خانهاخبار
اندروید 12 استفاده از فروشگاه‌های اپلیکیشن جایگزین را راحت‌تر می‌کند

اندروید 12 استفاده از فروشگاه‌های اپلیکیشن جایگزین را راحت‌تر می‌کند

گوگل با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در اندروید 12 بستر مناسب‌تری برای نصب و استفاده از فروشگاه‌های اپلیکیشن شخص ثالث فراهم خواهد شد.
۱۳۹۹/۷/۹

فروشگاه‌های اپلیکیشن بومی پلتفرم‌های موبایلی یعنی اپ استور اپل و پلی استور گوگل مدت‌هاست که با انتقاداتی از سوی توسعه‌دهندگان روبرو هستند. منتقدان می‌گویند این دو فروشگاه از قدرت خود برای انتشار اپلیکیشن‌ها سواستفاده می‌کنند و شرایط رقابتی منصفانه‌ای را به وجود نمی‌آورند.

در اکوسیستم اپل کاربران برای نصب اپلیکیشن‌ها باید از اپ استور استفاده کنند، اما در اندروید به خاطر آزادی‌های بیشتری که وجود دارد، کاربران می‌توانند برنامه‌های خود را از فروشگاه‌های جایگزینی مثل اپیک استور دانلود کنند. حالا به‌نظر می‌رسد که فرآیند استفاده از فروشگاه‌های شخص ثالث قرار است در نسخه بعدی اندروید ساده‌تر شود.

گوگل اخیرا در پستی در وبلاگ خود اعلام کرده که در اندروید ۱۲ امکان نصب اپلیکیشن از فروشگاه‌های جایگزین راحت‌تر می‌شود:

برخی توسعه‌دهندگان بازخوردهایی به ما داده‌اند تا بدانیم که چگونه می‌توانیم تجربه کاربری نصب فروشگاه‌های نرم‌افزاری جایگزین را روی دستگاه‌ها بهتر کنیم.

در واکنش به این بازخوردها باید بگوییم که تغییراتی را در اندروید ۱۲ (نسخه سال آینده اندروید) اعمال خواهیم کرد تا مردم راحت‌تر بتوانند از سایر فروشگاه‌ها استفاده کنند و در عین حال امنیت دستگاهشان به خطر نیفتد.

گوگل متذکر شد که همین حالا هم بسیاری از تلفن‌های اندرویدی با دو فروشگاه اپلیکیشن به بازار می‌آیند؛ برای مثال گوشی‌های سامسونگ علاوه بر پلی استور از گلکسی استور نیز برخوردار هستند. با این حال، هنوز مشخص نیست که بستر جدید استفاده از فروشگاه‌های شخص ثالث چگونه خواهد بود. فراموش نکنید که فرآیند توسعه اندروید بسیار کند است و اگر همه چیز خوب پیش برود ممکن است دو سال طول بکشد تا اکثر گوشی‌های اندرویدی بتوانند از این قابلیت استفاده کنند.

اطلاعیه فوق همراه با تغییر تازه‌ای در قوانین پلتفرم اندروید اعلام شده که مانع از دور زدن روش‌های پرداخت درون برنامه‌ای گوگل می‌شود. شرکت‌هایی مثل نتفلیکس و اسپاتیفای از کاربران خود می‌خواستند پرداخت‌ها را به‌طور مستقیم انجام دهند تا نیازی به پرداخت سهم ۳۰ درصدی گوگل نباشد. اما حالا این شرکت‌ها باید تا ماه سپتامبر ۲۰۲۱ خود را با این قوانین جدید تطبیق دهند.

چند وقت پیش اسپاتیفای، اپیک، مچ گروپ و بیس‌کمپ علیه اپل متحد شدند تا سهم ۳۰ درصدی پرداخت‌های اپ استور را از بین ببرند. حالا این اقدام تازه گوگل برای سخت‌تر کردن شرایط می‌تواند انتقادات را متوجه این غول بزرگ دنیای فناوری کند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)