خانهاخبار
ایسوس ROG Phone 3 معرفی شد؛ تجربه‌ای در حد PC اما بر روی موبایل

ایسوس ROG Phone 3 معرفی شد؛ تجربه‌ای در حد PC اما بر روی موبایل

موبایل گیمینگ ROG Phone 3 با برخورداری از پردازنده‌ای قدرتمند، حافظه‌ای بالا، نمایشگری باکیفیت و سیستم‌های شخصی‌سازی پیشرفته نمونه‌ای کم‌نظیر از تجربه گیمینگ را برای شما به ارمغان می‌آورد.
۱۳۹۹/۵/۲

ایسوس ROG Phone 3 احتمالا یکی از معدود گوشی‌هایی است که سعی دارد تجربه کاربری خود را به پی‌سی‌های گیمینگ نزدیک کند. این دستگاه با لوازم جانبی پرشمار خود سبک‌های بازی گوناگونی را در اختیار شما می‌گذارد و همه چیز را تحت کنترل کاربر در می‌آورد. وقتی می‌گوییم کنترل یعنی واقعا می‌توانید سرعت کلاک چیپست، وضعیت نمایشگر، خروجی صدا، سیستم شبکه و حتی فناوری شارژ را کنترل کنید.

ساعاتی قبل از معرفی Lenovo Legion Phone Duel به شما خبر دادیم که از اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس استفاده می‌کند. حالا ROG Phone 3 نیز موبایلی دیگری است که با این چیپست عرضه می‌شود. این گوشی مدل خاصی به نام ROG Phone 3 Strix Edition هم دارد که از نسخه عادی اسنپدراگون ۸۶۵ بهره می‌برد.

image

اما احتمالا همه به سراغ مدل اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس می‌روند چون سرعت کلاک این پردازنده ۳.۰۹ گیگاهرتز است. این چیپست از گرافیکی استفاده می‌کند که توان آن نسبت به اسنپدراگون ۸۶۵ حدود ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده است. افزون بر این، مدل پلاس تراشه کوآلکام از وای فای ۶ بهره می‌برد که با باند ۶ گیگاهرتز کار می‌کند و پهنای باند بیشتر و تاخیر کمتری دارد.

ایسوس ROG Phone 3 حداقل ۱۲ گیگابایت رم دارد که این رقم تا ۱۶ گیگابایت نیز افزایش پیدا می‌کند. حافظه داخلی این گوشی ۱۲۸ گیگابایت است اما نسخه‌ای با ۵۱۲ گیگابایت نیز از آن عرضه می‌شود. مدل استریکس موبایل ایسوس ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی دارد. رم تمامی مدل‌ها از نوع LPDDR5 و حافظه داخلی آن از نوع UFS 3.1 است.

image
image

ایسوس همراه با ROG Phone 3 خنک‌کننده AeroActive Cooler 3 را ارائه می‌کند. در قاب پشتی گوشی دریچه‌ای وجود دارد که می‌گذارد این وسیله دستگاه را خنک کند. کانال‌های خنک‌کننده ROG Phone 3 مجددا طراحی شده‌اند. اما وجود همین سیستم و دریچه قاب عقب باعث می‌شود که گوشی جدید ایسوس ضدآب نباشد.

image

تمام این سازوکارها صورت گرفته تا ROG Phone 3 بتواند از نرخ ۱۴۴ فریم بر ثانیه‌ای پشتیبانی کند. نمایشگر این گوشی ۶.۶ اینچی از نوع AMOLED است که نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتزی دارد. البته از داخل تنظیمات سیستم می‌توانید این نرخ را روی ۱۲۰ هرتزی، ۹۰ هرتزی یا خودکار تنظیم کنید تا مصرف باتری کاهش پیدا کند.

ایسوس پیکربندی‌های داخلی اندروید را تغییر داده تا تاخیر لمسی را به ۲۵ میلی‌ثانیه برساند. نرخ نمونه‌برداری لمسی این گوشی ۲۷۰ هرتز است. ایسوس می‌گوید تاخیر لمسی آن‌ها کمترین تاخیر در میان تمام گوشی‌های بازار به حساب می‌آید. صفحه نمایش ROG Phone 3 از +HDR10 پشتیبانی می‌کند و پوششی ۱۱۳ درصدی را از طیف DCI-P3 به ارمغان می‌آورد.

image

دکمه‌های التراسونیک پهلوی بدنه طوری طراحی شده‌اند که قابل شخصی‌سازی باشند. شما می‌توانید هر کدام از این دکمه‌ها را به دو دکمه تقسیم کنید یا اگر بخواهید با پیکربندی جسچرهای مختلف زاویه دوربین را در بازی‌ها تحت کنترل خود درآورید.

همان طور که احتمالا متوجه شده‌اید، ROG Phone 3 برای استفاده در حالت افقی طراحی شده است. در کناره‌های این گوشی حاشیه‌هایی قرار گرفته که باعث می‌شود وقتی دستگاه را در دست می‌گیرید، به‌طور تصادفی صفحه را لمس نکنید. به‌علاوه، این طراحی فضای کافی برای دو بلندگوی قدرتمند جلو را فراهم کرده است.

image

ROG Phone 3 یک باتری ۶ هزار میلی‌آمپر ساعتی دارد که از شارژ سریع ۳۰ واتی پشتیبانی می‌کند. ایسوس می‌گوید ظرف مدت ۴۶ دقیقه می‌توانید این باتری را از صفر تا ۷۰ درصد شارژ کنید. نرم‌افزار این شرکت کنترل شارژ را هم در اختیار شما قرار می‌دهد تا اگر نگران سلامتی باتری خود هستید بتوانید پیکربندی آن را تغییر دهید. با کمک ابزارهای این دستگاه می‌توانید حداکثر میزان شارژ را روی ۸۰ یا ۹۰ درصد تنظیم کرده یا سرعت شارژ را به ۱۰ وات برسانید. به‌علاوه، امکان زمان‌بندی شارژ را خواهید داشت تا گوشی در طول شب به‌آرامی شارژ شود.

image

این موبایل در قاب عقب دوربینی سه‌گانه دارد که لنز اصلی آن سنسور ۶۴ مگاپیکسلی IMX686 سونی است که بدون افت کیفیت از زوم ۲ برابری پشتیبانی می‌کند. لنز دوم فوق عریض ۱۳ مگاپیکسلی با میدان دید ۱۲۵ درجه‌ای است. و لنز سوم هم ماکروی ۵ مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است. دوربین اصلی این گوشی می‌تواند در نرخ 8K 30fps یا 4K 120fps فیلم‌برداری داشته باشد. همچنین، حالتی به نام HyperSteady Video و فیلتری به نام Wind وجود دارد که به کاهش لرزش و استفاده بهتر از میکروفن‌ها کمک می‌کند. لنز سلفی این گوشی ۲۴ مگاپیکسلی است.

image

ایسوس ROG Phone 3 به‌صورت پیش‌فرض با اندروید ۱۰ و دو لانچر ROG UI و Zen UI عرضه می‌شود. هر دو لانچر این دستگاه نزدیک به اندروید خالص هستند، ولی امکانات مختلفی را برای شخصی‌سازی قطعات داخلی دستگاه در اختیار کاربر قرار می‌دهند تا مالک گوشی بتواند بیشترین استفاده را از تلفن هوشمندش داشته باشد.

image

موبایل گیمینگ ایسوس در مدل ۱۲ + ۵۱۲ گیگابایتی با قیمت ۱۰۰۰ یورو وارد بازار می‌شود. اگر به‌دنبال مدل ۱۶ گیگابایتی هستید باید ۱۰۰ یورو بیشتر پول بپردازید. اما اگر می‌خواهید کمتر هزینه کنید، می‌توانید با خرید مدل استریکس ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی دریافت کرده و فقط ۸۰۰ یورو بپردازید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)