خانهاخبار
نوبیا Z20 به صورت رسمی معرفی شد

نوبیا Z20 به صورت رسمی معرفی شد

شرکت نوبیا از پرچمدار جدید خود رونمایی کرد. نوبیا Z20 به دو نمایشگر خمیده و دوربین سه گانه مجهز شده است.
۱۳۹۸/۵/۲۰

شرکت‌های مختلف از فلسفه‌های متفاوتی برای توسعه گوشی‌های هوشمند خود استفاده می‌کنند. در سال‌های اخیر برند نوبیا موفق به توسعه چندین محصول زیبا و جذاب شده است. جدیدترین اسمارت فون این برند، نوبیا Z20 از ویژگی‌های منحصر به‌فرد و طراحی جذابی بهره می‌برد. این دستگاه برای اینکه فاقد بریدگی صفحه نمایش باشد، به دو نمایشگر مجهز شده است. این گوشی هوشمند روی پنل جلویی خود فاقد هرگونه برش، حفره و یا حاشیه برای قرارگیری دوربین سلفی است.

طراحی این دستگاه با الهام از نوبیا X صورت گرفته است. نوبیا ایکس اولین گوشی هوشمند با دو نمایشگر محسوب می‌شد که موفقیت سازنده خود را در پی داشت. نوبیا Z20 به دو نمایشگر خمیده مجهز شده است. صفحه نمایش اصلی دارای ابعاد 6.42 اینچ با رزولوشن 1080 × 2340 پیکسل و فناوری AMOLED است. نمایشگر دوم که روی پنل پشتی قرار گرفته، 5.1 اینچی با رزولوشن اچ دی پلاس است. طراحی این دستگاه و استفاده از دو صفحه نمایش باعث شده کاربر بتواند از دوربین اصلی به عنوان دوربین سلفی نیز استفاده کند. یکی از ویژگی‌های جذاب این گوشی هوشمند، استفاده از دو سنسور اثر انگشت در آن است. هر یک از نمایشگرهای این گوشی هوشمند دارای یک سنسور در زیر خود است. کاربران می‌توانند این دستگاه را در رنگ‌های مشکی، آبی و نارنجی سفارش دهند.

image

در حالت کلی نوبیا Z20 نسخه بهبودیافته نوبیا X محسوب می‌شود و یک گوشی هوشمند کاملا جدید نیست. صفحه نمایش دوم می‌تواند حکم نمایشگر همیشه روشن (AOD) را داشته باشد. می‌توان در این نمایشگر در هنگام خاموش بودن به اطلاعات مختلفی دسترسی پیدا کرد و حتی امکان شخصی‌سازی آن نیز وجود دارد. لازم به ذکر است؛ نمایشگر اصلی نیز از حالت AOD پشتیبانی می‌کند. حضور دو صفحه نمایش می‌تواند مولتی تسکینگ را بیش از پیش لذت‌بخش‌تر کند. برای مثال کاربر می‌تواند توسط نمایشگر اول یک متن را بخواند و در نمایشگر دوم به یک پیام پاسخ دهد. در نهایت صفحه نمایش دوم برای ثبت تصاویر سلفی نیز کاربرد دارد. کاربران به دوربین اصلی سه گانه دسترسی دارند که در حقیقت دوربین سلفی نیز محسوب می‌شود.

image

سنسور اصلی دوربین این گوشی هوشمند، 48 مگاپیکسلی و از نوع سونی IMX 586 است. این سنسور از OIS بهره می‌برد. سنسور دوم 16 مگاپیکسلی اولترا واید با زاویه دید 122.2 درجه و سنسور سوم، 8 مگاپیکسلی تله فوتو است. در اطراف این دوربین شاهد قرارگیری دو فلاش LED هستیم. این دوربین دارای قابلیت زوم اپتیکال 3x، زوم دیجیتال 30x و ثبت تصاویر ماکرو 2.5 سانتی‌متری است. گوشی هوشمند جدید نوبیا می‌تواند ویدیو با رزولوشن 8K ضبط کند!

قدرت نوبیا Z20 توسط چیپست جدید کوالکام اسنپدراگون 855 پلاس تامین می‌شود. فرکانس هسته‌های این تراشه روی 2.96 گیگاهرتز تنظیم شده و برای آن پردازنده گرافیکی آدرنو 640 در نظر گرفته شده است. پرچمدار جدید نوبیا در نسخه‌های مختلف مجهز به 6/8 گیگابایت رم و 128/512 گیگابایت حافظه داخلی وارد بازار می‌شود. وظیفه تامین انرژی این اسمارت فون بر عهده یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی بوده که از شارژ سریع 27 واتی پشتیبانی می‌کند.

این دستگاه از تاریخ 16 اوت وارد بازار چین می‌شود. قیمت نسخه‌های مختلف گوشی نوبیا Z20 به شرح زیر است:

  • 6 گیگابایت رم + 128 گیگابایت حافظه داخلی: 497 دلار
  • 8 گیگابایت رم + 128 گیگابایت حافظه داخلی: 525 دلار
  • 8 گیگابایت رم + 512 گیگابایت حافظه داخلی: 569 دلار

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)