خانهاخبار
تمام محصولات گوگل توسط مواد بازیافتی تولید می‌شوند

تمام محصولات گوگل توسط مواد بازیافتی تولید می‌شوند

گوگل به تازگی اعلام کرده تمام محصولات خود را با مواد بازیافتی تولید می‌کند. هم اکنون برخی شرکت‌ها برای تولید دستگاه‌های خود از مواد بازیافتی استفاده می‌کنند.
۱۳۹۸/۵/۱۶

شرکت‌های بزرگ در جهان در سال‌های اخیر تلاش کرده‌اند تا میزان تولید گاز کربن خود را کاهش دهند. برخی از آن‌ها تصمیم به استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر گرفته‌اند و تعدادی دیگر محصولات خود را با استفاده از مواد بازیافتی تولید می‌کنند. شرکت اپل در حال حاضر مک بوک ایر را با استفاده از آلومینیوم بازیافتی به تولید می‌رساند و سامسونگ نیز به جای بسته‌های پلاستیکی خود، از مواد پایدار و تجزیه پذیر استفاده می‌کند. حال شرکت گوگل قصد دارد در یک اقدام بزرگ، جلوتر از رقبای خود حرکت کند.

شروع استفاده از مواد بازیافتی توسط گوگل

image

بر اساس گزارشی که به تازگی از سوی Fast Company در فضای مجازی منتشر شده، این غول جستجوی اینترنتی قصد دارد تا سال 2022 در تمام محصولات تولیدی خود از مواد بازیافتی استفاده کند. این استراتژی دوستدار محیط زیست از اواخر سال جاری میلادی آغاز می‌شود. هنوز گوگل نام دستگاه‌هایی که اواخر امسال توسط مواد بازیافتی به تولید می‌رسند را مشخص نکرده است. این محصولات با استفاده از پارچه مخصوصی که از بطری‌های پلاستیکی بازیافت می‌شود، تولید خواهند شد.

بنابر گفته گوگل، تیم سخت افزار این شرکت به مدت دو سال در حال تحقیق در رابطه با مواد جدید بوده است تا از این موضوع اطمینان حاصل شود که محصولات به صورت انبوه به تولید می‌رسند و همچنین کیفیت آن‌ها تغییر نمی‌کند. نتیجه این تحقیقات استفاده مجدد از بطری‌های پلاستیکی برای تولید محصولات آینده گوگل است. این غول جستجوی اینترنتی قصد دارد از این مواد در تمام دستگاه‌های تولیدی خود استفاده کند. گوگل به تیم طراحی خود اعلام کرده که برای تولید محصولات با این مواد جدید، سه عامل را در نظر بگیرند.

اولین مورد، مقاومت دستگاه است. گوگل امیدوار است میزان مقاومت و دوام مواد جدید به گونه‌ای باشد که دستگاه‌ها برای مدت زمان طولانی‌تر قابل استفاده باشند. در همین راستا در آینده شاهد کاهش ضایعات خواهیم بود. دومین مورد، مواد پایدار تا زمانی که موجود باشند، استفاده شوند. سومین و آخرین مورد، بازیافت راحت محصولات گوگل است. محصولات باید به گونه‌ای ساخته شوند که به راحتی بتوان قطعات آن را از یکدیگر جدا کرده و آن‌ها را بازیافت کرد. در حالی که اپل از ربات مخصوصی برای جداسازی قطعات محصولات خود و بازیافت آن‌ها استفاده می‌کند، گوگل در حال حاضر برنامه‌ای برای این موضوع ندارد.

انتقال محصولات به صورت کربن خنثی

image

در یک قدم مثبت، گوگل اعلام کرده از سال آینده نقل و انتقال تمام محصولات خود را به صورت کربن خنثی انجام می‌دهد. در حال حاضر گوگل به صورت دقیق نحوه دسترسی به این هدف را اعلام نکرده است؛ با این حال انتظار می‌رود یکی از راه‌ها، استفاده بیشتر از انرژی‌های تجدیدپذیر باشد. گوگل همچنین قصد دارد میزان تولید آلودگی خود را نیز کاهش دهد. مدیر بخش مواد پایدار سخت افزارهای گوگل، Anna Meegan به این موضوع اشاره کرده که این کمپانی قصد دارد به جای حمل و نقل هوایی، از کشتی‌های باری برای انتقال قطعات و محصولات استفاده کند.

تمام بخش‌ها باید با فشرده سازی چرخه‌های توسعه موافقت کنند. مدت زمان دریافت قطعات در روش جدید افزایش پیدا می‌کند؛ با این حال تمام قطعات باید در زمان تعیین شده توسط گوگل به آن برسد. این تغییر در حمل و نقل باعث کاهش 40 درصدی انتشار آلودگی می‌شود. انتظار می‌رود در آینده میزان انتشار آلودگی کاهش بیشتری پیدا کند.

استراتژی جدید گوگل

image

گوگل اعلام کرده که استفاده از مواد بازیافتی و انتقال محصولات به صورت کربن خنثی تنها بخشی از اقدامات آن را تشکیل می‌دهند. هنوز بخش سخت افزار گوگل جوان است و با توجه به این موضوع، در آینده مسئولیت‌های آن در رابطه با محیط زیست افزایش پیدا می‌کند. انتظار می‌رود اسپیکرهای هوشمند اولین محصولات گوگل باشند که از مواد جدید برای ساخت آن‌ها استفاده می‌شود. نسل جدید گوگل هوم و یا هوم مینی و مکس می‌توانند کاندیدهای مناسبی برای مواد بازیافتی باشند. این محصولات از سال 2016 و 2017 بروزرسانی نشده‌اند. نسل آینده گوشی‌های هوشمند گوگل، پیکسل و پیکسل 4 ایکس ال از حمل و نقل کربن خنثی بهره‌مند خواهند شد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)