خانهاخبار
جنسیس GV80 با طراحی متفاوت از راه رسید

جنسیس GV80 با طراحی متفاوت از راه رسید

جنسیس GV80 به صورت رسمی معرفی شد. اولین خودروی SUV جنسیس از طراحی مشابه با مدل مفهومی خود بهره می‌برد.
۱۳۹۸/۱۰/۲۵

مدت زمان زیادی منتظر معرفی خودروی شاسی بلند جنسیس GV80 بودیم. در گذشته شاهد رونمایی از نسخه مفهومی آن بودیم و حال مدل تجاری آن در معرض دید عموم قرار گرفته است. جنسیس یک برند نوپا محسوب می‌شود که زیرمجموعه شرکت هیوندای است. این شرکت کره‌ای که خودروهای لوکس تولید می‌کند، در بازار دارای چندین خودروی سدان است. جنسیس GV80 در حال حاضر تنها برای بازار کره جنوبی در نظر گرفته شده است، البته تا پایان امسال در کشور‌های دیگر نیز عرضه می‌شود. بدون هیچ شکی با یک خودروی شاسی بلند لوکس و پیشرفته روبه‌رو هستیم.

جنسیس GV80 در بازار باید با خودروهایی مانند بی‌ام‌و X5 و آئودی Q7 رقابت کند. این خودروی کره‌ای در نسخه‌های مختلف با دو یا سه ردیف صندلی در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. رانندگان می‌توانند این خودرو را در رنگ‌ها و تریم‌های مختلف سفارش دهند. جنسیس برای این محصول خود فناوری‌ها و تجهیزات زیادی در نظر گرفته است. در کابین آن شاهد استفاده از کیلومترشمار دیجیتال و نمایشگر 14.5 اینچی برای سیستم سرگرمی و اطلاعات هستیم. راننده و سرنشین کناری او به امکانات زیادی دسترسی دارند که برای مثال می‌توان به سیستم ناوبری واقعیت افزوده اشاره کرد.

image

کنترلر در نظر گرفته شده برای جنسیس GV80 قادر به شناسایی دست خط است. با استفاده از این فناوری راننده یا سرنشین کناری او می‌توانند مقصد را بنویسند و یا با نوشتن شماره تلفن، با فرد موردنظر خود تماس بگیرند. برای این خودرو اپلیکیشن‌های زیادی در نظر گرفته شده است که البته شاهد چنین موضوعی در اکثر محصولات لوکس بازار هستیم. این خودروی شاسی بلند به سیستم حذف صداهای مزاحم مجهز شده است که به صورت لحظه‌ای نویز جاده را بررسی می‌کند و با ارسال موج مخالف، آن‌ها را از بین می‌برد. در کابین شاهد استفاده از سیستم تصفیه هوای خودکار هستیم که کیفیت هوا را بررسی کرده و در صورت نیاز، فعال می‌شود. در این خودروی شاسی بلند از انواع سیستم‌های امنیتی مانند کنترل فعال راننده استفاده شده است. در صورتی که راننده وضعیت مناسبی در پشت فرمان نداشته باشد، این سیستم به وی هشدار می‌دهد.

image

جنسیس تنها مشخصات فنی این خودرو برای بازار کره جنوبی را اعلام کرده است؛ بنابراین معلوم نیست جنسیس GV80 در بازارهای جهانی با کدام موتور به فروش می‌رسد. قدرت تولیدی این خودروی شاسی بلند توسط یک گیربکس 8 سرعته خودکار به صورت استاندارد به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود؛ با این حال می‌توان آن را مجهز به سیستم چهار چرخ محرک نیز سفارش داد. این خودرو با موتورهای متنوعی در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. ابتدا شاهد عرضه آن با موتور 6 سیلندر 3.0 لیتری توربودیزل خواهیم بود. این موتور قدرتی برابر با 278 اسب بخار و گشتاوری برابر با 588 نیوتن متر را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

image

این خودروی کره‌ای با دو موتور دیگر نیز وارد بازار می‌شود که هردو بنزینی هستند. یکی از این موتورها 4 سیلندر 2.5 لیتری توربوشارژ و دیگری 6 سیلندر 3.5 لیتری توربوشارژ است. موتور 4 سیلندر قدرتی برابر با 304 اسب بخار و گشتاوری برابر با 422 نیوتن متر تولید می‌کند. موتور 6 سیلندر قدرتی برابر با 375 اسب بخار و گشتاوری برابر با 530 نیوتن متر در اختیار راننده قرار می‌دهد. بر اساس ادعای جنسیس، سرعت مدل مجهز به موتور 6 سیلندر در مدت زمان 5.7 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

جنسیس GV80 ابتدا در کشور کره جنوبی برای فروش عرضه می‌شود و خریداران در سایر کشورها، در ماه‌های آینده به این خودروی شاسی بلند دسترسی پیدا می‌‌کنند. برخلاف اکثر خودروهای جنسیس، GV80 در سال معرفی خود وارد بازار می‌شود. این خودروی SUV در اواخر ماه جاری میلادی با موتور دیزلی در کشور کره جنوبی عرضه می‌شود و تا پیش از پایان سال 2020، فروش آن در بسیاری از کشورها مانند ایالات متحده آمریکا آغاز خواهد شد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)