه. در ضمن کابل شارژ جدیدی که توی جعبه هست خیلی از مشتریها رو وادار میکنه که برن شارژر جدید بخرند، چون کابل جدید با شارژرهای قدیمی قابل استفاده نیست.
*******
دویچه وله فارسی: بنظر می‌رسد ظرفیت باتری هم مانند حذف شارژر و هدفون از جعبه آیفون ۱۲، قربانی سود بیشتر برای شرکت اپل شده است. اپل ادعا کرده حذف شارژر برای حفظ محیط زیست انجام شده است و مشتریان از شارژرها قبلی می‌توانند استفاده کنند اما کابلی که اپل در جعبه محصول خود قرار داده طوری است که برای آن، سری جدید شارژرهای اپل را باید خرید.
*******
https://www.androidauthority.com/iphone-12-charger-1170086
A lot of current iPhone chargers won't work: The cable that comes in the box with your iPhone 12 is a Lightning-to-USB-C system. This is incompatible with every charger you previously received with another iPhone model. The sole exception is the iPhone 11 Pro/Pro Max.