خانهاخبار
CES 2020: بیک پروتوتایپ تیغ اصلاح هوشمند خود را معرفی کرد

CES 2020: بیک پروتوتایپ تیغ اصلاح هوشمند خود را معرفی کرد

شرکت بیک در نمایشگاه لوازم الکترونیک مصرفی از پروتوتایپ تیغ هوشمندی رونمایی کرد که می‌تواند اطلاعات مربوط به اصلاح صورت را گردآوری کند.
۱۳۹۸/۱۰/۱۸

شرکت بیک نمونه پروتوتایپ تیغ اصلاح مرطوبی را در نمایشگاه CES 2020 به نمایش گذاشته که آن را The Next Bic Thing می‌داند. این وسیله شبیه ژیلتی پنج تیغه با دسته عادی است، اما در واقع می‌تواند اطلاعات زیادی از جمله دما، میزان رطوبت، تراکم موها، سرعت اصلاح، تعداد حرکات دست، زمان اصلاح، میزان کندی تیغه‌ها و حتی مقدار مصرف آب را ثبت کند. بیک می‌گوید نسل بعدی تیغ‌های اصلاح را بر اساس اطلاعاتی می‌سازد که از این محصول به دست می‌آید.

توماس برِت، مدیر نوآوری بیک، می‌گوید:

هدف [ما] این است که نحوه اصلاح صورت کاربران را بهتر از هر زمان دیگری اندازه‌گیری کنیم. برای انجام این کار می‌توانیم از طریق قطعات الکترونیکی‌ای که درون تیغ قرار داده شده هر حرکت را به طور دقیق ثبت کنیم. این اطلاعات به فضای ابری منتقل می‌شود تا توسط سیستمی مبتنی بر هوش مصنوعی پردازش شود و عادات اصلاح کاربر را نشان دهد.

بخش ارتباطی تیغ جدید بیک توسط شرکت فرانسوی Invoxia توسعه یافته که ردیاب‌های GPS و لوازم هوشمند تولید می‌کند. تیغ اصلاح بیک از طریق بلوتوث به اپلیکیشن موبایل این محصول وصل می‌شود تا اطلاعات دریافتی را به سرورهای شرکت بفرستد. در آن‌جا سیستم هوش مصنوعی پردازش‌ها را انجام داده و نتیجه را به گوشی کاربر برمی‌گرداند.

image

نمونه‌های پروتوتایپ این وسیله در ابتدا به صورت محدود تولید شده و تنها در اختیار ۵۰۰ آزمایش‌کننده قرار می‌گیرد. برت می‌گوید: «با این حال، ما از ظرفیت افزایش سریع تولیدات برخورداریم.» علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت My Next Bic Thing برای دریافت این محصول ثبت نام کرده و پس از پاسخ دادن به سوالاتی که درباره عادات اصلاح از آن‌ها پرسیده می‌شود، منتظر نتیجه بمانند.

در صورتی که درخواست آن‌ها تایید شود، یک تیغ اصلاح رایگان در اختیارشان قرار می‌گیرد (فقط کاربران آمریکایی قادر به دریافت محصولات هستند). سپس اطلاعات مربوطه به مرور زمان گردآوری شده و به دست بیک می‌رسد تا از آن‌ها در تولید محصولات خود استفاده کند. علاوه بر این، با کمک این اطلاعات می‌توانید به شکلی بهتری صورت خود را اصلاح کنید. بیک تاکید دارد که تمام این اطلاعات با ایمنی کامل نگهداری می‌شود و نیازی به نگرانی بابت هک شدن آن‌ها نیست.

گفتنی این محصول صرفا برای آزمایش‌های تحقیقاتی ساخته شده و قرار نیست به تولید انبوه برسد. برت می‌گوید: «باید مزیتی پیدا کنیم که خرید تیغ‌های هوشمند را توجیه کند [ولی] در حال حاضر چنین توجیهی در دست نداریم.» با این حال، احتمالا دور نیست زمانی که مردم خواهان استفاده از تیغ‌های هوشمند باشند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)