خانهاخبار
تصویری تازه طراحی ماژول دوربین آیفون 12 پرو را لو داد

تصویری تازه طراحی ماژول دوربین آیفون 12 پرو را لو داد

بر اساس تصویر تازه‌ای که از طراحی آیفون 12 پرو فاش شده است، این دستگاه دوربینی چهارگانه خواهد داشت که از سیستمی به نام اسکنر LiDAR استفاده خواهد کرد.
۱۳۹۹/۱/۱۸

اپل تا پیش از این معمولا پیکربندی‌های جدید دوربین آیفون‌های خود را برای دو سال حفظ می‌کرد، اما به نظر می‌رسد که در سال ۲۰۲۰ این رویه تغییر خواهد کرد. کوپرتینویی‌ها با معرفی آیفون ۱۱ پرو از دوربینی سه‌گانه رونمایی کردند که شامل یک لنز اصلی، یک لنز فوق عریض و یک لنز تله‌فوتو بود. ولی حالا شایعات مربوط به آیفون ۱۲ پرو از وجود دوربینی چهارگانه خبر می‌دهد.

طرح موجود در تصویر زیر دوربین ارتقایافته‌ای را نشان می‌دهد که احتمالا در آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس وجود خواهد داشت. این طرح اولین بار توسط صفحه اینستاگرامی Concepts iPhone منتشر شد که آن را از نسخه‌های بتای iOS 14 به دست آورده بود و حالا مجددا توسط اکانت افشاگر Choco_bit به اشتراک گذاشته است.

image

اکانت Choco_bit مدعی است که از سرویس‌دهندگان سابق اپل بوده و سابقه خوبی در زمینه افشای اطلاعات این شرکت دارد. علاوه بر این، افراد دیگری مثل جان پراسر و فیلیپ کوروی نیز از طریق منابعی مثل مکس واین‌باخ صحت این تصویر را تایید کرده‌اند. 

در طراحی دوربین آیفون ۱۲ پرو می‌توانیم ماژول دوربینی را ببینیم که در آن چهار لنز وجود دارد. لنز اصلی و تله‌فوتو در همان جای قبلی خود دیده می‌شوند اما ظاهرا کمی از نظر اندازه بزرگ‌تر شده‌اند. به نظر می‌رسد که اپل در نسل بعدی پرچمداران خود می‌خواهد از سنسورهای بزرگ‌تری استفاده کند.

لنز فوق عریض همچنان در این دستگاه وجود دارد اما حالا در گوشه بالای سمت راست این ماژول قرار گرفته است. در حال حاضر جزئیات زیادی درباره این سنسور در دسترس نیست، ولی می‌توانیم انتظار داشته باشیم که بهینه‌سازی‌هایی برای قابلیت نایت مود در نظر گرفته شده باشد تا همراه با لرزشگیر سنسور-شیفت به کار گرفته شود.

تصمیم اپل برای بازآرایی لنزهای این دوربین به منظور تلاش برای استفاده از فناوری خاصی صورت گرفته که ظاهرا LiDAR Scanner نام دارد. کوپرتینویی‌ها اسکنر لیدار را اولین بار در آیپد پرو ۲۰۲۰ معرفی کردند، اما نسخه‌ای که در آیفون ۱۲ پرو عرضه خواهد شد احتمالا بزرگ‌تر خواهد بود تا توانایی‌های بیشتری داشته باشد.

image

این سیستم می‌تواند به پیشرفت قابلیت‌های واقعیت افزوده پرچمدار آتی اپل کمک کند. اطلاعاتی که توسط اسکنر لیدار گردآوری می‌شود در عکاسی حالت پرتره به کار گرفته خواهد شد تا دستگاه مطمئن شود که محوسازی پس‌زمینه با نهایت دقت صورت می‌گیرد.

در طرح احتمالی آیفون ۱۲ می‌بینیم که اپل به منظور ایجاد فضای کافی برای اسکنر لیدار مجبور به جابجا کردن فلش LED و میکروفن شده است. فلش LED حالا در مرکز ماژول دوربین قرار گرفته و میکروفن هم در بخش پایین آن دیده می‌شود.

متاسفانه در این تصویر اطلاعات بیشتری درباره ویژگی‌های آیفون ۱۲ پرو قابل مشاهده نیست. ولی اگر گزارش‌ها و شایعات درست باشد، تغییر ماژول دوربین تنها تغییر ظاهری این دستگاه نسبت به آیفون ۱۱ پرو خواهد بود. البته شایعاتی درباره حذف ناچ بالای نمایشگر هم وجود دارد، اما بعید به نظر می‌رسد که فناوری لازم برای حذف این بریدگی به موقع برای استفاده در آیفون ۱۲ پرو آماده شود.

سری آیفون ۱۲ احتمالا درگاه USB-C نخواهد داشت و اپل تصمیم گرفته که مستقیما در آیفون ۱۳ به سراغ تولید دستگاهی برود که هیچ درگاهی ندارد. با این حال، چنین فرم فاکتوری تا حداقل یک سال دیگر آماده عرضه نمی‌شود و احتمالا آن را در قالب آیفون ۱۳ پرو مکس خواهیم دید.

مطابق گزارش‌ها، اپل امسال چهار آیفون معرفی می‌کند که شامل آیفون ۱۲ پرو ۶.۱ اینچی، آیفون ۱۲ پرو مکس ۶.۷ اینچی، آیفون ۱۲ استاندارد ۵.۴ اینچی و آیفون ۱۲ پلاس ۶.۱ اینچی است. این خانواده بالاخره از فناوری 5G برخوردار می‌شود، و اگر شرایط به خوبی پیش برود در ماه سپتامبر شاهد رونمایی از آن خواهیم بود.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)