خانهاخبار
ولیعهد عربستان با واتس‌اپ گوشی جف بزوس را هک کرد

ولیعهد عربستان با واتس‌اپ گوشی جف بزوس را هک کرد

طبق گزارش‌ها، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی با ارسال پیامی به واتس‌اپ جف بزوس، مدیرعامل شرکت آمازون، توانسته تلفن هوشمند ثروتمندترین فرد دنیا را هک کند.
۱۳۹۸/۱۱/۳

بر اساس جدیدترین اخبار دنیای فناوری، تلفن هوشمند ثروتمندترین فرد حال حاضر دنیا از طریق پیامی در اپلیکیشن واتس‌اپ هک شده است. خبرگزاری گاردین می‌گوید این پیام آلوده در سال ۲۰۱۸ از طرف ولیعهد عربستان سعودی به موبایل جف بزوس، مدیرعامل شرکت آمازون رفته و دستگاه او را هک کرده است. خبرگزاری فایننشال تایمز نیز مدعی است که گزارش دیجیتالی مربوط به این هک را دیده است.

ماجرا چیست؟

ظاهرا ولیعهد عربستان از طریق اپلیکیشن واتس‌اپ پیامی برای جف بزوس فرستاده که حاوی فایلی آلوده بوده و از این طریق توانسته به موبایل مدیرعامل آمازون نفوذ کند. طبق گزارش‌ها، این دو نفر در تاریخ ۱ مه ۲۰۱۸ در قالب چت در حال گفتگو بوده‌اند که این فایل آلوده برای بزوس ارسال شده است. 

آن‌ها چند روز قبل از این تاریخ در خلال سفر محمد بن سلمان به لس آنجلس شماره تلفن یکدیگر را گرفته بودند. گزارش تحلیلی این واقعه نشان می‌دهد که این فایل آلوده به احتمال زیاد نوعی فایل ویدیویی بوده است.

نتیجه این هک چه بوده است؟

به گزارش گاردین، حجم عظیمی از اطلاعات مدیرعامل آمازون از روی گوشی او به سرقت رفته است. با این حال، گاردین نمی‌داند که چه نوع اطلاعاتی دزدیده شده و ممکن است چه استفاده‌ای از آن‌ها شده باشد. منتها در حال حاضر، تئوری‌هایی پیرامون این اتفاق مطرح می‌شود.

بهمن ماه سال گذشته، نشریه نشنال انکوایرر تصاویری از روابط خصوصی جف بزوس را افشا کرده بود. این نشریه بخش‌هایی از مکالمات متنی بزوس و خانم سانچز را هم به اشتراک گذاشت که بسیاری را به شگفتی واداشت. مدیرعامل آمازون در همان ایام معتقد بود که عربستان سعودی به تلفن او دسترسی داشته است.

بزوس پارسال بر سر پرونده قتل ژورنالیست عربستانی، جمال خاشقچی، با کشور عربستان به مشکل خورده بود، چون خاشقچی در روزنامه واشنگتن پست علیه محمد بن سلمان مقامات انتقادی نوشته بود. واشنگتن پست از جمله شرکت‌هایی است که تحت تملک جف بزوس قرار دارد.

حالا پرونده هک گوشی بزوس به بحث داغ محافل خبری تبدیل شده و نگرانی‌هایی را حتی در خصوص امنیت واتس‌اپ به وجود آورده است. با توجه به اطلاعات کمی که از این پرونده در دسترس است، فعلا نمی‌توان نتیجه‌گیری خاصی پیرامون آن داشت، اما به ما یادآوری می‌کند که حتی ثروتمندترین فرد جهان هم از خطر حمله هکرها در امان نیست. بنابراین بهتر است همیشه مراقب باشید که چه فایل‌هایی را باز می‌کنید.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)