خانهاخبار
تماشا کنید: کانسپت آیفون 12 فلیپ

تماشا کنید: کانسپت آیفون 12 فلیپ

طرح مفهومی محصولات مختلف، یکی از مواردی است که علاقمندان خاص خود را داشته و دارد.
۱۳۹۹/۲/۲۲

گزارشات جدید حاکی از آن است که فروش جهانی گلکسی زد فلیپ سامسونگ از 147 هزار عدد (در ماه فوریه) به 230 هزار عدد (در ماه مارچ) رسیده است.  این رقم که افزایشی کمتر از 50 درصد را حکایت دارد، می‌تواند برای یک محصول 1380 دلاری معقول و جذاب به نظر برسد. البته باید منتظر ماند و دید که این روند افزایشی، تا چه زمانی ادامه پیدا خواهد کرد.

موتورولا نیز اخیرا با تولید گوشی هوشمند Motorola Razr، پا به عرصه گوشی‌های هوشمند تاشو گذاشت. البته مشخصات سخت‌افزاری Galaxy Z Flip در مقایسه با این محصول، از تمامی جهات برتری دارد، مگر در قسمت نمایشگر ثانویه که در این قسمت به تفاوت‌های آنها می‌پردازیم. گوشی هوشمند موتورولا Razr به نمایشگر ثانویه 2.7 اینچی با رزولوشن 600 × 800 پیکسلی مجهز است و این در حالی است که گلکسی زد فلیپ از نمایشگر ثانویه 1.1 اینچی با رزولوشن 112 × 300 پیکسلی بهره می‌برد. این نمایشگر به قدری کوچک است که نوتیفیکیشن‌های دریافتی برای خوانده شدن، نیاز به اسکرول خواهند داشت!

 

در تعطیلات هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم، طرح مفهومی آیفون 12 فلیپ در رسانه‌های خبری منتشر شد. این محصول تنها در حد و اندازه یک کانسپت ارائه شده تا چگونگی ساخت چنین محصولی از جانب شرکت اپل را به ما یادآور شود. به نظر می‌رسد که نمایشگر ثانویه قرار گرفته در پشت دستگاه، از پنلی که روی Motorola Razr دیده می‌شود نیز بزرگتر است. به این ترتیب شما قادر خواهید بود تا ویجت‌های مختلف را روی آن مشاهده کرده و با این موارد در تعامل باشید. همچنین از آن می‌‌توانید برای مشاهده تصویری که به عنوان خروجی سلفی ارائه می‌شود، استفاده کنید و در کنار آن، قابلیت نمایش انواع نوتیفیکیشن‌ها را نیز داراست. شایان ذکر است که ناچ در این طرح مفهومی، جای خود را به یک حفره قطره‌ای داده است که محل قرارگیری دوربین سلفی خواهد بود. اما نکته‌ای که توجه ما را به خود جلب می‌کند، این است که تجهیزات مربوط به فیس آیدی (FaceID) در کدام قسمت قرار خواهند گرفت؟!

متأسفانه در حال حاضر، هیچ گونه مشخصاتی پیرامون این محصول، به غیر از پشتیبانی از نسل پنجم شبکه مخابراتی (5G) در دسترس نیست. اگر اپل زمانی قصد ورود به عرصه گوشی‌های هوشمند تاشو را داشته باشد، احتمالا شاهد زبان طراحی Galaxy Fold خواهیم بود. در طول چند سال اخیر، پتنت‌هایی در مورد تلفن هوشمند با نمایشگر منعطف از سوی کوپرتینویی‌ها به ثبت رسیده است. با وجود اینکه این موضوع حاکی از تلاش طراحان و مهندسان اپل برای تولید چنین محصولی است، اما هرگز مشخص نیست که گجت نهایی چه زمانی به صورت عمومی رونمایی و در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

ali

۱۳۹۹/۲/۲۲
اره حتما ، در صورتی که سامسونگ میخواست آیفون بزنه این فاجعه که مشاهده کردید رخ میداد .

Saeed

۱۳۹۹/۲/۲۲
همون ایفون ۱۱عه فقط از وسط تاش کردن