خانهاخبار
استفاده از گوگل لنز بر روی دستگاه‌های اندرویدی آسان‌تر می‌شود

استفاده از گوگل لنز بر روی دستگاه‌های اندرویدی آسان‌تر می‌شود

بر اساس اطلاعات جدیدی که از کد اپلیکیشن کروم به دست آمده، این قابلیت به گونه‌ای در اختیار شما قرار خواهد گرفت تا راحت‌تر بتوانید به ابزار Google Lens دسترسی داشته باشید.
۱۳۹۸/۶/۲

گوگل Lens یکی از کاربردی‌ترین ابزارهای موجود برای تلفن‌های اندرویدی به منظور اسکن بارکدها، کدهای QR، شناسایی محصولات و ترجمه زبان‌هاست. حالا به نظر می‌رسد که قرار است قابلیت مفید دیگری به این برنامه اضافه شود که مستقیما به گوگل لنز اجازه می‌دهد از اپ کروم برای دسترسی به جستجوی معکوس تصویر و غیره استفاده کند.

این خبر توسط وبسایت XDA Developers اعلام و از روی کد تجمیعی جدیدی به دست آمده که در Chromium Gerrit رویت شده است. این کد در قابلیتی ذکر شده که تحت عنوان «افزودن پشتیبانی برای Google Lens از منوی راست کلیک» معرفی شده است.

در حال حاضر وقتی در اپ کروم انگشت خود را روی یک تصویر می‌گذارید و آن را نگه می‌دارید، یکی از گزینه‌هایی که در اختیار شما قرار می‌گیرد Search Google for this image است. این قابلیت امکان جستجوی معکوس تصاویر را فراهم می‌کند تا کاربران بتوانند منبع تصاویر را پیدا کنند.

image

ولی حالا با این کد جدید، قابلیت مذکور با Search with Google Lens جایگزین شده است. تا پیش از این اگر می‌خواستید تصویری را با گوگل لنز جستجو کنید، باید از بخش گزینه‌های اشتراک‌گذاری به گوگل لنز دسترسی پیدا می‌کردید. اما حالا انجام این کار خیلی راحت‌تر شده است.

تغییر گوگل لنز چه فایده‌ای دارد؟

گوگل لنز مثل قابلیت جستجوی معکوس تصاویر صرفا به دنبال منبع تصاویر نمی‌گردد، ولی می‌تواند تصاویر را آنالیز کرده و به دنبال اطلاعات بیشتری درباره آن‌ها باشد. اگر متنی روی تصویر باشد، گوگل لنز آن را می‌خواند و اگر این متن به زبان دیگری غیر از زبان شما باشد، آن را ترجمه می‌کند.

حالا به لطف ویژگی‌های زیادی که به این برنامه اضافه شده به راحتی می‌توانید تمام اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورید و از طریق خود کروم به آن‌ها دسترسی داشته باشید. در حال حاضر مشخص نیست که این ویژگی از چه زمانی برای تمام کاربران عرضه می‌شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)