خانهاخبار
رعایت فاصله اجتماعی با ابزار جدید گوگل ساده‌تر خواهد شد

رعایت فاصله اجتماعی با ابزار جدید گوگل ساده‌تر خواهد شد

این روزها با شیوع ویروس کرونا و افزایش تعداد مبتلایان، حفظ فاصله اجتماعی به یکی از دغدغه‌های افراد تبدیل شده است.
۱۳۹۹/۳/۱۰

تصور کنید که از منزل خارج شده‌اید و ماسک‌تان را فراموش کرده‌اید. سراسر وجودتان از استرس مملو خواهد شد، مخصوصا اگر شخصی دیگر نیز بدون ماسک در حال نزدیک شدن به شما باشد. اگر وی در حال سرفه کردن باشد نیز که دیگر قضیه کاملا بیخ پیدا می‌کند. سوال‌های زیادی در ذهن شما ایجاد می‌شود که آیا این فرد به کرونا ویروس مبتلا است و چقدر احتمالا دارد تا شما را نیز مبتلا کند؟

image

 

سازمان بهداشت جهانی توصیه کرده است تا فاصله اجتماعی حدودا دو متری را از افراد دیگر حفظ کنیم. طبق اعلام Droid-Life، گوگل در حال توسعه ابزار جدیدی به نام Sodar است که از طریق واقعیت افزوده، به شما کمک می‌کند تا فاصله اجتماعی خود را با افراد دیگر رعایت کرده و به این طریق، خود را از ویروس کرونا در امان نگه دارید.

پلتفرم Sodar به یک گوشی اندرویدی با مرورگر گوگل کروم نیاز دارید. کافی است اپلیکیشن کروم را باز کرده و به سایت sodar.withgoogle.com بروید. حال باید روی دکمه Launch ضربه بزنید. به این ترتیب با یک دوره آموزشی، به شما یاد می‌دهد تا تلفن هوشمند خود را به سمت اطراف بچرخانید و به این ترتیب، یک حلقه با فاصله 2 متری روی صفحه به نمایش گذاشته می‌شود.

به یاد داشته باشید که پلتفرم Sodar در حال حاضر روی سیستم عامل آی او اس، یا سیستم عامل اندروید بدون مرورگر کروم قابل اجرا نخواهد بود. ایده این اپلیکیشن به گونه‌ای طراحی شده تا رعایت فاصله اجتماعی دو متری میان افراد مختلف در سطح جامعه را یادآور شود.

image

 

به کمک Sodar شما می‌توانید از فاصله ایمن با دیگر افراد در سطح جامعه مطمئن شده و در صورت نزدیک شدن شخصی به شما، به وی تذکر دهید.

اگر از Sodar در تجربیات روزمره خود استفاده کردید، لطفا تجربیات خود را با ما و دیگر کاربران جی اس ام در میان بگذارید.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)