خانهاخبار
گوشی سونی اکسپریا 8 به صورت رسمی رونمایی شد

گوشی سونی اکسپریا 8 به صورت رسمی رونمایی شد

سونی گوشی میان‌رده جدید خود را معرفی کرد. گوشی سونی اکسپریا 8 به دوربین اصلی دوگانه مجهز شده است.
۱۳۹۸/۷/۱۶

سونی امروز گوشی هوشمند جدید خود با نام اکسپریا 8 را در کشور ژاپن رونمایی کرد. این دستگاه از نظر طراحی شباهت زیادی به اکسپریا 10 دارد. این اسمارت فون در کنگره جهانی موبایل 2019 در معرض دید عموم قرار گرفته بود. از نظر مشخصات فنی چندین تفاوت میان آن‌ها به چشم می‌خورد. گوشی سونی اکسپریا 8 از استاندارد IPX5/X8 و IPX6 برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار پشتیبانی می‌کند. ابعاد این گوشی هوشمند ژاپنی برابر با 8.1 × 59 × 158 میلی‌متر بوده و وزن آن به 170 گرم می‌رسد. پنل جلویی و پشتی این دستگاه توسط شیشه گوریلا گلس 6 محافظت می‌شود.

در جلوی سونی اکسپریا 8 یک نمایشگر 6.0 اینچی IPS LCD Triluminous به چشم می‌خورد. این صفحه نمایش دارای رزولوشن فول اچ دی پلاس و نسبت تصویر 21:9 است. سونی برای این محصول خود سیستم عامل پیش فرض اندروید 9 پای به همراه رابط کاربری Xperia UI را در نظر گرفته است. سونی ادعا کرده که نمایشگر کشیده این دستگاه باعث می‌شود کاربر توسط یک دست قادر به کار کردن با آن باشد و همچنین بتواند از دو اپلیکیشن به صورت همزمان استفاده کند.

روی پنل پشتی این اسمارت فون شاهد خودنمایی دوربین اصلی دوگانه با چیدمان افقی هستیم. سنسور اصلی این دوربین 12 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.8 بوده که توسط یک سنسور 8 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f2.4 همراهی می‌شود. این دوربین دارای قابلیت زوم اپتیکال 2 برابری بوده و 13 حالت صحنه را تشخیص می‌دهد. این دوربین قادر به ضبط ویدیوهای 4K با EIS بوده و همچنین امکان ضبط ویدیوهای اسلوموشن 120 فریم بر ثانیه را برای کاربر فراهم می‌کند. روی حاشیه بالایی نمایشگر دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی قرار گرفته است.

image

قدرت گوشی سونی اکسپریا 8 توسط چیپست 8 هسته‌ای کوالکام اسنپدراگون 630 تامین می‌شود که آن را 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی همراهی می‌کند. کاربران می‌توانند در این دستگاه از کارت حافظه خارجی استفاده کنند. سونی تامین انرژی جدیدترین گوشی هوشمند خود را بر عهده یک باتری 2760 میلی آمپر ساعتی گذاشته است. از سایر ویژگی‌های اکسپریا 8 می‌توان به پشتیبانی از گوگل اسیستنت، سنسور اثر انگشت روی فریم، پشتیبانی از کارت حافظه خارجی، شبکه ارتباطی 4G LTE، وای فای، بلوتوث 5.0، NFC، USB-C، جک 3.5 میلی‌متری هدفون، LDAC، صدای Hi-Res و موتور بهبود صدای دیجیتال DSEE HX اشاره کرد.

قیمت در نظر گرفته شده برای سونی اکسپریا 8 برابر با 505 دلار است. این گوشی هوشمند اواخر ماه اکتبر توسط Y! Mobile در کشور ژاپن برای فروش عرضه می‌شود. کاربران می‌توانند این محصول سونی را در رنگ‌های مشکی، سفید و آبی سفارش دهند. در حال حاضر اطلاعاتی در رابطه با امکان عرضه این اسمارت فون در بازارهای دیگر و زمان آن در فضای مجازی منتشر نشده است.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)