خانهاخبار
پیکسل 4a، پیکسل 4a 5G و پیکسل 5 در کنار هم معرفی شدند

پیکسل 4a، پیکسل 4a 5G و پیکسل 5 در کنار هم معرفی شدند

گوگل امروز در اتفاقی غیرمنتظره از سه تلفن هوشمند رونمایی کرد که یکی از آن‌ها از چند هفته دیگر به بازار می‌آید و بقیه در فصل پاییز عرضه خواهند شد.
۱۳۹۹/۵/۱۳

گوگل امروز رسما از سه تلفن جدید از سری گوشی‌های پیکسل رونمایی کرد. اولین محصول پیکسل 4a بود که همین حالا برای پیش‌خرید در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته و از تاریخ ۲۰ اوت مصادف با ۳۰ مرداد رسما به بازار می‌آید. محصول بعدی پیکسل 5 بود که از فناوری 5G پشتیبانی می‌کند و از پاییز امسال عرضه می‌شود. در نهایت محصول دیگری به‌نام پیکسل 4a 5G نیز معرفی شد که قیمت آن ۴۹۹ دلار است و در پاییز سال جاری روانه بازار خواهد شد.

به‌عبارت دیگر، گوگل هم‌اکنون محصولی به‌نام پیکسل 4a را عرضه می‌کند و در پاییز دو گوشی دیگر را به بازار می‌فرستد. این شیوه از عرضه محصول شاید کمی عجیب و گیج‌کننده باشد اما چون عرضه پیکسل 4a بیشتر از حالت عادی به تاخیر افتاده، چاره دیگری پیش روی گوگل وجود ندارد. این شرکت می‌گوید مشکلات ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا باعث شده بود که آن‌ها نتوانند زودتر پیکسل 4a را روانه بازار کنند.

از آن‌جایی که پیکسل 4a خیلی زود وارد بازار می‌شود و مدتی است که در دست رسانه‌های خارجی قرار داشته، اطلاعات زیادی از آن در دسترس است، اما درباره پیکسل 5 و 4a 5G اطلاعات کمتری وجود دارد و باید صبر کنیم تا محصولات یادشده در ماه پاییز به بازار بیایند. با این همه، از روی اطلاعاتی که خود گوگل امروز منتشر کرده، ابتدا می‌خواهیم نگاهی به دو محصول قوی‌تر این شرکت بیندازیم.

پیکسل 5 و پیکسل 4a 5G

image

گوگل امروز تصویر دقیقی از پیکسل 5 و پیکسل 4a 5G منتشر نکرد، اما پوستری که در بالا می‌بینید تنها چیزی است که فعلا در اختیار داریم. حدس ما این است که پیکسل 4a 5G دستگاه بزرگ‌تری است که در سمت راست پوستر دیده می‌شود و دستگاه سمت چپی پرچمدار بعدی گوگل یعنی پیکسل 5 است.

گوگل می‌گوید پیکسل 5 در پاییز امسال به بازار می‌آید و از 5G پشتیبانی خواهد کرد. این گوشی در آمریکا، کانادا، بریتانیا، ایرلند، فرانسه، آلمان، ژاپن، تایوان و استرالیا عرضه می‌شود. برایان راکوفسکی، مدیر محصول ارشد گوگل، می‌گوید آن‌ها در ماه‌های آینده اطلاعات بیشتری را درباره این دو دستگاه و رویکرد شرکت در قبال فناوری 5G منتشر خواهند کرد.

راکوفسکی در پستی در بلاگ گوگل می‌گوید پیکسل 4a نیز نسخه‌ای با پشتیبانی از 5G خواهد داشت که قیمت آن ۴۹۹ دلار خواهد بود. این افزایش ۱۵۰ دلاری در قیمت نسبت به مدل عادی پیکسل 4a برای دستیابی به نسل پنجم ارتباطات کمی هنگفت به‌نظر می‌رسد، اما ظاهرا پیکسل 4a 5G قرار است نمایشگر بزرگ‌تر ۵.۸ اینچی از نوع OLED هم داشته باشد. در شایعات آمده که این گوشی احتمالا دوربین ثانویه هم خواهد داشت.

پیکسل 4a که در ماه جاری وارد بازار می‌شود از 5G پشتیبانی نمی‌کند. با این حال، به نظر می‌رسد که ترند 5G دلیلی است که باعث شده گوگل هر سه گوشی خود را به‌صورت همزمان معرفی کند. این رویکرد از دیدگاه خریداران مناسب است چون باعث می‌شود آن‌ها بتوانند با چشم بازتری در مورد خرید گوشی مدنظر خود تصمیم‌گیری کنند، ولی از طرف دیگر، هر کدام از این گوشی‌ها خریداران خاص خود را خواهند داشت.

تلفن‌های پرچمدار پیکسل معمولا در ماه اکتبر معرفی و عرضه می‌شدند. اما گوگل امسال نتوانست پیکسل 4a را سر موقع روانه بازار کند. در حال حاضر شرکت‌های زیادی درگیر مشکلات ناشی از ویروس کرونا هستند و نباید فراموش کنیم که پاییز امسال تا پایان سال جاری میلادی ادامه خواهد داشت و عملا هنوز ممکن است مدت زیادی تا عرضه این دو گوشی باقی مانده باشد.

پیکسل 4a

image

پیکسل 4a جدیدترین میان‌رده گوگل است که قیمتی پایین‌تر از رقبای اصلی خود یعنی آیفون SE و پیکسل 3a سال گذشته دارد. این گوشی شاید کمی دیر به بازار آمده باشد اما با قیمت ۳۴۹ دلاری می‌تواند مخاطبان خاص خودش را پیدا کند. البته در این دسته‌بندی تلفن‌های دیگری مثل وان پلاس نورد و گلکسی A71 نیز حضور دارند، اما پیکسل 4a با اندروید خالص و دوربین قدرتمندی که دارد می‌تواند امیدوار به پیروزی در این رقابت باشد.

با وجود این که شایعات زیادی پیرامون این دستگاه وجود داشت، اما گوگل در نهایت پیکسل 4a را در یک اندازه معرفی کرد. به‌علاوه، این گوشی فقط در یک رنگ یعنی مشکی به بازار می‌آید. پیکسل 4a نمایشگری ۵.۸۱ اینچی از نوع OLED با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسلی دارد و در گوشه نمایشگر آن حفره‌ای برای دوربین سلفی قرار گرفته است. این دوربین ۸ مگاپیکسلی است و اندازه پیکسل آن به ۱.۱۲ میکرومتر می‌رسد.

image

پیکسل 4a از یک باتری ۳۱۴۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده می‌کند که از شارژ سریع ۱۸ واتی بهره می‌برد و می‌تواند به اندازه یک روز پاسخگوی نیازهای شما باشد. قلب تپنده این گوشی چیپست اسنپدراگون 730G است که همراه با ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود. پیکسل 4a در قاب عقب از یک دوربین ۱۲.۲ مگاپیکسلی با اندازه پیکسل ۱.۴ میکرومتر، فوکوس خودکار تشخیص فاز دوپیکسله، لرزشگیر نوری، دیافراگم f/1.7 و میدان دید ۷۷ درجه‌ای استفاده می‌کند.

این گوشی قادر به ضبط ویدیوهای 1080p بر نرخ ۳۰، ۶۰ یا ۱۲۰ فریم بر ثانیه است و در حالت 720p می‌تواند با نرخ ۳۰، ۶۰ یا ۲۴۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند. دوربین پیکسل 4a در حالت 4K نیز می‌تواند فیلم‌برداری ۳۰ فریم بر ثانیه‌ای داشته باشد. میان‌رده جدید گوگل بلندگوی استریو، جک هدفون و درگاه USB-C دارد ولی فاقد شارژ بیسیم است.

image

پیکسل 4a به‌جای سیستم تشخیص چهره یا حسگر اثر انگشت زیر صفحه از حسگر اثر انگشت فیزیکی در قاب عقب استفاده می‌کند. همان طور که گفتیم، این دستگاه با قیمت ۳۴۹ دلار در آمریکا عرضه می‌شود و قیمت آن در آلمان ۳۴۰ یورو خواهد بود. نظر شما درباره پیکسل 4a چیست؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)