خانهاخبار
احتمال معرفی 4 مدل آیفون در سال آینده

احتمال معرفی 4 مدل آیفون در سال آینده

پیش بینی می‌شود اپل سال آینده 4 مدل آیفون تازه معرفی کند. در این میان احتمالا 3 مدل آیفون پیشرفته معرفی می‌شود و یک مدل دیگر با مشخصات سطح پایین و قیمت ارزان برای افزایش آمار فروش سازنده روانه بازار خواهد شد.
۱۳۹۸/۴/۲۱

تنها چند ماه دیگر به رونمایی از سری آیفون‌های 2019 اپل که حدس می‌زنیم آیفون 11 نامیده شوند، باقی مانده است. به همین خاطر دیگر منطقی به نظر می‌رسد که بخواهیم درباره آیفون‌های 2020 این سازنده هم صحبت کنیم. البته اولین صحبت‌ها درباره آیفون‌های 2020 از مدتی پیش آغاز شد و بخش عمده این خبرها هم به احتمال تعبیه مودم 5G در اغلب نسخه‌های گوشی مذکور اشاره دارد.

به تدریج شاهد انتشار خبرهایی از منابع آگاه و گزارش‌هایی از تحلیل گران معتبر در این رابطه هستیم. حالا CNBC در گزارشی تازه اشاره کرده که ممکن است اپل سال آینده 4 مدل آیفون مختلف را معرفی کند و حداقل سه مدل از این آیفون‌های 2020 احتمالا از شبکه ارتباطی 5G هم پشتیبانی می‌کنند.

پنل نمایش اولد برای همه آیفون‌های اپل

در حالی که هنوز مشخص نیست آیفون 11 آر امسال و جانشین آیفون 10 آر ارزان قیمت پارسال، به پنل نمایش اولد مجهز می‌شود یا همچنان پنل نمایش LCD خود را حفظ می‌کند؛ به نظر می‌رسد که همه 4 مدل آیفون سال آینده از پنل نمایش پیشرفته و باکیفیت اولد بهره خواهند گرفت. انتظار می‌رود که این آیفون‌ها به پنل‌های نمایش اولد در ابعادی از 5.4 تا حداکثر 6.7 اینچ مجهز شوند و مدل میانی آن‌ها پنل نمایش در ابعاد حدودی 6.1 اینچ داشته باشد.

image

 

گفته می‌شود که تغییر چشمگیری در آیفون‌های امسال اعمال نمی‌شود، اما نسل آینده احتمالا بدون ناچ یا ناچی کوچکتر از ابعاد فعلی توسعه می‌یابد و بدین ترتیب ابعاد کلی بدنه با توجه به کاهش حاشیه‌ها، کاهش پیدا می‌کند. بهبود چشمگیر دیگر در آیفون‌های 2020 احتمالا تعبیه حسگر ToF و معرفی قابلیت world Facing در دوربین این گوشی‌ها است. مورگان از CNBC می‌گوید حداقل دو مدل آیفون اولد 2020 به این امکان مجهز می‌شوند.

حسگر ToF اساسا شبیه به سیستم تشخیص چهره سه بعدی عمل می‌کند که در حال حاضر روی آیفون 10 اس، 10 اس مکس و 10 آر موجود است و Face ID نام دارد. این حسگر در صورت اضافه شدن به دوربین اصلی در پنل پشتی می‌تواند تجربه واقعیت افزوده و واقعیت مجازی را به کاربران خود ارائه دهد.

از آنجا که آیفون‌های نسل آینده یا همان آیفون 12 در پاییز سال 2020 معرفی می‌شوند، بدین ترتیب اپل از آخرین سازندگانی به شمار می‌رود که گوشی‌های هوشمند خود را به پشتیبانی از شبکه ارتباطی تازه و پرسرعت 5G مجهز می‌سازد. در حالی که شبکه ارتباطی 5G قرار است دنیای ارتباطات را با توانمندی‌های خود دگرگون سازد، متاسفانه روند پیشرفت آن بسیار کند است و احتمالا به همین خاطر هم اپل هیچ عجله‌ای برای به کارگیری آن در آیفون‌های امسال خود ندارد. البته از طرف دیگ این غول کوپرتینویی همچنین تمایلی ندارد مودم‌های 5G کوالکام را در محصولاتش تعبیه کند؛ هرچند در حال حاضر انتخاب معتبر دیگری هم ندارد.

احتمال معرفی یک آیفون ارزان با هدف افزایش فروش و درآمد

همان‌طور که می‌دانید، بارها در گزارش‌های اخیر اشاره شده که میزان فروش اپل از گوشی‌های آیفون رو به کاهش است. به همین خاطر هم این سازنده از مدت‌ها پیش دیگر گزارشی از میزان فروش خود منتشر نکرده و تنها به نمایش ارقام متعلق به درآمد و سودش بسنده کرده است. از طرفی حجم فروش همچنان مهم است و پس از پیش بینی ادامه کاهش فروش در ادامه سال جاری میلادی، میزان فروش آیفون‌های اپل در سال 2020 احتمالا روند صعودی در پیش می‌گیرد و از میزان 180 میلیون دستگاه به 195 میلیون دستگاه می‌رسد.

image

 

معرفی و عرضه سه مدل آیفون 12 سطح بالا ممکن است به اپل در افزایش یا نگهداشت سطح بالای حاشیه سود کمک کند، اما انتظار می‌رود آیفون چهارم که قیمت کمی هم دارد میزان فروش را افزایش دهد. این آیفون احتمالا کوچک‌تر از سایر آیفون‌های 12 طراحی می‌شود و مشابه آیفون 8 از پنل نمایش LCD 4.7 اینچی بهره می‌گیرد. این گوشی ممکن است از شبکه ارتباطی 5G پشتیبانی نکند و حتی سیستم تشخیص چهره پیشرفته Face ID هم در آن تعبیه نشود.

در حال حاضر برای پیش بینی قیمت احتمالی گوشی‌های آیفون 12 کمی زود است اما اگر واقعا مدل چهارم در میان باشد، قطعا تفاوت قیمت چشمگیری با سه مدل پیشرفته دیگر خواهد داشت.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)